FvD

Ik heb wederom een poging gewaagd maar heb opnieuw mijn tijd zitten verdoen. Ik ben echt volkomen allergisch voor die Ralf Dekker, maar ook Paul Cliteur trek ik niet. Ik heb overigens hetzelfde met Karel van Wolveren, Pierre Capel, Ab Gietelink, Marcel Messink, al dat soort bekakte, stoffige, academische types.

Vanaf de 37e minuut gaat het heel kort over RFK Jr. Thierry vindt hem beter dan Trump (echt niet!), maar Thierry kan ik goed hebben. Verder is het vooral een feestje van Ralf en Paul, die beiden van mening zijn dat er geen overkoepelende kwaadaardige macht is die alles aanstuurt, maar vooral een nest van incompetente dwazen die allemaal hun eigen belangen nastreven. Opvallend is dat Thierry dan telkens wijselijk zijn mond houdt.

Dat is denk ik zo'n beetje wel de samenvatting van hoe ik iig deze uitzending heb beleefd. Ik had beter iets anders kunnen doen.

Mike
 
Ik heb wederom een poging gewaagd maar heb opnieuw mijn tijd zitten verdoen. Ik ben echt volkomen allergisch voor die Ralf Dekker, maar ook Paul Cliteur trek ik niet. Ik heb overigens hetzelfde met Karel van Wolveren, Pierre Capel, Ab Gietelink, Marcel Messink, al dat soort bekakte, stoffige, academische types.

Vanaf de 37e minuut gaat het heel kort over RFK Jr. Thierry vindt hem beter dan Trump (echt niet!), maar Thierry kan ik goed hebben. Verder is het vooral een feestje van Ralf en Paul, die beiden van mening zijn dat er geen overkoepelende kwaadaardige macht is die alles aanstuurt, maar vooral een nest van incompetente dwazen die allemaal hun eigen belangen nastreven. Opvallend is dat Thierry dan telkens wijselijk zijn mond houdt.

Dat is denk ik zo'n beetje wel de samenvatting van hoe ik iig deze uitzending heb beleefd. Ik had beter iets anders kunnen doen.

Mike
Je mag je dan wel afzetten tegen deze mensen, maar hun boodschap is duidelijk en geenszins verkeerd. Ik had je toleranter ingeschat.
 
Je mag je dan wel afzetten tegen deze mensen, maar hun boodschap is duidelijk en geenszins verkeerd. Ik had je toleranter ingeschat.
Het spel 'verdeel en heers' werkt best goed.

Lieve forumleden, jullie hebben nog niet door hoe groot dit spel is en hoe diep het konijnenhol is.
Laat het donkere systeem los, geef geen energie en aandacht aan iets wat je niet wilt zien groeien.
Het is een groot toneelstuk waarbij geen enkele partij, mens, machtshebber niet verbonden is met het kwaad.
 
Ter verduidelijking:

Het heeft weinig te maken met al dan geen tolerantie mijnerzijds. Ik heb meermaals aangegeven dat ik niet behoor tot de doelgroep van de FI-uitzendingen. Thierry moet een vrij grote groep centrumrechtse normies bedienen, grotendeels vluchtelingen van de VVD. Voor die mensen zijn deze uitzendingen heel interessant en verhelderend.

Om het beeld van het konijnenhol te gebruiken, die mensen zitten er lang niet zo diep in als ik. En dat is helemaal OK, er zijn diverse niveaus van bewustzijn. Zo bedienen Blckbx, Weltschmertz, Trueman Show e.a. allemaal een eigen publiek waar ik mij evenmin toe reken.

Wel wil ik waarschuwen voor teveel naiviteit als het gaat om de kwaadaardige natuur van onze vijand. Die zet idd heel sluw incompetente, amorele lui in, zodat een Ralf Dekker of een Paul Cliteur zich daarop kunnen richten zonder te beseffen met welk puur kwaad we te maken hebben op de achtergrond. Tis maar net hoe diep.je in het konijnenhol durft te duiken.

Zo is Thierry op zijn beurt weer zo naief om te denken dat je ongestraft parallelle samenlevingsinitiatieven kunt opzetten naast de gangbare. En deze keer was het Paul Cliteur die hem terecht wees op het feit dat dit hoe dan ook door het regime zal worden gezien als een aanval of een bedreiging. ON! gaan ook gewoon hun eigen gang en kijk eens hoe ze worden aangepakt.

Je ziet dat we allemaal een stukje van de waarheid bezitten. En ook dat is helemaal OK. Als je nog gevoelig bent voor wat ik noem het 'stoffigeprofessorensyndroom" (iemand met een bekakte, academische uitstraling automatisch gezag toekennen), dan ben je nog niet los van de mainstream programmering die je je hele leven hebt meegekregen. Maar laat ik niet je feestje bederven, gewoon lekker blijven kijken, dan ga ik ook weer iets nuttigs doen met mijn leven.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Wat is mannelijkheid, en wat is vrouwelijkheid? Of zijn het achterhaalde concepten? Universitair docent Laurens Buijs heeft een unieke blik op dit vraagstuk. Bij Forum Inside voeren we een diepgaand gesprek over de zin en onzin van genderrollen.



 
FvD moet uitkijken dat ze niet net hun eigen tolerantie hun geloofwaardigheid en bestaansrecht ondermijnen. Zo heeft linkse politiek zich uberhaupt weten in te graven in wat ooit een libertarisch gedachtegoed was. Ik begrijp dat ze Laurens Buijs een podium willen geven dat hem is ontnomen bij de UVA, maar als je hoort met welke flauwekul hij aankomt m.b.t. matriarchale en patriarchale samenlevingen a.g.v. een totaal onbewezen komeetinslag ruim 12.000 jaar geleden, dan weet je dat je op een hellend vlak zit waarbij de ratio alsmaar meer zoek is.

De 'patriarchale vrouwen' bij de UVA die Buijs nu op non-actief hebben gezet zijn het levende bewijs waarom een matriarchale samenleving juist niet werkt. Marcel de Graaff is dan ook het minst onder de indruk van de praatjes van Laurens, maar het is ook goed om te horen dat Baudet de theorie over dinosauriers en het uisterven ervan door een komeet in twijfel trekt. Als er al zoveel onzin wordt verkocht over de geschiedenis van de planeet en van de mensheid, dan moet je zo'n LB ook geen groter podium geven dan de gesprekstafel bij Forum Inside.

Mike
 
John Laughland (FvD International) over de kroningsceremonie van Charles en wat de oorsprong en betekenis daarvan is en dat de traditie gekoesterd moet worden:
 
bij Forum Inside ontvangen Thierry Baudet en Ralf Dekker de hoofdredacteur van het tijdschrift: Gezond Verstand, Karel van Wolferen. Samen duiden zij de situatie rondom persvrijheid en de situatie op het wereldtoneel.



Klein stukkie van de uitzending
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.809
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan