Gezonde levensmiddelen?

Angela

New member
Hieronder staan levensmiddelen met een uitleg waarvoor het gezond zou zijn. Ik lees nergens iets van vlees, eieren, goede vetten e.d. Wat is er waar van onderstaande?



* De schijfjes, gesneden van een wortel (peen) zien er uit als een menselijk oog. En, jawel hoor, de wetenschap heeft aangetoond, dat wortelen de doorbloeding van de ogen bevorderen en ook het functionele gedrag van de ogen.

* Een tomaat heeft vier kamers en is rood. Het menselijk hart heeft ook vier kamers en is ook rood. Alle onderzoek toont aan dat tomaten vol zitten met lycopine en inderdaad gezond voedsel zijn voor hart en bloed.

* Druiven hangen in een tros, en die ziet er wel ongeveer uit als het hart. Elke druif apart ziet er uit als een aparte bloedcel, en inderdaad toont al het onderzoek aan, dat druiven ook diepgaand en opwekkend voeding zijn voor het hart en het bloed.

* Een walnoot ziet er uit als een kleine vorm van de hersenen, met een linker en een rechterhelft, met boven- en ondergedeelte. Zelfs de vouwem en de kreukels op de noot lijken op die van de hersenschors.Wij weten heden, dat walnoten helpen bij het ontwikkelen van drie dozijn neuro-transmitters welke de hersenfuncties verzorgen.

* Bruine bonen, zien er uit als de menselijke nieren, genezen inderdaad de nieren en verbeteren de nierfunctie.

* Selder, rabarber, en paksoy (bokchoy), zijn stengelachtige gewassen, die aan beenderen doen denken.En inderdaad hebben deze gewassen invloed op de sterkte van de botten. Botten bestaan voor 23% uit natrium en deze planten bestaan eveneens voor 23% uit natrium. Indien gij te weinig zout gebruikt, haalt het lichaam dit zout uit de botten, welke daardoor verzwakken. Deze voedingsgewassen vullen de behoeften van het beenderstelsel van het lichaam aan.

* Avocado’s, eiplant en peren richten zich op de gezondheid en de functie van de vrouwelijke organen, de baarmoeder en de schede. Deze vruchten zien er ook zo uit. Volgens onderzoek zou het eten van één avocado per week de hormoonbalans van de vrouw verbeteren, niet-gewenste gewichtstoename belemmeren, en kankers in de cervix tegengaan. Er zijn precies 9 maanden voor nodig om een avocado te laten groeien van bloesem tot rijpe vrucht. Deze vruchten bevatten elk meer dan 14.000 voedende stoffen, waarvan de wetenschap er slechts een 140-tal kent en heeft onderzocht.

* Vijgen zijn vol zaadjes en hangen met twee stuks bijeen tijdens de groei. Vijgen verbeteren de bewegelijkheid van het mannelijk zaad, vermeerderen het aantal zaadcellen, en helpen mannelijke onvruchtbaarheid voorkomen.

* Zoete aardappelen zien er uit als de pancreas (alvleesklier), en inderdaad dit voedsel helpt om de suikerbalans (glycemische index) te verbeteren, hetgeen voor opkomende en al heersende diabetes (suikerziekte) van belang is.

* Olijven helpen bij de vrouw de functie van de eierstokken te verbeteren.

* Sinasappelen, citroenen, pompelmoesvruchten (grape fruits) en ander citrusfruit zien er uit als de vrouwelijke borsten en inderdaad helpen bij de gezondheid van de melkklieren van de zogende vrouw, vooal door de bewegingen van het lymfvocht in en uit de klieren.

* Uien zien er uit als de menselijke lichaamscellen. Hedendaags onderzoek heeft aangetoond, dat uien helpen bij het wegwerken van afvalproducten van de stofwisseling uit de lichaamscellen. Uien produceren ook tranen, welke heel nuttig zijn om de epitheellaag van de ogen te zuiveren. Het zusje van de ui is de look of knoflook, welke eveneens helpt afvalstoffen en gevaarlijke vrije radicalen te verwijderen uit het lichaam.

 
Ik mis de banaan in het lijstje.

Waar zou die goed voor zijn?

Sinasappelen en grapefruits worden vergeleken met vrouwelijke borsten, maar sommige vrouwen hebben borsten die meer aan meloenen doen denken...

En wat te denken van kokoksnoten?

Best wel grappig hoor, dat lijstje.

Maar zo kun je wel van alles gaan verzinnen.

 
over gezonde levensmiddelen gesproken: ik heb zojuist een pond biologische kalfszwezerik gekocht, in stukjes ingevroren. Ik eet iedere dag een blokje rauw samen met rauwe lever verwerkt in een kefir / citroen smoothie.

Weet iemand wat de toegevoegde waarde voor onze gezondheid is om rauwe zwezerik eten?

Ben nu ook aan het proberen om met hele kleine beetjes rauw eigeel te consumeren.

Laatst at ik een week lang iedere dag rauw eigeel en kreeg er behoorlijk wat bultjes, een soort puistjes van.

Quote:
Een tomaat heeft vier kamers en is rood. Het menselijk hart heeft ook vier kamers en is ook rood. Alle onderzoek toont aan dat tomaten vol zitten met lycopine en inderdaad gezond voedsel zijn voor hart en bloed.



Van tomaten weet ik dat het een nachtschade is. Zij bevatten neurotoxines en die veroorzaken schade aan het centrale zenuwstelsel.

 
Wel leuk die vergelijkingen, ik denk dat er veel van klopt en had van sommige al gelezen.

Bij vlees is het simpel, daar heb je minder verbeeldingskracht voor nodig om te weten welk deel goed is in overeenstemming met je lichaam: de lever bijvoorbeeld is goed voor onze lever, de ogen zijn goed voor onze ogen, de botten (bouillon) zijn goed voor onze beenderen enz.

Ik lees dat de zwezerik ook de thymus wordt genoemd. Ik denk wel dat het een goed idee is om zwezerik regelmatig te eten, aangzien:

"Waarom dit zo belangrijke orgaan vaak verschrompelt bij de volwassene is niet altijd duidelijk. Wat we wel weten is dat tekorten aan bepaalde mineralen en vitaminen, langdurige stress, bestralingen, zware metalen en langdurige inname van "klassieke" medicamenten (zoals cortisonen) de verschrompeling in de hand werken. Deze verschrompeling heeft een permanente verzwakking van onze afweer tot gevolg en opent de weg naar andere ziekten. Het ligt dus voor de hand dat we, zowel ter voorkoming van ziekte als bij bestaande ziekte, thymusextracten gaan inschakelen in de geneeskunde. Het is immers aangetoond dat ziekte bijna steeds gepaard gaat met verschrompeling van de thymus en dat het effect van de thymusklier grotendeels kan worden nagebootst door het toedienen van de oplosbare stoffen die zich in deze klier bevinden"

Meer uit dit artikel.

 
Banaan goed voor? Misschien voor .... :lol: Tenminste ervan uitgaande dat het goed voor iets is waar het op lijkt :wink:

Leuk al die reactie en aanvullingen van jullie!

 
Ik heb sinds een tijdje last van mijn voet. Door de val op mijn stuitje een half jaar geleden, ben ik toch mijn houding gaan "aanpassen" en is een oude blessure de kop aan gaan steken. Dit in combinatie met een te groot overgewicht, mijn linkervoet wordt er niet vrolijker van. Vandaag zag ik bij de boer rabarber liggen. Ik heb het nog nooit gemaakt, vond het vroeger echt niet lekker! Toch maar meegenomen en nu lees ik hier dat het gezond is voor je botten! Nou, dat kan mijn voet vast wel gebruiken. Nu nog op zoek naar een recept :)

 
@Angela: mag ik vragen van welke (waarschijnlijk vegetarische / veganistische) website of boek dit lijstje komt? Dat helpt wellicht al direct jouw vraag te beantwoorden ...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.750
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan