Geitenboter/Schapenboter

It's_me

Well-known member
Hallo,

Weet er iemand online waar ik geitenboter en/of schapenboter kan bestellen (met verzending)?

Ik ken de geitghee,maar ik zoek nu specifiek de boter.

Ik kocht deze altijd vd Klompenhoeve bij Erica,maar Udea heeft besloten deze te schrappen uit hun assortiment dus dan kan je het maar bekijken als consument...

Ik weet niet waarom maar koeienzuivel (A2/rauw en ghee) zijn problematisch.... misschien vanwege het hogere gehalte aan hormonen (oestrogeen) erin, ik weet het niet
 
Ik weet niet waarom maar koeienzuivel (A2/rauw en ghee) zijn problematisch.... misschien vanwege het hogere gehalte aan hormonen (oestrogeen) erin, ik weet het niet
Heb ik ook helaas.....Kan makkelijk aan schapen yoghurt en kaas komen maar boter is blijkbaar niet zo makkelijk. Ben dus ook erg benieuwd of iemand een adresje weet!
 
Heb ik ook helaas.....Kan makkelijk aan schapen yoghurt en kaas komen maar boter is blijkbaar niet zo makkelijk. Ben dus ook erg benieuwd of iemand een adresje weet!
Schapenboter is idd helemaal een unicum.

Voorheen was bio geitenboter van Klompenhoeve altijd makkelijk bestelbaar in natuurwinkels, maar sinds dat Udea (de groothandel) deze uit hun assortiment heeft geschrapt, is er dus niet meer aan te komen (tenzij je in de buurt woont van hun boerderijwinkel).

Ik vind Udea echt een slecht bedrijf (en dan druk ik het nog zacht uit), als ik kijk wat ik al allemaal met hun heb meegemaakt...orders die structureel misgingen t merendeel vd keren, dan straalt het gewoon ervanaf dat het ze geen reet kan schelen omdat ze toch de monopolie hebben op t gebied van biologische groothandel.
 
Ik koop deze wel eens, gewoon bij mij in de supermarkt.

 
Van Den Eelder kon ik ooit bij de Jumbo kopen, daarna niet meer maar kon ik het bij hen bestellen . Dan bestelde ik meteen 10 pakjes.
Welke supermarkt Bella?
 
Klopt....Den Eelder is een hele tijd verkrijgbaar geweest bij diverse Supermarkten. (overigens is Den Eelder niet biologisch), maar nu hebben alle supermarkten in mijn omgeving het product uit hun assortiment geschrapt.

Eind vorig jaar heb ik contact opgenomen met Den Eelder,de situatie uitgelegd en gevraagd of ik rechtstreeks via hun kon bestellen.
Kreeg ik als reactie dat ik maar aan een pasje van een groothandel zou proberen te komen (Hanos in dit geval).
Heb ik nog geprobeerd maar ik ken niemand die een pasje heeft, dus als iemand hier nog trucs/tips voor heeft, dan hoor ik ze graag.

Ik vind de onverschilligheid van dit soort grotere monopolie-speciaal bedrijven echt typerend.
Door dit soort sh*t zou ik het liefst zelf iets beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Heb een (bio) geitenboter adres gevonden, maar niet echt te doen voor mij alleen.

Ik kwam erachter dat Weerribben geitenboter maakt.
Echter gaf deze aan de boter alleen te verkopen/leveren per pallet. :/

Ik vind de hetze, vanuit Den Haag, tegen de boeren niet goed, maar de ervaringen die ik met diversen heb zorgen er wel voor ,dat ik mijn medeleven voor ze langzaam begin te verliezen.
Als particulier doe je er kennelijk niet toe qua verkoop.
(mja,ik snap t wel dat groothandels e.d.natuurlijk interessant zijn qua opbrengst....tot deze,zoals Udea, besluiten je uit het assortiment te gooien. Waar blijf je dan...)
 
De geitenboerderij in het amsterdamse bos maakte ook geitenboter.
Ze maken het niet meer.
Hoeveel is een palet?
Weerribben is een duur merk.
De Lindenhoff verkoopt 125 gram voor 7,30.
Ook leuk.
Voor zover ik weet hebben ze veel meer geitenmelk nodig om boter te maken.
Van melk kun je kwark maken.
 
Laatst bewerkt:
De geitenboerderij in het amsterdamse bos maakte ook geitenboter.
Ze maken het niet meer.
Hoeveel is een palet?
Weerribben is een duur merk.
De Lindenhoff verkoopt 125 gram voor 7,30.
Ook leuk.
Voor zover ik weet hebben ze veel meer geitenmelk nodig om boter te maken.
Van melk kun je kwark maken.

 
De geitenboerderij in het amsterdamse bos maakte ook geitenboter.
Ze maken het niet meer.
Hoeveel is een palet?
Weerribben is een duur merk.
De Lindenhoff verkoopt 125 gram voor 7,30.
Ook leuk.
Voor zover ik weet hebben ze veel meer geitenmelk nodig om boter te maken.
Van melk kun je kwark maken.
Ik heb geen idee wat een pallet kost of hoeveel kilo boter dat is,maar dat krijg ik niet op tijd in mn eentje opgegeten. ;)
Toen ik toentertijd boter vd Klompenhoeve (erg lekker) kocht, kwam ik erachter dat deze ook niet zo lang houdbaar is als gewone roomboter.
 
Via Picnic kun je misschien bestellen.
Dan moet ik al apps gaan installeren om überhaupt te kunnen zien wat zij aan assortiment hebben. Daar begin ik niet aan.

...en ik neem aan ALS ze al geitenboter hebben,dat het van Den Eelder is. Dat heeft niet mijn voorkeur, daarbij moet je voor minimaal €35 bestellen.

Is Picnic trouwens ook niet dat door Gates gefinancierd bedrijf 🤔
 
Dat was precies ook mijn probleem toen ik nazocht of ik daar iets kon bestellen. Ik denk wel dat Den Eelder het beste zou zijn. In de Ecowinkels (als er geitenboter is) zijn andere merken altijd veel duurder.
Als je yoghurt laat uitlekken heb je toch een soort kwark. Dat zijn dan wel de vetten toch?
 
Dat was precies ook mijn probleem toen ik nazocht of ik daar iets kon bestellen. Ik denk wel dat Den Eelder het beste zou zijn. In de Ecowinkels (als er geitenboter is) zijn andere merken altijd veel duurder.
Als je yoghurt laat uitlekken heb je toch een soort kwark. Dat zijn dan wel de vetten toch?
Persoonlijk betwijfel ik of Den Eelder het beste is mbt voer vd geiten, toxines e.d.

Yoghurt/kwark is meteen een heel ander type product (en hoger gehalte lactose). :)
Dan houd ik het gewoon maar bij de geiten ghee.
 
Als je lid bent van een sportvereniging zou je aan hun kunnen vragen of zei een pasje van een groothandel hebben en of je die kan lenen.
 
N.a.v. al deze info bedenk ik me iets. Ik verdraag geen koemelk/geitenmelk dus mis daardoor een goed produkt. Ik weet niet meer of ik ooit de geitenyoghurt (met goede bacterieen ) uit de Eko winkel heb geprobeerd.
Ik had wel onlangs klachten van aardbeien. (om de kokos-yoghurt met supplementen) wat lekkerder te maken.
Aardbeien eet ik meestal NIET want = gifbom.
 
N.a.v. al deze info bedenk ik me iets. Ik verdraag geen koemelk/geitenmelk dus mis daardoor een goed produkt. Ik weet niet meer of ik ooit de geitenyoghurt (met goede bacterieen ) uit de Eko winkel heb geprobeerd.
Ik had wel onlangs klachten van aardbeien. (om de kokos-yoghurt met supplementen) wat lekkerder te maken.
Aardbeien eet ik meestal NIET want = gifbom.

Waarom is een aardbei een gifbom?
 
In het verleden zijn er artikelen voorbij gekomen over de hoeveelheid gif in groenten en fruit. (gespoten).
Aardbei staat op nummer 1.
Hoe dat nu is als het zelf gekweekt is in nederland weet ik niet.
Wat me wel opviel ze waren rood alsof ze rijp zijn maar KEIHARD.
Dus heb ik ze gekookt.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.479
Berichten
505.665
Leden
8.637
Nieuwste lid
nataliedje
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan