GAPS en bloeddruk / voorstellen Magje

Ik heb in mijn opleiding (reflexezonetherapeut) altijd geleerd dat achter elke kwaal geblokkeerde energie zit. Met negatieve gedachten kun je een hoop opstoppingen veroorzaken in je lichaam. De alvleesklier staat voor het zoete in het leven, voor het genieten van het goede en je daar op concentreren (vasthouden). Ik heb zelf ook last van de alvleesklier en denk vaak negatief, kom dan al gauw in een spiraal terecht! Dus wat is er eerst: de kip of het ei? Oftewel negatief denken (geeft ook gifstoffen in het lichaam) veroorzaakt kwalen of veroorzaken kwalen negatief denken? Belangrijk is volgens mij dat we ons concentreren op de goede dingen van het leven en daar dankbaar voor zijn ook al is dat nog zo moeilijk. Ik probeer dat wel te doen, geloven in goede voeding, voeding die goed voor je is, hoort daar ook bij.

 
Hoi Magje, dank je!

Die beschrijving past zeker ook bij mij.

Ik las ergens in een boek (ik geloof "het symbool van ziek zijn") ook zoiets over problemen met de alvleesklier.

Problemen met liefde (of wat je het ook wil noemen) toelaten.

 
Ja, alles komt neer op liefde. Genieten is ook liefde toelaten. Loslaten is eigenlijk wat we moeten doen. Alles loslaten wat negatief is, dan blijft de liefde over. Het zijn laagjes die je afpelt. Klinkt gemakkelijk, maar is moeilijk!

 
Dorien,

Ik zou zeker ook eens je insuline- en leptinewaarden laten meten. Insuline is een hormoon dat de vetvertering onderdrukt, waardoor er vetopslag plaatsvindt. Je kunt ook hormonaal niet helen als je insulinegehalte te hoog blijft.

Mike

 
Dank Mike ik hou het in de peiling!

Ik heb ook ergens weet niet meer waar van jou een link gekregen met supplementen van allerlei organen van gezonde dieren: die lijken me echt top.

http://www.drrons.com/thyroid-adrenal-liver-pancreas-glandulars.htm

Maar lastig bestellen misschien omdat er vast gedoe met douanerechten door ontstaat.

Zou vitavie die niet ook kunnen gaan verkopen?

Mike, misschien kun je het er met hen over hebben?

Is echt goed spul.

Ik wil / ga het zelf ook met hen er over hebben, maar ik heb niet zoveel autoriteit in dezen:)

Mijn behandelaar heeft deze als enige als echt goed getest en zij weet van toeten noch blazen wat dit aangaat.

Haar verstand kan haar dus hier niet sturen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.808
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan