Ik wil me even voorstellen, maar ik heb ook een dringende vraag. Ik ben Magje, 59, en al jaren met voeding bezig (ik kwakkel ook al jaren met mijn gezondheid). Ik eet al heel lang gluten- en zuivelvrij, vanwege intoleranties (PDS), heb jaren min of meer het SCdieet gedaan, zonder dat het me beter heeft gemaakt. Ook heb ik in het verleden niet veel vet gebruikt, ook niet met het SCdieet. Eigenlijk heb ik best veel "honger" gehad, omdat ik niet wist wat ik moest eten. Ik at dan gewoon niet of heel weinig. 's Morgens 2 hardgekookte eieren, 's middags kippensoep en 's avonds vlees/vis en heel veel groente. Ook wel tijden rijst en linzen geprobeerd en rijstwafels vooral, maar daar krijg ik ontstekingen van in mijn darm. Op dit moment ben ik in de 4e week van het GAPSdieet. Het voedt beter dan het SCdieet en ik ben eigenlijk heel dol op vet. Het probleem is dat ik sinds een dag of 3 heel duizelig ben en pijn in mijn hoofd heb. Ik heb mijn bloeddruk gemeten en die is heel hoog, zo tussen de 105 en 115/150-165. Volgens mij komt dat van de ghee die ik neem (paar theelepeltjes per dag met beetje honing. Ik herinner mij dat ik ooit heel kort Atkins gedaan heb en daar kreeg ik toen ook zo'n hoge bloeddruk van dat ik ermee moest stoppen. Ik neem sinds gisteren magnesium, dat helpt iets, vanmorgen was het normaal, maar nu is het weer zo hoog. Ik vind het een beetje eng. Ook heb ik een rode kleur in mijn gezicht, wat ik normaal nooit heb. Ook heb ik het vaak erg koud. Ik ben geneigd om te stoppen met Gaps. Ik voel me helemaal niet goed, alsof ik totaal uit evenwicht ben, mijn hoofd zit verstopt lijkt het wel. Ik zou graag advies willen van jullie. Ik neem geen sole en nog geen probiotica anders dan gefermenteerde groente. Wel spekvet. Cocosolie neem ik heel weinig, dat lust ik niet zo graag. Wel olijfolie. Wat kan ik nu doen? Mevrouw MacBride zegt ergens in de FAQ dat hoge bloeddruk kan ontstaan doordat de hormoonhuishouding in de war is en zich gaat herstellen op dit dieet.
Magje
Magje