Gele hesjes

Het is voor President Macron niet meer veilig op straat. Is dat voor jou -de-ver-van-mijn-bed-show-?

Toen op 17 november 2018 de grote staking uitbrak met 300.000 betogers in geheel Frankrijk maar voornamelijk in Parijs ben ik dat met verhoogde belangstelling gaan volgen. Dat de Fransen volhardend zijn dat weten we en het werden wekelijks terugkerende protesten die al snel tot (georganiseerd) geweld (Antifa) leidde, en dat werd elke week breed uitgemeten op de TV journaals in de gehele wereld. Vanaf week 8 (acte 8) ben ik er wekelijkse verslaggeving van gaan maken en zat ik de gehele zaterdagmiddag naar de live YouTube beelden te kijken wie nu de veroorzakers waren van dit buitensporige geweld. Het begon met Antifa tegen de politie al kregen er meer gele hesjes klappen dan de in zwart gehulde Antifa groepen die alleen maar uit waren op vernielingen en geen enkel spandoek bij zich droegen. Ook als Antifa er eens een weekje niet bij was dan bleven de politie ‘troepen’ van Emmanuel Macron en Christophe Castaner de betogers uitdagen en met grof geweld bekogelen met traangasgranaten, beschieten met zware verwondingen tot gevolg en zelfs doden.

https://gedachtenvoer.nl/2020/01/18/het-is-voor-president-macron-niet-meer-veilig-op-straat-is-dat-voor-jou-de-ver-van-mijn-bed-show/
 
Gisteren een gesprek met een collega waarvan ik dacht dat hij 'wakker' was.

-- DUS ZE ZIJN WEER BEGONNEN DE GELE HESJES --

Oh boy, ... een reguliere media junk

Dat is dus ons grooooootste probleem waar we tegen vechten, ...

--- ONWETENDHEID ---
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
505.045
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan