Fybromyalgie

I-lady

Member
Ik kwam op deze site toen ik op fybromyalgie aan het zoeken was en vindt het een zeer interesante site.

http://home.tiscali.nl/fibromyalgie/behandeling.html

Maar de voedingsadviezen zijn natuurlijk anders dan dat hier wordt geschreven..nu vraag ik me af..ze zeggen dat gluten en melk grote boosdoeners zijn.Ik ga er dan vanuit dat ze gepasteuriseerde melk bedoelen.Maar nu vraag ik me af of iemand van jullie fybro heeft en ervaring heeft met de rauwe melk daarin?

 
Ik merk alleen dat magnesium olie smeren op de zere plekken echt heel veel goed doet. Ik drink nu een maand of 3 rauwe melk, het gaat er in ieder geval niet slechter door.

had je al gelezen dat ze weer wat hebben ontdekt mbt fibromyalgie ? de bloedstroom schijnt verstoord te zijn in de arteriaal venulen ( AV ).

en heb je al eens B12 injecties of smelttabletten gebruikt mbt fibromyalgie ? B12 tekort kan ook een reden zijn van fibromyalgie !

 
Dat wist ik niet! dankje voor de tips..ik heb nog geen B12 gebruikt.Wil aankomende week naar de huisarts om de diagnose eigenlijk te krijgen..want voor mij is het overduidelijk dat ik fybro heb..alleen sta ik op dit moment echt op instorten..heb al een paar weken het gevoel dat ik ieder moment een burn out kan krijgen..trek het echt niet meer..en heb lichamelijk werk wat de pijnklachten en overbelasting alleen maar erger maakt dus er moet nu echt iets veranderen..

Is een B12 tekort bij fybro aan te tonen? want dan kan ik vragen om een B12 test.

Magnesiumolie heb ik geprobeerd maar ik merk niet als ik het op de zere plekken wrijf..heb wel het idee dat de magnesiumcitraat iname me goed helpt.

 
Ik zou zeker vragen om een bloedtest B12. Bij sommige mensen met fibromyalgie is een tekort aan B12 de enige oorzaak.

ik ken het gevoel ( heb het al jaren ) ......

 
Dat klinkt niet positief..merk je verbetering nu je wapf eet?

Dankje,daar ga ik dan zeker om vragen en stiekem hopen dat dat de oorzaak is..

 
Ik eet nog niet helemaal wapf ( oeps ). ik moet nog iets vinden wat speltbrood kan vervangen in de ochtend omdat ik geen yoghurt kan verdragen en niet moet denken aan een eitje in de ochtend.

 
En heb je al eens een leverreiniging gedaan?

Ik las dat bij heel veel vermoeidsheidsziektes..fybro,ms,cvs etc. heel veel mensen veel gal/leverstenen hebben..Mij lijkt me dat ook de oorzaak van het ontstaan dan dit soort ziektes.

Wbt het vervangen van het speltbrood..boekweit? boekweitpap/cake..of rijstepap?

Mijn ene oma is gestorven aan alvleesklierkanker,de andere aan parkinson..ene opa had ms net als zijn moeder en in onze famillie zit fybro.

Ik heb het idee dat ik enorm erfelijk belast ben met allerlei rotzooi..

 
als lunch eet ik ei met spek of soep en daar moet ik echt in de morgen niet aan denken.

Pap gaat ook weer niet, ik kan alleen melkkefir verdragen, verder geen melkproducten. ook geen rauwe melk.

Nee, nog geen leverreiniging gedaan. Ik weet ook niet of mijn lichaam daar sterk genoeg voor is op dit moment. Wel slik ik nu sinds kort glutathion, dus ik hoop dat dat afvalstoffen verwijderd in mijn lever en darmen.

Ik had idd wel gelezen dat leverreinigingen soms hele goede resultaten geven bij cvs en fibrolyalgie ! Binnenkort het boek maar eens kopen. Dus staat zeker op mijn lijstje.

 
Wat is dat voor een glutathion dat je slikt? mischien ook wat voor mij..

Ik neem trouwens gewoon vlokken met water,als je het kruid kan het lekker smaken..en boekweitvlokken met water kun je ook nog een soort koek van bakken in kokosolie in de koekenpan.

 
Quote:
ik moet nog iets vinden wat speltbrood kan vervangen in de ochtend



Rauwe melkkefir, boordevol glutathion

 
Misschien kun je soms 's ochtends de appelsmoothie nemen Zonne? Al mag je die helaas niet te vaak nemen omdat er fruit inzit. Maar voor af en toe moet het kunnen lijkt me. Ik heb de smoothie vandaag voor het eerst gemaakt voor mijn vriend ivm de leverreiniging, en we vonden hem erg lekker!

Even offtopic; heb jij al eens een leverreiniging gedaan Pike? Las er volgens mij niks over in het topic :)

 
Grappig dat je dat vraagt San! Ik heb dat nog nooit gedaan maar zit er al een tijdje over te denken om dat ook eens te gaan doen. Gewoon om er ook een beetje over mee te kunnen praten :wink:

Ik heb in mijn "vega" periode wel veel darmspoelingen gedaan op zo'n colema board :?

Omdat ik maar niet kon begrijpen waarom ik mij steeds slechter ging voelen terwijl ik toch zo'n gezond dieet had met veel vezels en geen vlees had ik het idee opgevat dat ik dan wel parasieten en schimmels in de darmen had die afgemaakt moesten worden.

Inclusief speciale darmreinigings parasiet kill spul en natuurlijk alleen maar groente en fruitsap tijdens zo'n kuur...Brrrr.

Hielp niets trouwens en geen pier gezien.

Dus ik ben een beetje huiverig om weer aan het cleansen te slaan maar ik geloof hier wel in dus ga het nog wel een keertje doen denk ik

 
Volgens mij komt dat omdat je complete darmflora dan weggespoeld wordt Pike..herken het nare gevoel nl van de bitterzout.

 
Ja ik vroeg het me af, volgens mij laatst al een keer, en nu dacht ik er aan om het te vragen :D Je moet er inderdaad eens aan beginnen, als doorgewinterde WAP-per ;)

Oh bah, al die spoelingen, wat een kwelling. Ja tegenwoordig wordt iedereen parasieten en candida aangepraat. Ik dacht ook dat ik candida had, dat bleek dus niet zo te zijn (laatst ook 'officeel' bevestigd na het ontstoren). Helaas heeft mijn vriend wel candida :-( Nou ja, we werken eraan. Snap dat je er nu een aversie tegen hebt. Die spoelingen zijn ook geen pretje, heb er zelf een drietal gedaan. Weet niet of het nou zo natuurlijk is. Ik doe ook geen klysma, bitterzout is voldoende vind ik. Geen "slangen" meer daar, hahaha.

Maar de reiniging viel me alles mee, dus denk dat het voor jou prima te doen is. Het voelt goed dat de boel echt wordt opgeruimd. _

 
Quote:
Volgens mij komt dat omdat je complete darmflora dan weggespoeld wordt Pike



Bedoel je dat dat de reden was waarom ik mij zo slecht voelde? Ik voelde mij al zo slecht voordat ik ermee begon maar inderdaad daarna ging het nog verder bergafwaarts en ja dat effect heeft het volgens mij wel op de darmflora.

 
Quote:
inderdaad daarna ging het nog verder bergafwaarts en ja dat effect heeft het volgens mij wel op de darmflora.


Zo was dat bij mij ook Pike met de hoge darmspoeling.

Daarna ging de therapeut me verwijten dat ik een te slechte darmflora had.

Had ze dat dan niet beter voor de hoge darmspoeling kunnen aftasten?

 
Quote:
Maar de reiniging viel me alles mee, dus denk dat het voor jou prima te doen is.



Ja ik ben wel wat gewend, ik heb ook heel vaak een zout flush gedaan.

Dan drink je een beker zout water waarna je enige (yoga) oefeningen doet om dat water door je lichaam te krijgen zodat het er aan de andere kant meteen weer uitkomt.

En dat dan een keer of 20 of zo ....

Dit heeft ook een speciale Sanskriet naam. De bedoeling is dat je net zolang doorgaat totdat het er net zo helder uitgaat als dat het erin gaat :roll:

Is mij nooit gelukt trouwens :)

 
Nou je hebt iig veel uitgeprobeerd ;-) Kun je daar ook al over meepraten. Jij liever dan ik trouwens! Ik hou het bij de leverzuiveringen. Volgende week ben ik weer aan de beurt. Het meest lastige is dat je niet mag eten, ik heb nog veel bloedsuikerschommelingen helaas :-( Zul jij niet hebben vermoed ik.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.515
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan