Gal-merdiaan / acupunctuur

R

Romagi

Guest
Voor mijn pijn aan mijn heup heb ik nu 3x een behandeling gehad met acupunctuur en er is verbetering merkbaar. Nog wel pijn maar minder intensief.
Sinds al weer bijna 20 jaar geleden heb ik een "jeukplek"op mijn rug (onder de sluiting van mijn BH) die ook met de galmeridiaan te maken heeft (volgens arts Tan)
Jeuk is nooit weggeweest, was wel de laatste tijd weer erg aanwezig.
Mijn 1e zoektocht op internet gaf aan dat de gal niet direkt iets te maken heeft met de galmeridiaan, maar volgens dr. Tan wel.
Hoe krijg ik de gal dan verbeterd? Ik merk er verder niets van.
Ik denk er over om binnenkort een vasten/reinigingkuur te gaan doen met een lever reiniging, gewoon thuis. Wat me tegenhoudt is de diaree door de bitterzout.
Ik kan me niet herinneren dat ik daar vroeger zo,n last van had. Diaree wil er bij mij ook niet vanzelf uit, omdat ik geen impuls heb. Extra met water spoelen zou een oplossing kunnen zijn.
Ik denk dat jullie (mede forum-leden) daar minder last van hebben omdat het er inderdaad in 1 keer uitkomt. Bovendien ben ik bestraald, zou ook een reden kunnen zijn van de anus-pijn (binnen 5 min. gaat het al bloeden).
Of wel een vasten/rein.kuur doen maar dan zonder extra leverreiniging. Dat scheelt 4x bitterzout slikken.
Goede raad is duur.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met acupunctuur?

 
Hoi Liesje.
Ik heb veel ervaring met acupunctuur kruien en shiatsu. Het heeft mij al vele malen goed geholpen. Bij mij waren lever en gal ook vaak verstoord Door stress en waarschij lijk toen verkeerde voeding. Ook nu kies ik regelmatig voor shiatsu. Ik vind dat beter werken dan acupunctuur. Ik krijg ook vaak tips mee waar ik zelf kan masseren als iets uit balans is. Mijn niermeridiaan is vaak de basis van het probleem. Ik put mezelf uit en dan gaan de lever en de gal slechter werken. Voor jou vraag goed uit waar het mee te maken heeft en wat je zelf kan doen. Vaak helpt wandelen heel goed bij lever en galmeridiaan maar ook weer niet teveel want als je weinig energie hebt kan je het verergeren. Ook zure dingen eten en drinken helpt goed.. met name voor de levermeridiaan. Sterkte
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.510
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan