Galbulten allergische reactie of een stukje ontgifting

tinuz

New member
Beste forumleden.

Zoals jullie weten ben ik al enkele weken bezig met gapsdieet en de adviezen welke ik van jullie heb gekregen. Koolhydraten verminderen en vervangen door de goede koolhydraten, langzamerhand meer vet, kokosolie, ghee, iets meer eiwitten door wildvlees en veel soepen. Nu heb ik sinds een paar weken opeens op wisselende plekken galbulten die als een muggebult beginnen en de volgende dag steeds groter worden..is dit een allergische reactie van misschien teveel vet of is dit een stukje ontgifting.

Ik voel me wel een stukje beter sinds ik begonnen ben...met name die brainfogs en hoofdpijn zijn een stuk minder, maar dit is wel heel vervelend. Misschien beginnen met elimineren van voeding of is het toch een stukje ontgifting. Stel dat het toch de voeding zou kunnen zijn heeft iemand dan een link naar een goed elimentatiedieet of is dit geen optie ???

 
Tomain, het kan allebei denk ik. Allergische reacties die zich uiten in huidproblemen zijn vaak toxinen die je lichaam via de huid verlaten, dus een ontgiftingsreactie. De vermeerderde vetintake heeft daar m.i. zeker mee te maken omdat dat ongifting ondersteunt. De naam zegt het al: galbulten, wijst op een onvermogen alle (extra) detox via je gal af te voeren en het zoekt een uitweg via de huid. Je kunt jezelf er doorheen 'pushen' door niets te veranderen, je kunt ook kijken of je iets langzamer kunt ontgiften door even een stapje terug te doen: iets minder vet, ietsjes meer kh en kijken of het dan wegtrekt. Ik heb dezelfde ervaringen als jij, ik heb niets veranderd aan mijn voeding en mijn huidprobleem is nu rustig. (Dat heeft overigens wel een paar maandjes geduurd..)

Tav elimineren: eet je nu iets waarvan je weet dat je er allergisch op kunt reageren of heb je alles in het verleden zonder reacties kunnen eten? In het eerste geval zou ik het weglaten uit je voeding, in het tweede geval heeft het misschien minder zin te elimineren. Bij schoonmaken komt altijd een hoop rotzooi tevoorschijn. Let it out! Je frustratie soms ten spijt.. ;)

Hilda

 
Het kan bij ontgifting inderdaad goed zijn om even hetzelfde te doen tot het minder wordt, of zoals Hilda zegt een klein stapje terug.

Heb je al eens eerder last gehad van galbulten?

Ben je ook al bezig met H202 en sole?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan