Gewicht en aantal toxinen

ruud

New member
Gisteren las ik dat er een correlatie is tussen dik/dun zijn en toxinen in het lijf.

Heeft iemand daarvan gehoord?

Ik had zelf dat idee eerlijk gezegd niet zo.

Ik lees nu een boek over kanker (of eerlijk gezegd: over hoe krijg je geen kanker).

En niet alles bevalt me wat ik lees.

Bijv. de schrijver (Servan Schreiber) zegt dat als je veel sport dan word je dunner en hij zegt: er is een verband tussen gewicht en toxinen in het lijf.

In elk geval stalt een mens toxinen in zijn vet, maar of afvallen sec dan een remedie is?

Dat denk ik zeker niet, te simpel (of ja simpel....).

Maar bijv. ik hoorde de assistente van mijn arts zeggen dat sommige dikke mensen veel zwarter bloed hebben (?!) dan gemiddeld.

Ze zal het heus wel weten en ze leek me niet iemand die me knollen voor citroenen verkoopt.

 
interessante mogelijkheid - op het een of andere manier associeer ik ook dun met gezond. ik weet dat enige bewezen manier verlenging van leven is kalorie restrictie. die mensen zijn ook dun...

ik heb ook begrepen dat toxienen in vet worden opgeslagen... maar ja als mensen ernstig ziek zijn dan vallen ze ook af - het is niet zo dat als ze op hun allerdunst zijn dat ze dan geen kanker of andere ziekten meer hebben.

het gaat vast om balans in de hoeveelheid vet op je lijf en ook daarnaast wat er in is opgeslagen ;)

ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

 
Het ligt er natuurlijk aan hoe je dik bent geworden, als je veel slecht voedsel tot je neemt, veel suikers/koolhydraten/foute vetten/ kleur,geur,smaakstoffen, conserveringsmiddelen etc....dan lijkt het mij niet vreemd dat het bloed zwarter is en er veel toxines in het lijf zitten.

Maar er zijn toch ook mensen die wat voller zijn en de gezonde vetten nemen, weinig suikers en koolhydraten, genoeg bewegen, dan zegt lichaamsgewicht/omvang toch niet zoveel over je gezondheid?

Je kunt ook erg dun zijn en nauwelijks gezonde voedingsstoffen binnen krijgen...dan kun je toch niet stellen dat diegene gezonder is dan een voller iemand?

Ik denk ook dat vooral het laatste, wat is er opgeslagen aan toxines in je vet, erg belangrijk is.

Des te minder toxines je binnen krijgt des te beter, dan kan het ook niet opgeslagen worden.

 
Je moet maar eens met Ron Fonteine gaan praten Lievergezond! Die is al jarenlang op de hoogte van deze connectie. Zie ook het boek van Julia Kang: http://juliakang.nl/

100% gifvrij. Ik kan er voor sparen bij EkoPlaza (voor het boek).

 
Onder de topic 'Gewicht' heb ik hier al eens het volgende over geschreven:

Quote:
Jullie dames moeten beseffen dat je BMI aan de BOVENGRENS (25) of zelfs daarboven zou moeten liggen, vanwege die stevige botten en spieren die meetellen qua gewicht. Je BMI bereken je door je gewicht te delen door je lengte en dan nogmaals door je lengte. Voorbeeld: ik weeg 86 kg en ben 1.78 m lang. Mijn BMI is dan 86:1.78:1.78=27,14. Zoals je ziet zit ik met een BMI van 27 boven de bovengrens van 25. Dit heb ik te danken aan MAGERE LICHAAMSMASSA, dus botten en spieren. Hoe steviger je botten en spieren, hoe zwaarder ze worden. Het getuigt van een opbouwproces.

Het is foute boel als je met je BMI aan de ondergrens (19) zit of zelfs nog daaronder. Dit getuigt van een afbraakproces, dit geldt voor iedereen die zo'n lage BMI heeft. De natuur geeft de voorkeur aan opbouw boven afbraak. Dit betekent dat je een RESERVE moet hebben. Weston Price constateerde dat de natuurvolkeren die hij bestudeerde zonder uitzondering beschikten over reserves tegen 'belastende periodes', zoals hij ze noemde (ziekte, zwangerschap, borstvoeding, groeijaren). Een BMI dus tussen de 25 en 30.


Ondergewicht is dus een ernstiger probleem dan overgewicht, maar daar hoor je niks over want deze vorm van ondervoeding voldoet aan ons 'slankheidsideaal'.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan