gezond ijs maken met de ijsmachine

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik zou graag gezond ijs willen maken voor mijn oma en mijn moeder, en mezelf natuurlijk.

Heeft iemand misschien tips voor mij ?

De recepten die ik op het internet vind zitten hebben vaak suiker, en andere toevoegingen.

Wat kan ik bijv. ipv suiker gebruiken ?

Alvast bedankt.

Jim.

 
Wij eten hier heel graag zelfgemaakt roomijs, echter ik durf er momenteel niet meer te maken.

Ik vraag me af of de gewone suiker te vervangen valt door Billington's suiker. Hoeveel zoetkracht heeft deze ? Is het benodigde gewicht in een recept identiek als gewone suiker en waar is Billington's verkrijgbaar ?

Misschien dat Mike na zijn terugkomst hierover meer duidelijkheid kan scheppen.

Ik heb uit een televisieprogramma met Piet Huyzentruyt begrepen dat Stevia ook niet altijd de oplossing is en er hierbij veel onduidelijkheid bestaat over de zoetkracht.

 
Hier is de Billington verkrijgbaar.

Het is erg lekker en gezond maar onthou dit: het blijft suiker.

Ik weet zo niet of het qua gewicht en zo gelijk is aan 'gewone' suiker.

Lia

 
Ik heb afgelopen zomer ook een paar keer roomijs met de ijsmachine gemaakt. De ingrediënten waren eierdooiers, rauwe melk, slagroom, oerzoet, vanille en een snufje stevia. Ondanks dat ik met de beste, biologische ingrediënten werk en het vetste recept aanhoud, merk ik toch dat ik erg moe word van het eten van dit ijs, zowel in mijn lichaam als in mijn hoofd. En dit is de volgende dag nog niet weg. Het kost me gewoon levenskracht merk ik, net zoals je je na een of een paar glazen alcohol de volgende dag slap kan voelen. Het duurt een paar dagen voordat mijn hoofd weer helder is en mijn lichaam terug is bij het juiste energieniveau. Dat vind ik geen klein offer voor een lekker hapje dat in een paar minuten weg is. Ook voel ik onrust in mijn lichaam, waarschijnlijk van de suiker, ondanks deze ongeraffineerd is. Ik slaap slechter en wordt minder fit wakker en ben snel wat prikkelbaarder. Al bij al reden genoeg om ook roomijs als snoep te beschouwen, iets waar je maar beter zo veel mogelijk van af kunt blijven.

 
Hey Dennis, Ik ervaar dat ook met zoet en ongezonde dingen. Het lijkt wel hoe gezonder je eet, des te minder je lichaam ongezonde(re) dingen accepteert.

 
Dag Dennis en Debsy,

Goed dat je ons voor de gevolgen van zelfgemaakt ijs met de beste ingrediënten waarschuwt.

Ruim 4 jaar geleden een hele periode hyperglykemie gehad en dit overwonnen met Myrteoli druppels en een zoveel mogelijk suikervrije voeding.

Sinds de reiniging vanaf juli dit jaar is mijn bloedsuikerspiegel zich onverwacht aan het regulariseren en inderdaad ben ik gevoeliger voor de gevolgen van het nuttigen van bepaalde voedingsstoffen geworden. Mike heeft hier in meerdere topics terecht voor gewaarschuwd.

Zo had ik het afgelopen week met het eten van witte rijst bij de hoofdmaaltijd 's avonds.

Had ik achteraf gezien beter niet gedaan : eerst doodop. Vervolgens nog 2 uur een afspraak met een energieslopende klant bij mij in de zaak gehad. Op het moment van het naar bed gaan was ik glashelder, de koude rillingen liepen me over de rug en vervolgens maar enkele uurtjes kunnen slapen,...

De dag erop ben ik wonder boven wonder nog goed doorgekomen. 's Avonds wel moe en qua voeding dan maar op zeker gespeeld met o.a. gekookte witlof.

Groetjes,

Vivianne

 
Wat een leuke onderwerpen weer allemaal!

Ik heb sinds kort een ijsmachine en omdat ik overgevoelig ben voor zuivel, probeer ik het met fruit (laatst een verse ananas), een banaan voor de zoete smaak, als ik die in huis heb, een paar druppels vloeibare stevia en de inhoud van een blik kokosmelk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.700
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan