galprobleem

Vosje

New member
Hallo allemaal,

Een jaar geleden heb ik mij uitgebreid aan jullie voorgesteld met een lange geschiedenis van problemen met (voedsel-)allergieen, coeliakie, endometriose, eierstokcystes, schildklierproblemen en chronische darmontsteking. Sinds ruim een jaar eet ik veel verzadigde vetten, rood vlees, soep etc. Vanmorgen is via een echo vastgesteld dat ik 'sludge'in de galblaas heb, ingedikte galvloeistof die dezelfde klachten als bij galstenen geeft, heb. Sinds 12 dagen heb ik deze klachten en kan niks eten zonder heftige misselijkheid en bovenbuikskrampen. De arts zal straks wel bellen voor een plan en aangezien ik zelf maagdarmlever-verpleegkundige ben, verwacht ik dat de galblaas eruit moet. Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten en hoor graag wat tips, tricks en adviezen!

Vriendelijk bedankt, Sanne
 
hoi Vosje, ken je deze rubriek? http://tinyurl.com/np5mnym
De galblaasverwijdering is onder geen beding een oplossing: en in veel gevallen vergroot die ingreep het probleem juist.
Ik heb ook veel bovenbuikklachten (gehad).
Ergens las ik ook dat je een klaplong had, klopt dat?
Ik doe ademhalingsoefeningen volgens de leer van buteyko http://tinyurl.com/ojrqkmf die ook het middenrif naar beneden drukken en als ik die lang genoeg doe dan verdwijnen mijn klachten tijdelijk.
Je lichaam vertelt je nu dat wat het eerder allemaal aangeboden kreeg door jou dat het dat niet verwerkt krijgt: misschien moet je daar heel kritisch naar kijken nu.
Mariadistelzaad http://tinyurl.com/p9qgdn9 (eetlepel per dag in elektrische koffiemolen gemalen door de dag heen via een warm aftreksel tot je nemen of in de yoghurt) en / of artisjok(extract) en/of koffieklysma's http://tinyurl.com/ogtcfm3 en/of alpha liponzuur zouden je erg goed kunnen doen nu.
 
De koffieklysma is bedoeld als een leverreiniging omdat de koffie via de endeldarm via een poortader rechtstreeks naar de lever gaat. Deze methode wordt veel ingezet bij kankerpatienten door alternatieve kankerartsen met als boegbeeld de inmiddels vermoorde zeer geprezen en onderlegde Amerikaanse alternatieve kankerarts Nicholas Gonzalez die zelf ook elke ochtend een koffieklysma deed uit overtuiging. De lever maakt tot 800 procent meer glutathion aan (de leverontgiftigingsstof bij uitstek die wij zelf kunnen aanmaken) als gevolg van de koffieklysma.
 
ja ik heb ook klaplongen bij endometriose, daar 1 jaar lucrin-injecties voor gebruikt, dat lijkt nu rustig.
Ben nu begonnen met de milde leverreiniging en met de voorbereidingen voor de grote lever- en galblaasreiniging. En nee, ik wil mijn galblaas helemaal niet kwijt!
 
Heb je voorafgaand aan de milde leverreiniging een kuurtje ongepasteuriseerde appelazijn gedaan? Dat kan heel gunstig werken op de galinhoud waardoor deze gemakkelijker door het kanaaltje naar de darm komt.
Doe de milde reiniging maar met wat extra olie (geen kokosolie).
 
Vosje gebruik je die lucrin nu nog? Er worden bijwerkingen gerapporteerd i.v.m. de spijsvertering en de lever: http://tinyurl.com/ppvntso
 
nee de lucrin is niet meer, gelukkig. ik heb me ongans gegeten aan abrikozenpitten maar dat deed niks tegen de endometriose en klaplongen.
 
Lever en gal reiniging idd. Appelazijn in de week ervoor 4/5 el in een liter Spa en dat door de dag opdrinken.
Ook zou ik als voorbereiding en bij pijnklachten 6 dagen voor de grote reiniging iedere ochtend een glas water met een tl bitterzout nemen. Dit ipv de darmspoelingen en omdat het de galwegen wat open kan zetten alvast.
Resium kan ook helpen bij het opruimen van de gal en lever.
 
ik lees op internet dat bij een glutenintolerantie (coeliakie) wat ik heb, bitterzout niet aan te raden is. Geen idee waarom maar hoe denken jullie daarover?
 
Kan mij voorstellen dat het niet optimaal is voor de darmen, omdat het de darmen irriteert, er is echter geen echt goed alternatief voor bitterzout als je de l&g reiniging wilt doen.
 
Die glutenintolerantie heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met de lever/gal problemen die je hebt. Je zult zien dat als je lever en gal weer in orde zijn, de glutenintolerantie verdwijnt.
Lever en gal zijn niet los van elkaar te zien, maar de rest van het organisme uiteraard ook niet. De uitdrukking: iets op je lever hebben laat zien dat ook psychische zaken invloed op de lever hebben (stress, uiteraard, dat kan de lever aardig belasten en niet alleen de lever).
 
Nou ik zit in de 2e dag van de milde l&g reiniging en vanmorgen na inname van het, overigens heerlijke, drankje een pittige pijnaanval gehad die nu net voor een beginnetje in de gallozing heeft gezorgd. Geen stenen maar wel veel ingedikte gal, die later natuurlijk stenen waren geworden, kwijtgeraakt. Het begin is er! En wat een opluchting nu al! We gaan lekker door en ik start binnenkort met de koffieklysma's en volgende week de grote l&g reiniging. Wat kan ik daar trouwens nog van verwachten? Beter om een vrije dag te doen neem ik aan?
 
Goed bezig met de leverreiniging! voorlopig maar elke dag herhalen tot je geen enkel pijntje meer voelt en daarna 2 x per week.
Verder op zoek naar hoe het zo ver gekomen is en dat dan niet herhalen.
 
Hoppa, weg=weg. Van de grote kun je meer rommel verwachten, ik zou in ieder geval de ochtend vrij houden, nog beter een hele dag. En niet vergeten om af en toe wat sole door je water te doen tijdens de reiniging, dat voorkomt een slap gevoel de dag erna.
 
dus als ik het goed begrijp mag ik de milde l&g gewoon iedere dag herhalen? Ik dacht dat het maar drie dagen achter elkaar mocht?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan