Genen en 'aanleg'

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Oker
  • Startdatum Startdatum

Oker

New member
Ik vraag me af hoe het komt dat bepaalde klachten of ziektebeelden veel voorkomen in bepaalde families.

Als ik denk aan willekeurige families in mijn omgeving, dan leven zij vrijwel allemaal op een supermarktdieet en eten min of meer wat het voedingscentrum hen voorschrijft. Toch hebben zij allemaal weer andere klachten, bijvoorbeeld:

rugpijn, slechte ogen, hart en vaatziekten, obesitas, slaapproblemen, slechte gebitten, slechte stoelgang, etc etc.

Ik vraag me af wat de rol van de genen hier in is. Fungeren de genen als een soort trigger? Dus bij het ene gezin uit zich slecht eten in een bepaald soort klacht, en in het andere gezin in een ander soort klacht? En in dat gezin zijn bijvoorbeeld ogen/tanden/rug genetisch gezien de zwakste schakel, waardoor zij daar het eerste klachten zullen ervaren?

Slaat deze theorie van mij ergens op?

 
Ik vraag me ook af dat als een typisch wapf gezicht rond is met brede neus,en je voor je zwanger wilt worden beide wapf voeding eet.

En ook tijdens de zwangerschap goed wapf blijft eten.

En stel,de moeder heeft een erg smal gezicht met hoog voorhoofd,en de vader ook een smal gezicht met een smalle puntige neus.

Kan de baby dan toch een mooi rond hoofdje met brede neusje krijgen?

Of zal het toch een zelfde smal gezichtje em puntig neusje kunnen krijgen.Zon neusje gaat vaak van generatie op generatie,en kan dit doorbroken worden.

Rare vraag misschien maar vraag me dit vaak af als ik bijv zie dat een heel mooi iemand een heel lelijke partner heeft,en of ze dan met wapf kunnen voorkomen dat de baby op de lelijke ouder gaat ljken.

 
Das een goeie Danielle, dat wil ik ook graag weten :). Grappig is dat mijn zusje een breed gezicht met een brede platte neus heeft en zich daar vroeger voor schaamde.

Ik zag altijd een mager iemand met smalle heupen, uitstekende jukbeenderen en een smalle kleine neus als mooi... de manier waarop Weston Price naar de mensheid keek, heeft me geholpen mijn eigen lijf veel meer te accepteren en op een hele andere manier naar schoonheid te kijken.

 
Goed punt. In de familie van mijn opa zijn voor de oorlog vier vrouwen overleden aan eierstok-kanker. Het is nogal een specifieke ziekte, en je kon er toen ook verder niks aan doen.

De wetenschap vertelt dat dit genetisch bepaald is - in sommige families, en dat klinkt logisch, maar ja.. dezelfde wetenschappers willen nog wel eens zeggen dat kanker altijd gewoon een kwestie is van pech hebben en dat is onzin. Ik denk inderdaad dat er ook een soort genetische trigger is, die opspeelt als de voeding niet optimaal is. Dus voeding én genetica.

 
Mijn standpunt nu hierover is dat onze voorouders en ouders informatie via onze genen doorgeven. Je wordt dan geboren met een predispositie voor "iets". Dat wil echter niet zeggen dat "iets" zich ook hoeft te manifesteren. Hangt af van vele factoren binnen de omgeving. Het zou zomaar kunnen dat bijvoorbeeld het vaak herhalen van het mantra dat hart en vaataandoeningen binnen onze familie veel voorkomen, dit zich dan ook bij een aantal familieleden manifesteert.

En trouwens ook voedingskeuzes worden van ouder op kind overgenomen en opgelegd. Als een van de ouders een aandoening ontwikkelt vanwege een bepaald voedingspatroon is het niet verwonderlijk dat zijn kind die aandoening ook ontwikkelt onder genot van het zelfde voedingspatroon.

 
Zinvolle bijdrage, Spal!

Materieel leven is een manifestatie van een immateriele oerbron. Kijk alleen al naar de oneindig grote variatie aan levensvormen hier op aarde, die voortkomt uit deze bron, en je weet dat er geen eind komt aan de vele materiele uitingsvormen van deze bron.

Dit geldt eveneens voor ziektebeelden, ook hier bestaan oneindig veel uitingsvormen van en het heeft inderdaad te maken met erfelijk doorgegeven zwakheden die niet alleen per familie maat ook per persoon verschillend kunnen zijn. Bedenk dat ziekte ook een uiting is van materieel leven, evenals gezondheid dat is!

Gezondheid is een terugkeer naar de bron en is dus eenvormig, ziekte daarentegen is een afwijking van de bron en is dus meervormig, oneindig meervormig, evenals het leven zelf. Price constateerde dat gezonde volkeren op verschillende eilanden van de Stille Zuidzee een menstype produceerden dat eruit zag alsof men elkaars broer of zus was, ook al kende men elkaar totaal niet en leefde men op verschillende eilanden! Natuurlijk zag je, als je goed keek, ook subtiele verschillen, maar de variatie in lichaamsvorm, gezichtsvorm en haarkleur die we vandaag de dag zien moet beschouwd worden als afwijkingen van de bron, die vele, vele variaties kennen.

Ziekte is eveneens afkomstig van 1 enkele bron en dat is suiker/zetmeel/koolhydraten, gekoppeld aan bewerkte olien/vetten. Nooit eerder in de menselijke geschiedenis hebben we dergelijke 'voeding' in zo'n mate tot ons genomen en we betalen hiervoor elke dag een zwaardere prijs in de vorm van degeneratieve, slopende ziektes, aandoeningen en kwalen.

Het kan echter ook anders. Om terug te komen op deze vraag van Danielle:

Quote:
Ik vraag me ook af dat als een typisch wapf gezicht rond is met brede neus,en je voor je zwanger wilt worden beide wapf voeding eet.

En ook tijdens de zwangerschap goed wapf blijft eten.

En stel,de moeder heeft een erg smal gezicht met hoog voorhoofd,en de vader ook een smal gezicht met een smalle puntige neus.

Kan de baby dan toch een mooi rond hoofdje met brede neusje krijgen?

Of zal het toch een zelfde smal gezichtje em puntig neusje kunnen krijgen.Zon neusje gaat vaak van generatie op generatie,en kan dit doorbroken worden.


Tegenover degeneratie staat regeneratie. De expressie van de genen is afhankelijk van de omgeving van de genen. Vaak wordt dit vergeleken met een aan/uit-knop. Weston price beschrijft in zijn boek een studie gedaan door een collega van hem, waarbij drachtige varkens vitamine A tijdens de dracht werd onthouden. Vitamine A heet retinol', omdat het netvlies (retina) veel vitamine A verzamelt en concentreert. En inderdaad: de biggen die deze drachtige zeugen wierpen werden blind of zelfs zonder ogen geboren! Toen diezelfde varkens opnieuw drachtig werden, maar deze keer wel voldoende vitamine A toegediend kregen, produceerden ze wel gezonde nakomelingen met ogen die konden zien. Inderdaad alsof je een aan- of uit-knop bedient! Hoezo genetisch? Voedingstekorten zul je bedoelen!

De Amerikaanse WAPF bewijst met zijn Healthy Baby Gallery dat versmalde, moderne mensen wel degelijk gezonde, brede en ronde baby's op de wereld kunnen zetten, op basis van WAPF-voeding. Alsof je een aan/uit-knop hebt!

Mike

 
Tja, die babyfoto's zeggen mij eigenlijk heel erg weinig.... voor mij zien ze er uit als normale babies. In mijn vriendenkring krijgt op dit moment iedereen babies, en ongeacht wat die mensen eten hebben hun babies bolle wangen, ronde kopjes en platte neusjes. Volgens mij kun je pas op latere leeftijd goed het verschil tussen een WAPF en een supermarkt kind zien.

Soms zie ik kindjes uit 'aso' gezinnen waarbij de ouders er echt opvallend slecht uitzien (grauw, holle ogen, dof haar) en die kindjes zien er wel uit als miniatuurversies van hun ouders.

 
Dan heb ik nog een vraag over ziektes. In het werk van Price (voeding en degeneratie) zie je steeds ziekten terugkomen die 'typisch' zijn voor zijn tijd (jaren '30 vd 20e eeuw). Bijvoorbeeld compleet weggerotte tanden, tuberculose, Engelse ziekte, allerlei bochels en vergroeiingen, klompvoeten, reuma bij kinderen, astma, etc.

Hoewel al deze ziekten natuurlijk ook in onze tijd voorkomen, hoor je nu vooral veel over mentale klachten. Kinderen met leerstoornissen, autisme, gedragsproblemen, etc. Hier heeft Price het maar zelden over, terwijl dat bij ons echt epidemisch is.

Hoe komt het dat slechte voeding in zijn tijd een ander ziektebeeld oplevert dan in onze tijd?

 
Quote:
Hoe komt het dat slechte voeding in zijn tijd een ander ziektebeeld oplevert dan in onze tijd?


Alsmaar verder gaande degeneratie, die nu overduidelijk ook de hersenfunctie negatief is gaan beinvloeden.

Mike

 
Quote:
Kinderen met leerstoornissen, autisme, gedragsproblemen, etc.


Komt volgens mij door alle suikers en glucose/fructose, dat is in de jaren '70 pas echt goed misgegaan. Ik vind baby's ook moeilijk te beoordelen, maar kijk eens naar kinderen van 5 tot 10 met supermarktvoeding, in de gewone wijken.

Ik schrik er echt van, ingevallen gezichten, geen concentratie voor wat dan ook. Niet allemaal, maar wel een behoorlijk aantal. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat die kinderen over 15 jaar ook weer kinderen kunnen gaan krijgen.

 
Misschien zeggen de foto's niet zoveel maar de verhalen die erbij staan.

Bijna overal lees je van een zwangerschap en bevalling die erg voorspoedig zijn en baby' s die al snel doorslapen. dat is in Nederland vaak wel anders.

 
Thijs: onvruchtbaarheid is nu al een heel groot probleem! Ik weet geen cijfers over Nederland, maar in België kampt 1 op de 6 stellen met een kinderwens met onvruchtbaarheidsproblemen. De staat bekostigd IVF behandelingen voor deze echtparen en is daar bakken met (belasting) geld aan kwijt. IVF is voor de vrouw een hele pijnlijke procedure omdat eitjes afgezogen moeten worden. Bovendien moet ze ontzettend veel hormonen slikken. En als er dan eindelijk een embryo wordt geplaatst, is de kans op een miskraam ook nog eens huizenhoog en kun je weer overnieuw beginnen. Scheidingscijfers van IVFende echtparen ligt dan ook op 2 op 3 i.p.v de gemiddelde 1 op 3.

Ondertussen gaat elk meisje vanaf 15 aan de pil en blijft ze deze haar hele vruchtbare leven, op een paar zwangerschappen na, doorslikken. Voeg daar steeds latere zwangerschappen, een stressvol bestaan en een waardeloos dieet aan toe en je hebt een ideaal recept voor onvruchtbaarheid. De overheid beweert dat zij het krijgen van kinderen stimuleert... door kinderopvang te regelen. Zie eerst maar eens dat er überhaupt nog kinderen komen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan