Gevaren van gepasteuriseerde melk

G

Guest

Guest
Ik eet ook wel terug gepasteuriseerde zuivelproducten, aangezien ik 's morgens een smoothie drink, gemaakt van rauwe melk. Zo krijg ik lactase binnen om de lactose te kunnen verwerken.

Nu las ik op een thread van curezone dat gepasteuriseerde melk in feite je botten zwakker kan maken, want om de calcium uit de melk te kunnen verwerken, heeft het ook een bepaald enzym (phosphatase) nodig en dan gaat het lichaam dit van de tanden en botten halen indien dit enzym ontbreekt, zodoende dat gepasteuriseerde melk osteoporose juist in de hand werkt. Ik weet ook niet zeker of de calcium zonder dat enzym gewoon niet geabsorbeerd wordt of dat het lichaam effectief gaat lenen van de botten om de calcium te kunnen verteren/ absorberen...?

Langs de andere kant is calcium eigenlijk niet zo belangrijk voor de botten en tanden:

Big surprise: milk is not a good source of calcium because the enzyme phosphatase, which is necessary to absorb calcium, was destroyed by pasteurization. (Douglass) The only reason we think we need milk for calcium is that we’ve heard it all our lives – on TV, in school nutrition programs, from dieticians. But guess who paid for all that advertising and promotion?

Starting way back in the 1950s, the American Dairy Association spent millions providing ‘educational’ materials for American grade schools in which dairy products are presented as one of the Four Food Groups. This never had anything to do with science – this is marketing. There’s no such thing as the four food groups. They made it up! (MacDougall)

So, as for the calcium requirements of children:

” … pasteurized milk is incapable of rebuilding or maintaining bones and teeth.”

- Royal Lee, 1955

And as for digestion:

” commercially modified milk and baby foods are all foreign to the baby’s liver digestion and may produce diarrhea, milk allergies, and constipation.”

- H. Bieler, 1965

It is not just Africans who have lactose intolerance – all humans have lactose intolerance when it comes to pasteurized milk. But it’s still a word game: lactose is milk sugar. We’re not allergic to milk sugar; we’re allergic to milk. No enzymes = junk food.

.. "


Ik vraag mij ook af in welke verhouding je rauwe en gepasteuriseerde zuivel moet drinken/eten om geen problemen te krijgen. Is er een bepaalde hoeveelheid nodig van enzymen of enkel een minimum om een groter aantal vitaminen en mineralen te kunnen verwerken?

Nog meer info over wat pasteurisatie doet met melk

 
ruim 3 miljoen voor een onderzoek om te kijken of melk gezond is, want de Inuit dronken geen melk volgens onderzoeker in dit Telegraafartikel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article21114323.ece

Er staat niet bij of er rauwe melk onderzocht wordt (ws niet) maar wel allemaal verwarrend voor de consument, dit soort artikelen.

Tegelijkertijd staat er een artikel over Red Bull

http://www.telegraaf.nl/binnenland/article21113867.ece

waarin gesteld wordt dat er gesponserd onderzoek gedaan is voor 300.000 euro maar ergens in het contract schijnt te staan dat de fabrikant zich niet met het onderzoek mag bemoeien!

Allemaal zgn wetenschap!!!

 
@lekkerromig,

hier iets over calcium-fosfor: https://www.fatsforum.nl/topic/nachtelijke-krampaanvallen

Onderstaande komt uit: http://www.leefbewust.com/themas/hersenvoer.html
Quote:
Melkproducten. Toch kun je melk maar beter vermijden als deze gepasteuriseerd is. Het is namelijk de pasteurisatie en eventueel homogenisering die wordt toegepast op de melk die de eiwitten kapotmaakt, waardoor ze zo slecht te verteren zijn. Daarnaast veroorzaakt pasteurisatie nog andere negatieve veranderingen in de melk: vernietiging van de enzymen die nodig zijn voor de vertering van de melk, verandering van de melksuiker lactose (langzame suiker) in beta-lactose (snelle suiker), gedeeltelijke vernietiging van de in vet oplosbare vitamines (A, D, E, K) en in water oplosbare vitamines (onder andere C).

Dus volgens mij heb je geen gepasteuriseerde zuivel nodig om de rauwe melk te kunnen verteren.

De link onder aan je post werkt niet.

Lia

 
Ik ben uitgenodigd om in het voorjaar naar familie in Amerika te komen. Ik ben al op zoek op internet naar 'goed eten'. Door internet kan ik makkelijk dingen vinden. Behalve de melk. Wat ik vind op internet zijn supermarkten vol bewerkte melk, met toegevoegde vitamine A en D. Nodigt niet echt uit om te drinken. Dan maar een week zonder melk.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan