Gewoon ziek of schildklier?

Biebs

New member
Hoi hoi,

zoals sommigen misschien hebben gelezen zit ik sinds november 2014 in de ziektewet. Met de orthomoleculair arts op bijnieruitputting gekomen en daar ben ik hard aan bezig, vanaf half januari. Door het eten van meer goede vetten, rauwe melk, bijna geen suiker meer, gestopt met koffie, ontspanningsoefeningen, kruiden, vitamines, sinds een paar dagen Adrenal, etc.

Nu heb ik 2,5 week geleden een injectie gehad met bijnierextract. De eerste en ik kan er nog 2 doen. Even kijken hoe ik me voel. Zie de link voor informatie: http://orthokliniek.nl/orgaantherapie/.
Eigenlijk ben ik me vanaf het moment dat ik die injectie heb gehad steeds iets minder goed gaan voelen. "Oude" klachten zoals heel gevoelige oren (geluiden die pijn doen) en wazig zien, duizelingen, komen weer terug.
Maar ook nieuwe klachten, zoals het erg koud hebben (vooral mijn handen), weinig eetlust en snel gewicht verliezen.
Nu las ik dat je bijnieren en je schildklier samenwerken. Kan het zijn dat ik nu mijn bijnieren ondersteun, mijn schildklier in de knoop komt? Dat ik daarom weer klachten krijg? Ik doe naar mijn weten niks voor mijn schildklier.

Of is er ook de mogelijkheid dat ik "gewoon ziek" ben? Ik was zo hoopvol omdat het even goed ging (na anderhalf jaar enorm dalende lijn, eindelijk weer een hoopvolle stijgende lijn), en nu voel ik me weer meh.
Graag jullie advies..
 
Het is zeer wel mogelijk dat deze injectie de klachten heeft veroorzaakt. Het lijkt me geen toeval dat juist na deze hehandeling deze klachten optreden. Er komen hormonen rechtstreeks in de bloedstroom in een dosering waarvan je mag hopen dat deze klopt. Artsen geven cortisoneninjecties, waarvan we weten dat deze bindweefsel slopen. Wie zegt mij dat dit niet eerder kwaad heeft toegebracht dan goed?

Jouw theorie dat dergelijke grote hoeveelheden bijnierhormoon (cortisol, adrenaline!) de schildklierwerking nadelig hebben beinvloed is zeer plausibel. Ik vraag me dan ook af of je wel bij de juiste therapeut bent.

Mike
 
Mike,

Bedankt voor het meedenken!
Zijn cortisone injecties (hormonen) die reguliere artsen geven dan hetzelfde als, ik quote de site: "fijngemalen dierlijke organen en weefsels opgelost in een fysiologische zoutoplossing." Ik dacht namelijk van niet.

Raad je dan aan om ook mijn schildklier te ondersteunen, naast mijn bijnieren?
 
Ik heb het idee namelijk dat de fijngemalen dierlijke organen en weefsels hetzelfde idee is als de Adrenal supplementen.
 
Maar injecteren is niet hetzelfde als slikken. Ik krijg bij dit soort therapie toch een beetje het idee dat je een soort proefkonijn bent. Heb je al geïnformeerd bij je therapeut of dit een normale reactie is?
 
Nee dat klopt.. Maar met injecteren weet je toch meer zeker dat het bij de cellen terecht komt omdat het je darmkanaal niet door hoeft?
Ik heb nog niet kunnen vragen of het een normale reactie is, ze zijn gesloten ivm verhuizing tot 9 maart. Erg jammer.
Ik ben gelukkig geen proefkonijn, hij heeft al jaren ervaring hiermee.
 
Al jaren, ja dat bedoel ik, da's toch niet lang? het heeft geen traditie om hormonen/fijgemalen organen in het lichaam te spuiten. De mens heeft volgens mij altijd alles via de mond of de huid binnen gekregen, maar goed ik heb gewoon niks op met spuiten. Belachelijk dat je nergens terecht kunt met je vragen.
 
Hm oke..

Ik vind het zo verwarrend allemaal.. Zo veel tegenstrijdigheden.
Dan maar gewoon verder gaan met een goed eetpatroon en wat ik verder nog neem?

 Adrenal Cology: 2 x 100 mg (ik ben net begonnen, hoe bepaal je hoeveel je nodig hebt?)
 Macapoeder: 4 gram
 Siberische Ginseng: 4 gram
 Ashwaganda poeder: 4 gram
 Vitamine C: 2 x 1000 mg
 Executive Stress Formula: 1 stuk
 Vitamine B12: 10 mg smelttablet
 Magnesiumolie voetenbad/op huid smeren
 
Maca is een goitrogeen dat heeft een negatief effect op je schildklier.
Eet je verder wel voldoende koolhydraten? Als je te laag in khd gaat zitten heeft je lever meer moeite om T4 in het werkzame schildklierhormoon T3 om te zetten.
Plus dat je waarschijnlijk je glycogeen voorraden niet goed kan aanvullen omdat je zegt dat als jij niets eet het snel 'zwart voor de ogen wordt'.

Heb je jouw ochtendtemperatuur wel eens opgenomen?
 
Ik zou het allemaal, alles in het rijtje even helemaal niet doen. Ze stimuleren allemaal je bijnieren of ze bevatten zelf bijnieren. Het kan heel goed zijn dat je nu te veel bijnierhormonen in je lijf hebt en dan supplementen slikken met bijnierhormoon erin of die de bijnieren stimuleren helpt dan niet echt.

Ik vind gedroogde en fijngemalen bijnieren slikken ook heel wat anders dan ze inspuiten. Juist omdat ze bij slikken door je spijsverteringssysteem gaan, het wordt dan in kleinere stukjes afgebroken voordat het in je bloed terecht komt. Zo komt het in je bloed op een manier waarmee je lichaam er ook iets mee kan. Je krijgt het met fijn malen nooit zo fijn als je spijsvertering dat doet ook als die slecht werkt. Ook al maal je het nog zo fijn het blijft fijn gemalen vlees, het is niet afgebroken in eiwitmoleculen en al helemaal niet in aparte aminozuren en vitamines en mineralen zoals in je bloed terecht behoort te komen.
 
Pike: Bedankt!
Qua koolhydraten: ik eet twee zuurdesem boterhammen per dag en rijstwafels. En bij het avondeten bijna altijd wel iets van quinoa of zilvervliesrijst. Is dat voldoende denk je?
Nee, ik heb dat nog niet gemeten. Zal eens een thermometer halen.

Kaaskanlekker zijn: Ja, goed idee. Dan houd ik het even een tijdje op vitamine C en de algemene vitamine pil en verder even niks. Kijken hoe ik me dan voel.
Bedankt voor de heel duidelijke uitleg!
 
Ik kan jou niet zeggen wat je moet doen, ik zeg alleen maar wat ik er van vind, ik snap dat het verwarrend is. Eten moet je in ieder geval, dus dat kan je het beste zo optimaal mogelijk doen. Magnesium en vit c eventueel B12 lijken me niet zo'n probleem.
 
Zo op het eerste gezicht klinkt dat niet als voldoende khd voor jou op dit moment Biebs. Ik zou gaan voor minstens 150 tot 200 gram verdeeld over de dag en bij een maaltijd met vet en eiwit. Als je twijfelt kan je het ook een keer in cronometer.com of fitday invoeren om te kijken waar je staat wbt macronutriënten.
 
Vitamine c is ook goed voor je bijnieren en kan ze ook stimuleren. En als je maca weer gaat gebruiken dan mee koken met het eten om de goitrogenen te neutraliseren.

Je kan beter witte rijst eten, daar zit niet zo veel fytinezuur in en je darmen kunnen niks met de vezels die om de zilvervlies rijst zitten. Eet er net zo veel van tot dat je genoeg hebt.

Je ochtend temperatuur kan je het best opnemen als je net wakker bent en nog niet op gestaan bent, terwijl je nog in bed ligt. Wij dames kunnen dat het beste doen op de 2, 3 en 4 ochtend van de menstruatie doen. Maar als hij echt te laag is kan je dat in de rest van de maand ook zien.
 
Bedankt allemaal, ik ga eens het een en ander uitproberen!

Het ging eindelijk met een licht stijgende lijn en met het terugkomen van die klachten, word ik zo moedeloos. En dan met het UWV dat in mijn nek hijgt..
 
Ik heb gisteren en vandaag mijn temperatuur bijgehouden, zomaar op wat tijden.
Het schommelt nauwelijks, maar is wel laag. Ik voel me ook echt vreselijk vermoeid en huilerig.

Gisteren:
08:15 uur 36,2
10:15 uur 35,6
16:30 uur 35,6
17:45 uur 36,3
22.15 uur: 36,4

Vandaag:
09:15 uur 36,4
11:30 uur 36,0
12.45 uur 35,3 (Voel me uitgeput!)
15:00 uur 36,2

Ik ga me even wat minder op mijn bijnieren focussen en wat meer op mijn schildklier denk ik. Maar door alle informatie zie ik door de bomen het bos niet meer!
 
Jouw temperaturen zijn vergelijkbaar met die van mij, Biebs. Die van jou zijn denk ik nog iets lager.
Ik had ook een record low van 35,3 rond 12.00 uur vandaag.

Ik ben nu aan het meten....
(zeker weten dat het hoger is dan 35,3)
36,5 nu. Ik kan het al aardig inschatten.

Het begint bij mij zo'n 2 weken na het stoppen met de adrenal cortex wat meer te schommelen zo lijkt het. Kan ook nog effect zijn van oxy powder kuur.

Schildklier supplementen zijn onderweg, dat is voor jou ook wel aan te raden, denk ik.

Mark
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan