Gele kringen.

FloortjeL

New member
Volgens mij word ik inmiddels echt wanhopig!

Ik hoor niemand er hier over, maar ik blijf er maar mee lopen: die vreselijke kringen rondom mijn ogen. Ze zijn geel van kleur, en onder mijn ogen ook ietsje blauw.

Ik ben inmiddels begonnen met de voorbereidingsdagen van de grote leverreiniging.. ik hoop zo dat dit (wanneer ik dit ook blijf herhalen) oplossing gaat bieden.

Iemand tips? Herkenning? Ik ben hier al maanden zoet mee, en elke dag weer is de spiegel m'n vijand..

 
Hallo Floortje, het zou te maken kunnen hebben met je nieren.

Als je in google gele kringen rondom ogen intikt gaat er een wereld voor je open.

De lever is ook belangrijk: het is het meest centrale ontgiftigingsorgaan in ons lichaam.

Maar de nieren kun je beter ook niet vergeten.

Guldenroede is het nierkruid bij uitstek, maar er zijn er nog veel meer reinigende kruiden voor de nieren: kumus kutjing, brandnetel en paardebloem bijv (die is goed voor nieren en lever).

Ook chanca piedra-quebra piedra alias stenenbrekerthee is goed voor nieren en lever.

Koffieklysma's zouden je ook goed kunnen helpen bij het reinigen.

 
Hoi Floortje

Uit de kleur van je huid kan je de toestand van verschillende organen zien.

Als het gezicht rood of roodachtig is, kan dit verwijzen naar het hart

Bij een groenige of groen-gele kleur verdien je lever meer aandacht

bij een gelige kleur kan naar maag en milt gekeken worden

een wit, marmerwit gezicht verwijst naar de longen

een wit-gele huid wijst op problemen met de galblaas

zwart heeft te maken met nieren

blauw kan verband houden met lever, nieren of blaas.

Is de kleur helder, iets glimmend, betekent dit congestie, is de kleur dof dan wijst het op uitputting van het betreffende orgaan.

Het gebied tussen de wenkbrauw en bovenste ooglid is verbonden met de milt en wellicht ook met de maag en galblaas

Wallen onder het oog kunnen te maken hebben met de nieren.Ingevallen en dof zwart/bruin betekent zwakke onder actieve nieren, helder zwart kan duiden op een grote activiteit van de nieren. Uitstulpend duidt op vasthouden van water in het lichaam.

Een blauwe kleur onder de ogen kan wijzen naar problemen met nieren en lever, gele wallen verwijzen naar problemen met de gal, rood naar de nieren en hart.

Zwellingen rondom de ogen (vooral bovenste ooglid) kan wijzen naar aanwezigheid van galstenen. Een zwelling onder de ogen is een indicatie voor nierstenen (kan ook galstenen zijn)

 
Bedankt voor jullie reacties, Lievergezond en Peti.

Moeilijk om te concluderen of het geel-groen is, of geel. Al vind ik de kleur van mijn gezicht meer neigen naar geel met een bruine toon er in. Is dit dan te wijten aan de gal?

Bij mijn ogen is het ook geel/bruinig met een zwarte ondertoon (vooral onder de ogen). Ik heb geen last van wallen, maar echt van verkleuringen (en tevens ingevallen).

Toch zit er ook een blauwe tint in.. dus van alles wat.

Dus, ik kan vermoedelijk concluderen dat de nieren onderactief zijn? Ook niet zo heel gek, als ik na ga dat ik bijnieruitputting heb dus.

Ik vind het heel erg moeilijk om nu te bevestigen welk orgaan het is.

Huid is gelig. Rondom ogen ook, met een donkere (zwart/blauwe) gloed er in.. Dit is ingevallen...

En dus ook: welke stappen ik moet zetten!

 
Weet je, organen hebben ook een taal en ze willen je iets zeggen over je karakter.

Ik ben heel benieuwd naar jouw karakter.

 
Oef, dat is heel wat, maar ik zal eens kijken of ik een kleine opsomming kan maken.

ADD (altijd druk in hoofd!), perfectionistisch, ambitieus, artistiek, soms wat onzeker, heel bescheiden (denk gauw voor een ander)..

Daarentegen veel humor, lachers vaak op de hand ;-), hou van het verleggen van grenzen, ben altijd bezig, kan moeilijk stil zitten, bedenk altijd wel iets leuks om te doen, glas is vaak half vol .. optimistisch.

Het kan uitgebreider, of misschien juist compacter.

Ik ben al jaren lang in therapie, en ben daar enorm door gegroeid. Heb een zware eetstoornis en depressie overwonnen!

Wat vinden mijn organen daar dan van..!!

 
Hoi Floor

Sorry maar ik had visite, maar hier jouw 'lessen' :)

Ik zal proberen een karakteranalyse te maken via je organen, maar het is een richtlijn hoor. Ziekten hebben meerdere oorzaken, maar soms kom je een heel eind met lichaamstaal.

Ten eerste, de verkleuringen zijn in je gezicht, betekent zichtbaarheid

Ik merk aan je karakter dat je heel veel in het bovengedeelte van je lichaam zit, de problemen van onder zijn naar nu boven tot zichtbaarheid gekomen. Zichtbaar voor jou zodra je in een spiegel kijkt.

Problemen met de lichaamshuid kan betekenen dat we meer met onszelf bezig moeten zijn. Onze huid is onze grootste contactorgaan maar je moet ook leren om aan jezelf te werken.

Trouwens nieren hebben hun weerspiegeling in de lichaamshuid.

Perfectionistisch en eetstoornissen horen bijna bij elkaar. Beide hebben te maken met te weinig zelfliefde...je zoekt de liefde op een andere manier terwijl de liefde bij jezelf begint. Hiervoor is een perfecte Bachbloesem voor, namelijk Crab Apple

Problemen met de gal:

gal staat voor 'agressie', het leven wordt door de gal gekenmerkt door 'dwang'(moeilijk stilzitten), opgekropte gevoelens (depressie), opgekropte energieën. Blijf creatief, en hou altijd je humor. Ze zijn uitstekende hulpmiddelen om jezelf te leren kennen.

Problemen met de nieren:

nieren reinigen het bloed, nieren staat voor relaties in wat voor verhouding dan ook. Maar natuurlijk ook voor angst. Moeilijkheden met relaties of emotionele conflicten met anderen kunnen voor jou onzuiver overkomen. Probeer je angst en je onzekerheid te overwinnen. Van relaties kan je leren, doe je best en meer wordt er niet van je gevraagd.

Problemen met je lever

Ja, onze lever, zoveel over te vertellen. Je lever heeft te maken met het aanpassen van veranderingen in je leven, hoe ga je daarmee om? Je lever houdt van rust maar op zijn tijd wilt hij graag zijn zegje doen.

Als je iets wilt (heb je iets op je lever) vertel het met humor. Het is vaak de manier dat je iets wilt uitleggen wat je niet bevalt. Wordt niet boos maar gebruik je humor, als je iets vertelt met een lach worden de mensen niet kwaad op je. Kwaadheid is funest voor je lever.

Denk erom 'je lever houdt van een vriendelijke omgeving' en jij bent degene die hem dat kan bezorgen.

Een heel verhaal, wil je over zuiveringen meer weten dan weten de anderen van dit forum meer van. Ik geef mijn lever af en toe een dagje rust...en daar gedijt hij geweldig op.

 
Hoi Donna,

Heel lang geleden dat ik hier actief was, maar ben vanuit nieuwsgierigheid toch weer eens een kijken gaan nemen op het forum.

M'n gele kringen: bijna verholpen, maar nog niet 100%. Vanwaar je vraag? Hetzelfde probleem?

Hier heel hard aan mezelf gewerkt met als prioriteit werkelijk in de spiegel durven kijken/mezelf geconfronteerd. Ik denk dat dat m'n grootste heling is geweest...

Plus natuurlijk goede voeding!

 
Ik heb ook last van gele kringen om me ogen en buikpijn midden en paar vingers onder middenrif. Pijn lijkt versterkt te worden met eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan