fysieke reakties op keltisch zeezout?

vrijevlinder

New member
Hallo.

Ik wil graag weten of je een fysieke reaktie op keltisch zeezout kunt krijgen. Ik gebruik sinds kort sole (1 theelepel per dag in mijn water) en keltisch zeezout los over dingen heen. En ik ben sinds een week ziek, diaree, krampen in mijn armen, rare uitslag in mijn armholtes, liezen, op mijn buik...

Eerst dacht ik aan griep, maar ik kreeg vanavond opeens het idee, dat het mogelijk wel van het keltisch zeezout zou kunnen komen. Want het werkt toch ook ontgiftend?

Ik ben hooggevoelig, reageer op alles heftig altijd. En misschien werkt het bij mij wel te heftig en moet ik het opbouwen... of minder ervan nemen...

Zijn er mensen die dit ook hebben?

Ik ga er iig eens even een paar dagen mee stoppen, kijken of het beter wordt.

groetjes

Vrije vlinder

 
1 theelepel per dag en wat over dingen heen? lijkt me sterk, maar sluit niks uit. Zijn er andere dingen, want bepalen of het door kelt zee zout komt is lastig zo.

Daarnaast wil ik wat zeggen en begrijp me niet verkeerd wil je niet afkraken, maar ik zou niet te zwaar hangen aan het oordeel dat je hooggevoelig bent. Hoe weet je dat zeker? De aanname alleen al kan er voor zorgen dat alles wat je ervaart een self-fullfilling prophecy word en je dus lichamelijke reacties die misschien normaal zijn als hooggevoelige reacties interpreteerd. Punt is, de mens heeft nou eenmaal de neiging de dingen waarnaar het zoekt eerder te zien dan de dingen die het niet zoekt en zodoende ontstaat een self fullfilled prophecy. De dosis die jij neemt lijkt me te klein om zo'n heftige reactie bij wie dan ook op te roepen, maar verbeter me als het niet zo is! Nogmaals, is geen aanval op je persoon, maar grond jezelf. Je zegt ook dat je ermee gestopt bent dus merk je verschil met toen je het nam?

Brian

 
@vrijevlinder

ik zou direct stoppen met keltisch, want dit lijkt op psoriasis en wordt veroorzaakt doordat de mineralen niet in de cellen kunnen komen en juist op dat niveau werkt keltisch zeezout.

stoppen met keltisch en eerst met andere middelen ontgiften zodat je ontgift via darmen en nieren want nu ontgift je via de huid.

dick

 
Bedankt Brian voor je reaktie. Ik ben gewoon hooggevoelig, want ik reageer niet normaal zo heftig op alles wat ik inneem, reguliere medicatie, homeopathie, natuurlijke middelen en zelfs op de bioresonantiebehandelingen. Vandaag is de eerste dag dat ik geen keltisch zeezout meer neem, dus ik ga het nog ervaren of er een verschil is.

Bedankt Dick voor je reaktie. Vandaag mijn eerste dag zonder. Ik hoop dat ik me snel beter ga voelen. Ik was ook al bezig met ontgiften via Mariadistel, nadat ik zo ziek ben geweest van seritide, prednison stootkuur en anti-allergiemiddel, 1-2 maanden geleden.

Ik dacht dat ik een (buik)griepje had, als reaktie op het hete weer, maar het kan ook een combinatie zijn met de werking van het zout...

Ik laat het hier wel weer weten over een paar dagen.

Ineke

 
Ik merk dat ik sinds ik sole met appelazijn in neem in ieder geval een wat minder lekker gevoel branderig rond mijn maag streek heb, maar kan zo niet zeggen of het de 10 druppels sole of de azijn zijn of wat anders, ik eet tenslotte nu ook iets vetter. toch eens een paar daagjes mee gaan spelen zit ook niet te wachten op maagproblemen. De ellende met dIt soort dingen kan ook je multi, magnesium, cytozyme Ad zijn, al zit de frekwentie meer op de azijn/sole.

Vlinder de plek van de uitslag zegt ook wat, http://www.hvandervet.nl/pag20.html vanaf je liezen omhoog nier meridiaan, je voert inderdaad niet af.

 
Toen het keltische zeezout niet genoeg door mij opgenomen werd, ging ik voetenbadjes nemen om de dag met keltisch zeezout (twee eetlepels per keer).

 
Ok met alleen water lijkt dat branderige gevoel afwezig, hou ik ff vandaag vol, morgen alleen sole of alleen appelazijn.

Kan me echter niet indenken dat 30-40 druppels sole 1,5-2ml 500-700mg Keltisch zeezout per dag dat branderige voor elkaar weet te krijgen?

Raar lijf....

 
Is dat niet een beetje veel sole? Ik doe zelf 4 theelepels per dag. Is die hoge dosis echt nodig, of is dat niet zo vreemd?

Brian

 
Hm probeer eens schussler zouten Vrijevlinder...lijkt er idd op dat het de cellen niet in kan en met schussler zou je de cellen weer kunnen openen. {heb een soortgelijke ervaring gehad nl}

 
Hady zou je daar wat meer over willen vertellen alsjeblieft? Welke klachten had jij precies? Duurde het lang nadat je gestopt was met het keltisch zeezout, voor je je weer goed voelde?

Welke Schussler zouten dan?

 
Ik heb het niet gehad met keltisch zeezout..

Ik reageerde ook overal heftig op qua medicijnen en kon nergens tegen..totdat ik een keer magnesium posphoricum heb genomen waar ik ook heftig op reageerde maar daarna was het over.De natuurgeneeskundige waar ik toen liep vertelde me dat de schussler zouten je cellen openen en die van mij zaten dus dicht.Sinsdien kan ik overal beter tegen..

 
Ik loop al anderhalf jaar een bioresonantietraject... het ging eigenlijk heel goed, toe ik in januari seritide ging gebruiken, een inhalator... vanaf dat moment kreeg ik weken lang keelontsteking, stem kwijt, doodziek, dacht aan pfeiffer, maar dat bleek het niet te zijn. Tot uiteindelijk ik angio-oedeem, een heel opgezet gezicht kreeg... In paniek naar de HA, die me een stootkuur prednison voorschreef (die ik tot dan toe altijd geweigerd had) plus anti allergiepillen...

Toen was het echt helemaal mis, werd ik nog zieker, kreeg vreselijke darmkrampen, hele spijsverteringsstelsel op zijn kop...

Na de 5 perdnisonpillen werd mijn gezicht wel beter, maar toen ik daarmee stopte, werd het wel weer elke dag wat dikker, ondanks de anti allergiepillen, dus ben ik toen met alles gestopt.

Met homeopathie (carbo oa. ) verder gegaan, en later met mariadistel, om de lever te helpen ontgiften.

Ik reageer overal heftig op, zelfs op natuurlijke dingen. Echt niet leuk.

Maar nu zit ik hier dus mee, krampen in mijn darmen, in mijn armen ook, en die uitslag nu weer, word er gek van. Je weet soms niet meer wat je moet. En raak er ontmoedigd van. De angst dat dit het einde is, bah.

Vrijdag a.s. heb ik weer een bioresonantiebehandeling, kijken wat daar dan weer uitkomt.

 
Ik reageer er ook op, had wat gepost een paar dagen geleden maar helaas geen reactie gekregen. Een uur na het eten/gebruiken van het zout voel ik mij wat vreemd, alsof ik niet lekker word en benauwd krijg maar dat gebeurt niet. Ook krijg ik het gevoel alsof ik koorts heb en een beetje rare smaak in mijn mond. Een raar gevoel is het. Dat heb ik sinds ik het zout gebruik. Gisteren en vandaag niet gebruikt en nu heb ik het niet meer. Ook ik ben hooggevoelig en reageer snel op dingen. Reageer ik niet goed op de mineralen?

 
O, fijn om soortgelijke reakties te lezen! Had je nog meer reakties? Geen uitslag? krampen in je armen? Duurde het 2 dagen voor je er niets meer van merkte?

Ik voel me ook heel raar in mijn lijf, idd alsof ik koorts heb, en dan die krampen in mijn armen soms... en heel veel last van lucht.

Vandaag voor het eerst niet meer gebruikt, en tot nu toe nog geen diahree gehad.

Heb ook wel het gevoel dat alle medicijntroep die ik beschreef (omdat ik normaal nooit chemische medicijnen gebruik) nog steeds niet helemaal uit mijn lijf zijn, en er nu dmv uitslag uitkomen..

Ik heb er verder geen verstand van, hoe het werkt, of je niet goed op mineralen reageert... zou je iemand moeten vragen die er verstand van heeft, een natuurgeneeskundige of homeopaath... met een vegatest kan je het laten testen.

 
http://www.aroma-atelier.be/celzout 7.htm

Heb gelijk even hier gekeken... ik heb "toevallig" nog een potje staan no 7 en 8, met een bodempje erin, die ook nog goed zijn. Heb er eentje genomen maar, van nr 7... eerst voorzichtig proberen. Maar de kenmerken die erbij staan- 7 schijnt een middel bij acute klachten te zijn - kloppen best wel.

Bedankt voor de tip Hady. Nu maar afwachten of het iets doet...

 
Nu je het zegt, ik had een paar dagen een tintelende linkerhand. En dan met dat vreemde gevoel erbij, alsof ik koorts had. Heel unheimisch! Vrijdag zeiden collega's op het werk dat ik er "glazig" uitzag. Ik vond zelf ook al dat ik er erg wit uitzag. Nu ik het zout niet meer gebruik is het weg. Voel ik mij stukken beter. Wel jammer, heb een enorme zak hier staan, net aangeschaft. Mss gebruik ik teveel zout. Op 2 liter water gebruik ik een afgestreken halve eetlepel. Op een ei o.i.d. een paar korrels.

Ik weet even niet wat ik ermee aanmoet. Mss over een poosje maar weer gebruiken en maar zien hoe het gaat.

Ik weet hoe het is om snel ergens op te reageren. Heel vervelend soms. Het heeft zijn voor- en nadelen. Ik heb het nooit goed begrepen waarom ik zo reageer op dingen maar na het lezen van een boek over hooggevoeligheid ging er een wereld voor mij open. Nu probeer ik ermee te leven en mij er niet meer druk over te maken.

 
Ik hoop dat het voor je werkt Vrijevlinder..en ik wil je ook nog de tip geven om veel probiotica te nemen.Het gevoel wat je voelt..dat het het einde is e.d. komt echt ook voort uit een verstoorde darmflora. {ook daar heb ik ervaring mee}

Ik denk dat door alle medicijnen je darmflora heel erg aangetast is.

Djeena:mischien is het ook interesant om te lezen over bijnieruitputting en hooggevoeligheid.

 
Dank voor de tip! Ik lees mij suf op dit forum :D. Heel leerzaam allemaal.

 
Dankje Hady!

Ik heb al eens gelezen over bijnieruitputting, zal het weer eens gaan doen.

Ik heb de vorige periode met mijn darmen een klein potje probiotica opgemaakt (3 capsules per keer!) ... Was nu begonnen met 1, maar ga maar weer even over op 3 per keer.

Kan je wat meer vertellen over verstoorde darmflora bij jou?

En wat medicijnen betreft: ik gebruikte sinds eind 2010 pas een symbicort-inhalator (ik werd dat jaar opeens heel allergisch, hooikoorts, nachtelijke benauwdheid - teveel stress gehad in mijn leven tot dan toe) , en sinds januari dit jaar ipv symbocort, seritide. Van de laatste werd ik zo ziek! In 2010 moest ik ook 3 keer AB (tekenbeet - kaakontsteking - longontsteking) - echt erg, want ik ben helemaal niet van de gewone medicijnen!! In 2011 ben ik begonnen met bioresonantie, waar ik nu met de laatste stap bezig ben.

Nou ja, na die seritide, dus 5 perdnisonpillen, en allergiepillen... Dat is alles wat ik aan gewone medicijnen heb gehad. Maar dat is blijkbaar meer dan genoeg voor mij.

Djeena, :) Ja, die is een fijn forum, heb het ook pas sinds kort ontdekt!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan