geen honger

eli

New member
De afgelopen dagen heb ik totaal geen honger. Ik heb wel zin in eten, maar ik zit gewoon totaal vol. Als ik echter niet m'n best doe om meer te eten zou ik op zo'n 800 kcal kunnen leven, maar dat lijkt me toch niet helemaal gezond en daarom prop ik de happen vet dat toch maar naar binnen. of is mijn lichaam dan zo verzadigd dat het niks meer hoeft?

wat kan ik hieraan doen en waar ligt dit aan?

 
Zin in eten maar toch vol zitten is toch een soort verslavings gevoel. Je hebt verlangens naar iets wat je eigenlijk niet wilt en dat geeft onrust. Zolang je veel energie hebt dan is het toch goed. Misschien eens wat meer afwisselen.

Laatste tijd voel ik me juist meer verzadigd maar sla geen maaltijd over.

 
Het valt mij op dat ik ook weinig honger heb. Hoewel ik vaak tegenkom dat weinig eten nog zo slecht niet is. Ik heb een trage schildkloier, dat kan een reden zijn.

Misschien heb jij dat ook?

 
zou kunnen dat ik een trage schildklier heb, neem wel jodium, zo'n 2 druppels per 2 dagen.

 
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat jij na 1 maand al volledig doorvoed bent, dus zou ik met die verklaring geen genoegen nemen. Misschien wat meer vloeibaar voedsel tot je nemen, bottenbouillon en rauwe melk drinken, of heb je daar ook moeite mee?

 
nee, daar neem ik ook geen genoegen mee. rauwe melk kan ik helaas niet zo gemakkelijk aankomen, bottenbouillon kan wel maar dan heb ik weer het idee dat daar toch te weinig in zit (qua kcal)

 
in de ochtend yoghurt met rauw ei en een lepel boter en lepel kokosolie, lunch: salade met avocado en parmezaanse kaas en opnieuw boter en kokosolie (soms ook wel gebakken ei of wat worst, maar ik sluit altijd wel af met flink wat kokosolie en boter), avond; groenten met een stuk vlees/vis en boter en wat olijfolie/kokosolie

 
Lijkt me niet zo heel lekker om het vet zo weg te happen, waarom maak je er geen yoghurtsmoothie van om er meer een geheel van te maken? en s'avonds een vette saus van kokosmelk, crème fraiche, slagroom bij je groenten en vlees? Eten moet lekker zijn, geniet je van dit menu, of zit je 'gedwongen' vet naar binnen te stoppen? Vet maakt het eten lekkerder, maar dan moet je het wel mengen, verwerken in je eten. Bijvoorbeeld flink wat opgeklopte slagroom met een paar aardbeien. Tenminste, zo smul ik van het vet.

 
meestal smeer ik het op een halve rijstwafel ofzo, maar op zich vind ik het los ook wel lekker ja. maar ik zou sowieso wel wat meer kunnen varieren in m'n maaltijden.

 
eli ik heb in fitday je gegevens ingevuld van wat jij eet zoals:

"in de ochtend yoghurt met rauw ei en een lepel boter en lepel kokosolie, lunch: salade met avocado en parmezaanse kaas en opnieuw boter en kokosolie (soms ook wel gebakken ei of wat worst, maar ik sluit altijd wel af met flink wat kokosolie en boter), avond; groenten met een stuk vlees/vis en boter en wat olijfolie/kokosolie"

Dan kom je uit op ongeveer 1986 kcal met 68% vet (155 gram), 14% koolhydraten (73 gram) en 18% eiwit (84 gram).

Let wel ik heb hier niet dit meegeteld: (soms ook wel gebakken ei of wat worst)

Zou als ik jou was iets meer eiwit pakken, extra eitje of zo. Zoals je ziet zit je vet inname goed, je koolhydraat ook. Zoals je ziet krijg je meer kcal binnen dan je dacht. Maar 1986 kcal is goed hoor, is zeker niet te weinig.

Daarom ben je ook verzadigd en heb je geen honger.

En misschien heb je zin om te eten omdat je je onbewust druk maakt dat je te weinig kcal binnen krijgt. Maar zoals je ziet maak je je druk om niks wat dat betreft.

 
Bedankt amancay,

Maar dit is ook m'n 'normale' dagelijkse hoeveelheid, als ik mijzelf dus dwing ontbijt lunch en diner te eten, anders zou ik t makkelijk uithouden met alleen het ontbijt, tussendoor een avocado en savonds een kop soep (met alleen wat groente). En dat is toch wat te weinig denk ik;)

 
Ik merkte zo straks met avondeten al dat ik sneller vol zat dan anders en ook dat ik minder gauw honger kreeg terwijl ik vanaf vandaag de koolhydraten(1 speltbroodje minder) wat beperkt heb en meer vet dan anders binnenkreeg.

Gezondheid,

 
En ik blijk toch ook prima rond te komen met een beker kefir in de ochtend ipv 2 speltboterhammen met boter !

 
Gezondheid, ik vraag me echt af wat in jouw geval wilskracht is en daadwerkelijke verandering. Een chocoladereep is niet het "vet" waar je op dient te draaien en een keer een broodje minder maakt niet dat er fundamentele veranderingen plaats vinden. Ik merk veel enthousiasme en de wil om te veranderen in je posten. Als het je daadwerkelijk gaat lukken om wapf te gaan eten, dan verwacht ik ook echt veranderingen. Ik ben bang dat je nu drijft op pure wilskracht.

 
Alexandra,

De daadwerkelijke verandering vindt nu plaats. Eerst wist ik niet zo goed waar ik aan beginnen moest als rauwe melk nog niet haalbaar was voor mij, maar nu wordt het een beetje duidelijker.

Chocolade is niet de enige bron van vet waar ik op draai, dat haal ik ook uit eieren vandaan en nu ik voor het eerst de echte natuurwinkel van binnen heb leren kennen haal ik de volgende keer kokosolie en roomboter erbij voor nog meer vet.

Gezondheid,

 
Gezondheid, dat had ik ook hoor. Ik wist maar niet wat ik in de ochtend moest eten ipv boterhammen omdat ik geen yoghurt kon verdragen. Nu blijkt kefir ook prima te werken als brood vervanger. Weer een stapje verder dus.

 
Kefir, ja, daar wil ik ook meer te weten komen en waar ik dat het beste kan halen. Schijnt beter dan rauwe melk te zijn heb ik eerder ergens gelezen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan