Gepasteuriseerde roomboter

-B.arr

New member
Ik merk dat ik veel moe ben gedurende de dag, ik probeer wel zoveel mogelijk te letten op waar ik wel en niet tegen kan en dat dan niet meer te eten.
Heb ook nog wel best veel maagklachten en gewicht wil er (nog) niet af.

Nu vroeg ik mij af, kan het zijn dat ik moe (en misschien te zwaar) word van gepasteuriseerde roomboter?
Iemand hier ervaring mee? Dat de rauwemelkse beter valt.
Aan rauwe melkse roomboter is hier niet makkelijk te komen maar eventueel wel bij de gebroeders Verdegaal dus als het verschil echt zo groot is met gepasteuriseerde dan zou ik hier vd week even achteraan kunnen gaan.
 
Ik meen me te herinneren dat Mike een keer postte dat b.v. zure room een prima product is dus dan lijkt roomboter mij dat ook. Ik wil hier graag wat opheldering over.

Ik zag wel gisteren een programma op tv, waarbij iemand zei dat uit gepasteuriseerd eten al het leven vandaan is dus dat is dan bij gepasteuriseerde roomboter ook zo lijkt me.
*Ik weet trouwens wel dat rauwemelkse sowieso beter is, dat lees ik dan wel hier en daar op dit forum. Maar of het heel veel uitmaakt dat wil ik graag weten.
 
Had jij niet al drie keer het advies gekregen om de zuivel eens te laten staan? Ghee gaat misschien beter.
 
Ik kan me niet voorstellen dat gepasteuriseerde roomboter hét probleem vormt. Als je geen brood eet (velen hier), gebruik je het voor een groot deel vooral om te bakken, te braden en door (warme) sausen. Dan verhit je het ook. En dat zou dan problematisch zijn? Ik geloof dat niet.
 
Kennelijk vallen alle vormen van zuivel bij celticmyst verkeerd. One man's food is another man's poison.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan