Gehandicapten bij natuurvolkeren

autumn

New member
Ik ga een gevoelig onderwerp aansnijden. Heeft Weston Price (veel) gehandicapten (fysiek of mentaal) bij primitieve volkeren gezien? En zo ja, wat deden ze daar mee?

Ik heb wel eens gehoord dat (bepaalde) Eskimo-stammen een pasgeboren baby eerst een nacht buiten legden. Als de baby het overleefde was die sterk en waardig genoeg om in de stam ontvangen te worden. Het klinkt als een anti-degeneratiebeleid.

 
Dat verhaal van die Eskimo's ken ik niet. Price zag geen gehandicapten onder de natuurvolkeren. Een citaat uit zijn boek (dat jij nu ook in je bezit hebt):

Quote:
George Brown benadrukt dit primitieve bewustzijn van de noodzaak om voldoende tijd aan te houden tussen de geboortes van kinderen in zijn studies van Melanesiërs en Polynesiërs. Met betrekking tot de inheemse bewoners van een van de Salomoneilanden vermeldt hij het volgende:

Na de geboorte van een kind verwachtte men van de echtgenoot dat hij het huis niet deelde met zijn vrouw totdat het kind in staat was om te lopen. Als een kind ziek of zwak was, sprak men over de ouders: “Tja, ze hebben het alleen maar aan zichzelf te danken.”


Mike

 
Hopelijk zijn deze commentaren gebaseerd op de waarheid.

Quote:
For those of you worried that this is a real film...taken from the description

:

This film is directed by a son of a JESUIT missionary and actors ARE used, according to ABC news.

UPDATE:

An ABC News report today (Feb. 8, 2009) states that the Christian missionary group Youth With A Mission is accused of deliberately exaggerating the extent of the infanticide problem to force the Brazilian government to allow the group to convert the natives to Christianity. (not surprising!)


Quote:
No it is not, these are actors and this documentary is supported by the brazilian gov't so the gov't has an excuse to force these indigenous people to follow christianity and tear down the forest for it's resources.


 
Is er een vergrote kans op lichamelijke handicaps bij vroege tienerzwangerschappen? Bijvoorbeeld 12 - 14 jaar? Ik heb dat wel eens gehoord, ook als de voeding helemaal top is. Dat lijkt me iets wat natuurvolkeren toch moeilijk konden voorkomen.

 
Als ze zwangerschappen konden plannen, zullen ze toch ook tienerzwangerschappen kunnen voorkomen lijkt mij.

 
Quote:
Ik heb wel eens gehoord dat (bepaalde) Eskimo-stammen een pasgeboren baby eerst een nacht buiten legden. Als de baby het overleefde was die sterk en waardig genoeg om in de stam ontvangen te worden.


Dit is het verhaal dat altijd de ronde doet over de Spartanen. Ik kan me eerlijk gezegd ook beter voorstellen dat ze dit in Griekenland deden dan bij de Eskimo's. Dat een baby een nacht in de vrieskou overleeft lijkt me sterk.

 
De Spartanen schreven niet, alles wat over hen geschreven is komt van de Atheners en dat waren precies hun aartsvijanden. Misschien een stukje vroege geschiedsvervalsing?

 
http://gelderland.westonprice.nl/wp-content/uploads/de-primitieve-mens-en-zijn-voedsel.pdf

pagina 46, 3e alinea

Dit klinkt niet fraai!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan