Gezonde schoenen!

butterfly2023

Well-known member
Nu ben ik al een tijdje op zoek naar goede schoenen. De 'normale' schoenen lopen taps toe en onze voeten zijn breed aan de voorkant. Waardoor onze tenen eigenlijk naar elkaar toe gedrukt worden en dat is niet goed voor de voetjes.
Was laatst in een winkel in een nabij gelegen plaats daar verkochten ze barefootschoenen. In Hoorn was dat. https://www.trekoutdoor.nl/

Deze zijn dus meer naar de vorm van je voet gemaakt; ze zijn wel erg plat aan de onderkant dus dat is zeker wennen.
Maar die lui die daar de schoenen verkopen zweren erbij en willen niets anders.

Welke schoenen zijn jullie favoriet?

Zelf vind ik de kwaliteit van schoenen meer en meer achteruit gaan ze worden allemaal machinaal gemaakt en ademen ook niet. De standaard sneakers zijn gewoon van kunststof en daar krijg je enorm warme voeten in.
Ik heb een tijd op ecco's gelopen maar die zijn nu echt wel zo goed als af, ook Teva sandalen lopen goed.

Hier nog een linkje over barefootschoenen. Ook sommige influencers maken er een ware hype van.

gewone schoenen zijn niet goed voor onze voeten

Ik draag al jaren barefoot schoenen. Heb verschillende merken. Ik heb schoenen voor de zomer, voor in het bos te wandelen, voor de winter met mooi bont eromheen en voor de sneeuw.
Ik hoef sindsdien geen steunzolen meer te dragen en heb geen pijn meer in de knieën.
Kan het alleen maar aanraden.

Dorothé

• Leuk
Waarderingen: gse

Forum statistieken

Onderwerpen
4.600
Leden
8.686
Nieuwste lid
Normandië
Word vaste donateur van dit forum