geen extra vit d , maar meer magnesium !

Zonne

New member
Ik kwam dit artikel tegen en wilde het graag met jullie delen !

http://gotmag.org/the-vitamin-d-controversy/

komt erop neer dat hij vind dat je geen extra vit D moet slikken, omdat het probleem zit in tekorten aan magnesium.

De beste man geeft als advies meer in de zon, meer magnesium en " So, please eat grass-fed Liver, free-range eggs, wild-caught deep-sea fish. These are rich sources of the key nutrients noted above ( voor vit A en K oa )"

 
Interessant, had het laatst al gelezen. Ik blijf ook zo doorgaan met de magnesiumolie, levertraan, en het eten. Dan moet het wel goedkomen met het Vit.D gehalte denk ik zo! Ik ben alleen niet zo'n zonaanbidder, als het zo heet is ga ik niet heel graag naar buiten ;-)

 
San,

Als de zon schijnt is het niet altijd erg heet hoor, vandaag was het heerlijk weer om buiten te zijn.

Pak de zon als je het pakken kan, het is zo goed voor je.

Lia

 
Klopt Poekie. Vandaag ben ik ook de deur uit geweest, en zondag hebben we de verjaardag van mijn dochter buiten in de tuin gevierd. Maar merk dat ik me als er niks bijzonders is echt moet aansporen de deur uit te gaan, ben wel een huismus (komt ook omdat ik de buggy van een trapje moet tillen, en later weer omhoog moet trekken. Is behoorlijk zwaar. Voor de draagdoek vind ik mijn dochter nu te zwaar, dat trek ik helaas niet).

 
Jazeker! En dat blijft ook zo, ik draai haar niet om. Zie zoveel kindjes die jonger zijn naar de straat kijken. Ik laat haar mooi zo zitten.

 
Als je kindje naar de straat is gericht kan het zich niet goed meer afsluiten voor alle prikkels in de omgeving, hij/zij wordt als het ware gedwongen te blijven kijken. Kinderen zijn nog te klein om dit zelf te reguleren. Als je kindje naar jou gericht is ziet hij/zij een vertrouwd gezicht en kan zich zo afsluiten van een teveel aan prikkels, eventueel de ogen dicht doen en in slaap vallen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan