gezondheidsklachten en gewichtsverlies

Bull

Well-known member
Ik lees al een tijdje mee op het forum en heb nu een aantal vragen.

De laatste weken heb ik veel lichamelijke klachten waarvan ik nog niet echt weet wat het is.

Ik heb veel last van hoofdpijn rugklachten en last van pijn bij de schouderbladen.

Zeer vermoeid in de morgen bij het opstaan.

Ik ben al een tijdje met de voeding bezig en schakel steeds meer om naar de hier geadviseerde voeding.

Maar ik kom er zachtjes van aan en met 130 kilo wil ik dat eigenlijk niet.

Nu ben ik benieuwd naar wat de oorzaak van mijn klachten.

Ook wil ik graag weten wat ik het beste kan eten dat ik mij beter ga voelen en niet verder aankom.

 
Hoofdpijn kan ontgifting zijn, pijn bij schouderbladen misschien iets met de galblaas en vermoeid bij opstaan wellicht bijnieruitputting. Heb je al over lever en galreinigingen gelezen? En het e-book van Mike over bijnieruitputting?

Hoe is het intussen met de obstipatie? Oxypowder zou je misschien ook kunnen helpen hierbij.

 
Ik heb al veel gelezen maar ik vind het zware kost om te begrijpen en heel erg veel info om te onthouden.

De obstipatie gaat redelijk 1 keer per maand een klein schepje bitterzout en alles komt in een stroomversnelling.

Vooral de hoofdpijn en een beetje licht gevoel in het hoofd is vervelend nu.

 
Bull,

Je geeft aan dat je al een tijdje met de voeding bezig bent maar zou je op willen schrijven wat je allemaal eet en drinkt?

Heb het in je voorstel topic ook gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.

Dan kunnen we wat gerichter adviezen geven aan jou.

Geen troost: maar je hebt nog een lange weg te gaan.

Je hebt er ook lang over gedaan om op dit gewicht te komen en WAP eten is niet een 'tovermiddel' waar je snel van afvalt.

Eerst gaat je lichaam vaak bijbouwen omdat het denkt, wanneer krijg ik weer goede voeding, vasthouden dus.

Je zou dit boek aan kunnen schaffen: eet vet wordt slank van Barry Grooves: https://www.fatsforum.nl/topic/leptine (4e boek in de lijst)

Daar staan ook menu suggesties in.

Verder kun je ook op mijn site kijken, daar staat wat juiste voeding is en er staan ook 'adviezen' voor als je je voedingspatroon om wilt gooien.

Lia

 
Iemand mailde me laatst prive met soortgelijke klachten. Ik heb die persoon toen het volgende teruggeschreven:

Quote:
Je spijsverteringorganen hebben het moeilijk. Dit kan liggen aan een maagzuurtekort, waardoor de eiwitvertering niet goed verloopt. Ook de lever-, galblaas- en alvleesklierwerking kan verzwakt zijn, waardoor de vetvertering niet goed verloopt. Dit is letterlijk zware kost en als de vertering goed verloopt, houd je er lange-termijnenergie aan over vanwege de langzame en geleidelijke verbranding. Loopt de vertering ervan echter niet goed, dan krijg je wat jij ervaart: het kost bergen energie en alles wordt zwaar, zowel fysiek als mentaal.

Geef echter nooit een oud voedingsmiddel de schuld van een oude kwaal! We zijn als mensheid geevolueerd op dit soort voedsel, dus wij moderne mensen hebben moeite met de vertering ervan a.g.v. degeneratie. Dergelijk voedsel vermijden lost niets op, want daarmee maak je jezelf aleen maar zwakker en 'train' je je spijsvertering niet. Andersom is de boel forceren natuurlijk ook niet goed en dat is wat je momenteel wel doet.

Hoe gaan we dit dus oplossen? In 1 woord: vloeibaar. Je eet je voedsel nog te veel in vaste vorm. De dierlijke vet- en eiwitmoleculen behoeven veel verteringscapaciteit, waarover je op dit moment onvoldoende beschikt. Vertering is niets meer dan vast voedsel vloeibaar maken. Bied daarom het voedsel in een zo vloeibaar mogelijke vorm aan. Dat kost je minimale spijsverteringscapaciteit en geeft maximale energie. Denk hierbij aan helende beestenbottenbouillons (op basis van schenkels en mergpijpjes en botten), stoofpotten, maar ook kefir en rauwe melk.

Deze vloeibare voeding is extreem voedzaam en je slaat er twee vliegen mee in 1 klap: je spijsvertering wordt niet meer overbelast en krijgt een welverdiende rust en de voedzame dierlijke voedingsstoffen helen tegelijkertijd de darmen en alle andere spijsverteringsorganen. Bovendien is het makkelijk en zeer praktisch. Investeer enkele uren in het maken van een soep of stoofpot en je kunt er dagenlang van eten. Ook is het makkelijk mee te nemen voor onderweg in een thermosfles of een gewone fles.

Verder wil ik je aanraden om je koolhydraatinname niet te drastisch te verlagen. Je was gewend om op glucose te draaien en nu ontneem je je lichaam zijn brandstof. Zolang je lichaam (door een gebrekkige spijsverteringscapaciteit van dierlijke vetten en eiwitten) niet in staat is om vet als brandstof te hanteren lopen je cellen ineens op een lager pitje. Het maximum aan kh om in de vetverbranding te blijven is 100 gam per dag, maar als dit onvoldoende energie oplevert ga je dan maar niet voorlopig in de vetverbranding en kun je 150 of voor mijn part 200 gr. per dag eten (wel in de vorm van glutenvrije granen en bijv. zoete aardapellen, ook wel bataten genoemd). Houd het praktisch en niet dogmatisch, het moet letterlijk en figuurlijk leuk blijven!


Mike

 
hoi Bull, ik zit op een bepaald gedachtenspoor inmiddels.

Omdat je het hebt over hoofd-/schouder-/rugpijn, problemen met je gewicht: misschien is er iets met ontstekingen in je mond aan de hand.

Dat legt ook beslag op je bijnieren en dan komen de schildklier/pancreas aan de beurt om niet meer goed hun werk te kunnen doen.

En je komt aan.

Het is maar een scenario, maar misschien heb je er wat aan.

Ik merk zelf dat sinds ik meer vitamine c gebruik, dat ik minder suikerschommelingen heb en dus minder vaak honger.

Dat zet me wel aan het denken over de mate van ontstekingen in mijn lijf.

Als er een probleem zit in je mond in de wortelholten, of die wortels er nu al uit zijn of niet: je kunt volgens mij zoveel vitamine c slikken als je wilt: maar het probleem blijft bestaan (of je het nu voelt of niet) als er vlees / wortels in je kaakbot zitten te rotten vrees ik.

Dat zal dan neem ik aan toxinen blijven produceren tot in de pruimentijd en dat blijft dan een druk op je bijnieren, lever, schildklier, pancreas etc.

Kijk eens op deze site als je wilt: http://www.westonaprice.org/dentistry/dental-cavitation-surgery

 
Ik zal je vertellen wat we nu zo veel mogelijk proberen te eten en drinken.

S'morgens eigen gemaakte yoghurt met boekweitvlokken, amarantvlokken, gierstvlokken.

S'middags eten we 2 speltboterhammen met roomboter en daarop lever, ham, boerenkaas of ei.

S'avonds eten we afwisselend beestenbottenbouillon, kalfslever, stoofvlees, rundergehakt, kipfilet, biefstuk met wat groenten.

We drinken kefir of rauwe melk of water met sole.

De wil is er nu de kennis nog om het goed te doen.

 
Je bent al lekker bezig, nu is het misschien zaak om zoveel mogelijk vloeibaar te eten. Je zou de boterham kunnen vervangen door de bouillon en een beker kefir, of een smoothie. En dan 's avonds eventueel weer soep en stoofpotjes.

Er staan drie recepten op mijn site voor stoofpotjes/curry: http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html

Klinkt in jouw oren misschien eentonig maar je wilt helen/afvallen dus dan is alles 'geoorloofd'.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan