gaps succes en gaps falen, met vragen - voorstellen Kajsa

Interessant. De wet van Hering ken ik niet. Maar nu zeg je dat genezing van boven naar onder verloopt. Dat betekent dat die start bij de hypothalamus, die verantwoordelijk is voor het vecht-vlucht systeem.

Dan is de Buteyko methode zo gek nog niet, met het verminderen/ontspannen van de ademhaling.

Ik heb die een tijd gedaan maar kwam niet verder vanwege candida. Ben het nu weer aan het oppakken en heb de indruk dat ik nu sneller vooruitgang boek dan eerder, (maar een dagboek hou ik momenteel niet bij).

Lia schreef nog dat vet nodig is om zuurstof naar de cellen te vervoeren. Is dat de theorie van Price? Batmanghelidj zegt dat water (incl. zout) verantwoordelijk is en Buteyko zet hiervoor zout in ter ondersteuning van de methode. Ergens anders kwam ik weer tegen (ik denk Donna Gates) dat vlees een van de "zoutste" voedingsmiddelen is. Kan ik de conclusie trekken dat niet zozeer het vet, maar het zout in het vet voor de zuurstofopname in de cellen zorgt? (Ik denk gewoon even hardop, misschien zit ik er helemaal naast)

groetjes

 
Wauw.

Plantaardige olieën zijn geen verzadigd vet toch? Op kokosolie na? Kun je de plantaardige (m.u.v. kokosolie) dan het beste helemaal weglaten of is dat veel te simpel gedacht?

 
Wow Rapunzel, wat heftig!

Wij Gapsen hier toch wel een beetje anders hoor. Met bij elke maaltijd een flinke salade en wat minder vlees dan Gaps voorschrijft vermoed ik.

Eigenlijk doe ik een mix van Body Ecology Diet en Gaps. Met een beetje van mezelf ;-)

Maar ik begrijp wel heel goed wat je schrijft. Als je voor zo'n dieet gaat raak je jezelf een beetje kwijt. Je hebt een ideaal voor ogen, maar het ideaal moet eigenlijk gewoon luisteren naar je eigen lijf zijn.

Dankzij dit forum (in combinatie met Nourishing Traditions) ben ik er toch achter dat granen (gierst en quinoa) voor mij wel heel goed werken. Mits lang voorgeweekt en lang gekookt. Door Gaps heb ik die een tijdlang niet genomen en nu ik ze weer wel eet heb ik meer energie. Hoe simpel kan het zijn...

 
Weet je hoeveel vlees ik per dag at Kajsa? Een half tartaartje! Waarschijnlijk voelde ik ergens onbewust dat het niet ging...Dus daar lag het niet aan. En 0 eieren. Maar wel vlees in de soep.

 
Vlees in de soep is toch ook vlees...

Ik maak vlees en daar eten we wat van en van het kookvocht maak ik bouillon voor een gepureerde groentesoep. Zo hebben we toch het vlees, maar niet teveel en het vet gaat in de soep.

Ik eet dus een beetje beest, aardig wat salade en een flinke berg gekookte groenten. Overigens wisselen de verhoudingen nog wel, afhankelijk van waar ik het meest trek in heb.

Mijn dochtertje eet sinds een paar dagen van de kippentaart die ik hierboven noemde minder vet en meer het vlees. Het lijkt of haar grootste vetbehoefte vervuld is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.241
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan