gebrekkige leverfuctie herstellen

Joopie

New member
Laatste tijd zie ik steeds meer mensen die toch terug gewezen worden op een vet-armer voedingspatroon, omdat de lever de hoeveelheid vet niet kan verwerken en dit tot problemen lijdt.

Omdat vet de meest belangrijke macro voedingsstof is op het wapf-eetpatroon (calorie technisch gezien) zou een topic betreffende dit onderwerp misschien handig zijn, zodat mensen hun ervaring kunnen delen.

Welke specifieke maatregelen kunnen helpen, of hebben bij mensen geholpen die een gebrekkige leverfunctie hebben/hadden? (slecht vet verdragen, met als gevolg extreme slijmvorming, verstopping, pijn in de leverstreek o.i.d.).

Daarnaast helpen positieve berichten ook altijd, zijn er mensen zijn die eerst totaal geen vet konden verdragen en nu onbeperkt vet eten, en hoelang hun herstel duurden (maanden, jaren..?)

Ik zelf heb dit probleem ook, al kan ik vergeleken met vorig jaar al veel meer vet-verdragen. Zodra ik er geheel van af ben zullen mijn getroffen maatregelen hier zeker verschijnen. Waarvan er voor mij 1 is, die echt onvermijdbaar is en dat is de vet-consumptie tijdelijk verminderen.

Joopie

 
Ik heb ook slechte leverfunctie. Ik doe regelmatig de milde leverreiniging om de lever te reinigen. Ik eet wel vet, heb er nog niet bij nagedacht dat dat slecht zou zijn. Suiker is in ieder geval slecht, een vette lever tot gevolg. Ik lees met interesse mee wat hier geschreven gaat worden!

 
Vet eten is niet slecht hoor. Alleen zit iedereen in een suikerverbranding en door dan je koolhydaten te verbannen en 'alleen' maar vetten te eten daar kun je je lichaam niet mee dwingen naar een vetverbranding, hoe graag je het ook wilt.

Wij ervaren dus inderdaad een verstopping. We zijn vandaag dus weer begonnen met witte rijst.

Morgen ga ik eens kijken wat we door de dag heen gebruiken aan koolhydraten, zure appel, honing, bijenpollen en nu dan dus ook witte rijst. Maar we willen ook weer niet boven de 100 gram droog gewicht komen want dan kom je nooit in de vetverbranding.

Het is dus effies zoeken maar daar komen we ook weer uit.

Als ik resultaten merk van deze verandering zal ik het zeker melden.

Ik weet iig wel dat Mike in de vetverbranding zit, dat heeft hij vaak genoeg vermeldt.

Maar een richtlijn van hoe lang dit duurt is niet te geven want iedereen kan daar verschillend over doen, het is maar net: hoe sta je er voor met je gezondheid.

Wij kunnen in principe best wel veel vet eten, vinden dat ook heerlijk maar als de lever dat niet aankan dan gaan we dus terug in vet inname. Simpel zat.

Lia

 
ik zelf heb een 4-6 maanden nodig om mijn lever op die manier te herstellen dat ik nu bijna onbeperkt vet kan eten, zonder uitslag. Alleen vaak wel wat druk en lichte steekjes in de buurt van mijn lever.

Je kan mijn verhaal ook goed lezen in mijn Voorstel topic

Beetje offtopic, het heeft wel met de lever te maken ;-), maar laatst heb ik weer is gezondigd want er was kermis en tja dan doe je daar maar is aan mee. vond het ook een interessante 'test' voor mijn lichaam/lever. Weinig slaap, slecht eten, veel alcohol.

Ik ben 2 dagen goed moe geweest en me stoelgang was weg en/of zwarte ontlasting. Verder 3-4de dag kreeg ik pijn in mijn lever en mijn uitslag was ook weer terug bij me mond. Die is nu na een week bijna weg.

Uitslag in het gezicht heeft voor mij direct verband met mijn lever. De lever was te druk bezig met de alcohol en kon het vet niet meer aan.

Ik was zelfs 1 hele nacht wakker door mijn lever/gal ik wilde er bijna een topic over openen maar ik wist het antwoord natuurlijk al. Inmiddels gaat het weer zoals het hoort ;-)

Als je in de vetverbranding wilt raken maar je lever tolereert vet niet goed dan kan je altijd nog veel(rustig opbouwen) kokosvet gaan eten. Gaat niet langs de lever en helpt je om in de vetverbranding te komen.

Ik supplementeerde me met lever detox van Now Foods wat me erg heeft geholpen en diverse 'lever'kruiden gebruiken in smoothies. Enorm geholpen!

Verder probeer veel cholesterol te eten, dan niet door boter te eten maar door rauwe eigelen te eten en rauwe melk. Rauwe kaas ook een goede bron?!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.888
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan