Gebakken ei geeft problemen bij verwerking?

Chocka

New member
Heb ik gisteren nagenoeg maar één maaltijd kunnen nuttigen, namelijk om 13.30 uur een roerei van 3 eieren met een gebakken tartaar en 2 roggecrackers Brie. Geen idee wat er gebeurde, maar het was een zware verwerking van het lichaam, het voelde niet lekker. Ondanks het mij heerlijk smaakte, ging binnen 15 minuten na het eten ervan het licht uit. Ik ben maar even op de bank gaan liggen, en heb vervolgens een uur liggen slapen alvorens weer een beetje bij positieve te zijn.

Het heeft uiteindelijk ruim 3 uur geduurd en daarna ervoer ik er pas energie van te krijgen, al die tijd was ik sloom en moe. Dus heb toen een handje noten gegeten, maar dat voelde meteen of ik nog steeds vol zat.

Dus heb ik die maaltijd vandaag herhaald, maar nu uit elkaar gehaald. Begonnen met de crackers en tartaar (zonder problemen). En circa 2 uur later een roerei van 3 eieren, ondanks dat het vandaag minder heftig is dan gisteren, is de beleving nog steeds dat de lichamelijke impact op mijn verwerking van gebakken eieren dermate intensief is dat ik daarna zeer rustig aan moet doen voordat ik de energieke voordelen ervan terug krijg.

Wat mij een hoop vragen geeft waarom heb ik zo'n moeite met die gebakken eieren, ligt aan het soort ei? zijn het de dierlijke eiwitten? terwijl ik geen of nauwelijks moeite heb met yoghurt of kaas, en daarin toch ook dierlijke eiwitten zitten. Dus zit mij alweer halve dag suf te zoeken naar antwoorden, maar kan eigenlijk niets vinden, waardoor een beetje te einde raad hier nu verhaal zit te doen. De makkelijkste oplossing is geen roerei meer eten, maar als ik die eieren kook gaat het wel goed. Terwijl de voedingsstof identiek blijft. Hopelijk kom ik te weten wat ze daar beneden aan het uitvoeren zijn???
 
De voedingsstoffen blijven niet identiek. Een zachtgekookt ei is heel anders dan een gebakken ei en wordt dus ook anders door het lichaam ervaren. De verwerking van een gebakken ei is moeilijker.
Volgorde van beste verwerking:
1. rauw ei
2. zacht gekookt ei
3. hard gekookt of -zacht- gebakken
 
mijn man heeft moeite met gebakken ei, gekookt ei en rauw eiwit.
Eigelen rauw gaat prima in de kefirshake.
 
het is me nogal niet een berg voedsel dat je in 1 keer naar binnen hebt gewerkt. Niet zo'n goed idee.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan