Gezonde schoenen!

Blote voeten en die teenspreiders die ik noemde hebben voor mij ook veel gedaan. Zeker in deze tijd van het jaar goed te doen. Maar ook in de winter doe ik mijn eerste ochtendactiviteiten op blote voeten. Het went, je voeten worden sterker en ik heb het idee dat het de doorbloeding bevorderd.
Ik heb inmiddels mijn Wildlings binnen en draag ze nu vooral in en om huis. Heel apart en eigenlijk ook weer niet. Net zoals David Johannes hierboven zegt: lekker ruim. Teenspreiders ga ik ook eens naar kijken

Hier even een update.
Zijn meer dan 2 weken verder en heb tot nu toe elke dag op de Barefoot schoenen gelopen.wep rustig opbouwen uiteraard maar liep altijd al veel op blote voeten thuis en op de camping.
Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind op deze schoenen. Ik heb wel een paar keer mijn oude normale schoenen aangetrokken maar merk eigenlijk al dat ik dat helemaal niet prettig meer vind.

Eergister ook maar gelijk teensokken besteld en vandaag lekker aan gehad.

Ook weer een hele ervaring maar het zit heerlijk.

Zie wel veel mensen kijken als ik op de Barefoot schoenen loop merk ik😁 maar daar heb ik toch echt schijt aan👍🏻
Ook met mijn klachten die ik heb ( peesplaat ontsteking) merk ik zeker dat het minder wordt. En dat had ik niet verwacht.
Ik zou het iedereen aanraden! Had ik dit maar eerder geweten.

Groetjes David.

Denk ook aan aarden. Mijn hielspoor (hevig) begint langzaam af te nemen dankzij nachtelijke wonderoliecompressen en dagelijks met een aardingskabel aan de radiator of blote voeten in het gras. Door een soort erfenis heb ik een apparaatje waarmee je statische electriciteit op het lijf kunt meten. Zodra je contact maakt met de aarde loopt het in seconden naar 0.
Op ali vind je kabels met krokodillenbek aan 2 kanten en polsbandjes die je daar aan kunt koppelen. Krokodillenbek op de radiator klikken (altijd geaard), bandje om en klaar voor zo'n €10.
Er bestaan ook (barefoot) schoenen met koperen geleiders in de zool. Blote voeten buiten is bijna niet te doen ivm kiezels en hondenpoep overal. Vind ik 😊

Denk ook aan aarden. Mijn hielspoor (hevig) begint langzaam af te nemen dankzij nachtelijke wonderoliecompressen en dagelijks met een aardingskabel aan de radiator of blote voeten in het gras. Door een soort erfenis heb ik een apparaatje waarmee je statische electriciteit op het lijf kunt meten. Zodra je contact maakt met de aarde loopt het in seconden naar 0.
Op ali vind je kabels met krokodillenbek aan 2 kanten en polsbandjes die je daar aan kunt koppelen. Krokodillenbek op de radiator klikken (altijd geaard), bandje om en klaar voor zo'n €10.
Er bestaan ook (barefoot) schoenen met koperen geleiders in de zool. Blote voeten buiten is bijna niet te doen ivm kiezels en hondenpoep overal. Vind ik 😊
Geaarde slippers heb ik zelf gemaakt. Gaatje in slipper maken en een (grote) splitpen erin. Rondje aan de onderkant, flapjes aan de voetkant. Moet wel eens in de paar maanden de splitpen vervangen maar met de voltmeter zie ik veel resultaat.

Geaarde slippers heb ik zelf gemaakt. Gaatje in slipper maken en een (grote) splitpen erin. Rondje aan de onderkant, flapjes aan de voetkant. Moet wel eens in de paar maanden de splitpen vervangen maar met de voltmeter zie ik veel resultaat.
superslim !

Ik ben al een tijdje op zoek naar een idee als dit. Splitpen had ik nog niet aan gedacht. Ik had op mijn wandelsandalen koperdraad gemaakt, maar dat laat heel snel los of gaat prikken. Ik heb ernstig doorgezakte voeten door slijtage dus werk om mijn steunzolen heen. Lastig is dat ik rugklachten krijg door scheef lopen als ik ze niet draag. Misschien dat ik af kan gaan wisselen. Gelukkig werkt de kabel aan de verwarming ook al heel goed. Half uurtje per dag werkt al.

Zoiets heb ik oon een tijd gedaan. In het bos was dat helemaal okee, maar in een stedelijke omgeving wordt je dan mogelijk een antenne voor allerlei straling en dat vond ik niet prettig.

• Leuk
Waarderingen: Jacq
Zoiets heb ik oon een tijd gedaan. In het bos was dat helemaal okee, maar in een stedelijke omgeving wordt je dan mogelijk een antenne voor allerlei straling en dat vond ik niet prettig.
Mijn gevoel zegt dat het nèt in een omgeving met veel electrovervuiling en straling goed is. Op die manier voer je het meteen af en bouwt het zich niet op in je lijf. Om die reden hang ik altijd aan de radiator als ik een apparaat gebruik dat aan het laden is. Ik heb filmpjes gezien waar de pulsen zichtbaar zijn die dan vrijkomen. Je mag me voor gek verklaren maar ik voel hoe mijn lijf verhardt als ik de spanning niet afvoer en hoe het zich letterlijk verzacht (oa de hielspoor) als ik dagelijks aard.

• Leuk
Waarderingen: Surv
IMG_20250829_141706_737.jpg
Ik heb deze van Ali. Onder €20. Zoals verwacht volledig synthetisch. Het ging mij om de koperen pinnetjes. Alleen zit er een foam zooltje in waarvan ik me afvraag of het geleidt. Zonder zooltje is bijna niet te doen, pijnlijk. Zit nu na te denken hoe ik dat op kan lossen 😊

Bekijk bijlage 38347
Ik heb deze van Ali. Onder €20. Zoals verwacht volledig synthetisch. Het ging mij om de koperen pinnetjes. Alleen zit er een foam zooltje in waarvan ik me afvraag of het geleidt. Zonder zooltje is bijna niet te doen, pijnlijk. Zit nu na te denken hoe ik dat op kan lossen 😊
Halve zolen? Of misschien met gaatjes-tang gaten maken op de plek van de pinnen? Zit zomaar wat te denken hoor.

• Leuk
Waarderingen: Jacq
Gaatjes zit ik ook aan te denken. Lastig is dat het net de pinnen zijn die drukken met lopen, dus halve zool is iig geen optie. Ook omdat de buitenzool heel dun is. Dan kan ik net zo goed echt op blote voeten gaan.
Die gaatjes ga ik eens bekijken 😊. Tx!

Die zag ik idd. Ik vroeg me wel af of ze niet snel slijten? Ik loop veel 😊
Op Ali trouwens stuk goedkoper en aangezien alles uit China komt koop ik tegenwoordig maar rechtstreeks 🙈

Forum statistieken

Onderwerpen
4.611
Leden
8.689
Nieuwste lid
Adriaan1960
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan