Nelleke Bakker op Fb:
"Wat ben ik trots op ons.
Wat ben ik trots op jou, als jij vandaag bezig was om te laten zien dat je bij de gele hesjes hoort.
Zelf was ik vandaag in DenHaag... Mijn visie? :
Laat je niet ontmoedigen door negatieve berichtgeving. We stonden er. We stonden er met z'n allen voor een betere toekomst voor ieder.
We hebben ons netjes en vredig gedragen. We hebben ons niet als schapen naar het aftrapveld laten leiden. We stonden waar we wouden zijn... We stonden waar we moesten zijn. We bewogen ons tegen de wil van de overheid in naar daar waar we naartoe wilden tot we voor de keuze gesteld werden, in onze rechten zwaar beperkt worden, de confrontatie aangaan... Of kiezen voor een vredige oplossing. De meesten kozen voor de vredige oplossing... Ik ben zo trots op jullie.
Hoe vervelend het ook moge zijn dat de politie zich vandaag op heeft gesteld als deze deed... We hebben wel respect aan hun laten zien waar het hun aan het nodige respect ontbrak. Dat spreekt voor ons!
Zelf ben ik met aardig wat agenten op vriendelijke toon het gesprek in gegaan. Over hun beroep, hoe ze dat zagen en wat ze nu daadwerkelijk moesten doen... Of ze vonden dat ze deden waar voor ze dit werk kozen... Of ze hun lonen en beschikbaarheids eis redelijk vonden... De wetten en regels die ze moeten najagen daar waar de burger beschermen toch hun hoofd taak en doel zou moeten zijn. Velen gaven aan er eens over n te gaan denken... (want ze snapten me stiekem maar al te goed)
Ik ben trots en zie vandaag als een prachtige kick-off van een wereldse revolutie tegen het doorgedraaide systeem.
Keep your head up!
Have a great one
One ?"