FvD

 
Thierry is eigenlijk een vertegenwoordiger van het Joodse volk en de Joodse geschiedenis. Ik respecteer hem oprecht en kan alleen maar bidden dat er meer zoals hij tegen de tirannie waarmee we geconfronteerd zijn, zullen opstaan.
Elk jaar hebben de Joden een herdenking, waarbij een gezegde centraal staat: “Vergeet nooit”.

Het lijkt erop dat we in een tijd zijn aangekomen waarin ‘herinneren’ een misdaad aan het worden is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Gideon van Meijeren botst met Segers: ‘Verzet tegen een tirannieke regering is een plicht’​

in Mens en Dier 28 december 2021 18:00 0


Wat ik heel belangrijk vind, is dat we in veel grotere mate de regels die onrechtmatig zijn opgelegd niet meer gaan volgen. Dat zei Tweede Kamerlid Gideon van Meijeren (FVD) in de Blue Tiger Studio.
“Dus dat geldt voor al die vrijheidsbeperkende coronamaatregelen die onrechtmatig zijn omdat ze onder valse voorwendselen zijn opgelegd. Die moeten we niet gaan gehoorzamen,” zei het Kamerlid. “Dat is een vorm van burgerlijke ongehoorzaamheid.”
Dit is volgens Van Meijeren noodzakelijk om er uiteindelijk voor te kunnen zorgen dat we dit regime ten val kunnen brengen. “Want zolang wij allemaal blijven gehoorzamen, zal het regime ook door blijven gaan om die maatregelen op te blijven leggen.”

Samen een vuist maken​

“Ik constateer dat we nu te maken hebben met machthebbers die zich tegen de bevolking gekeerd hebben. Die op onrechtmatige wijze vrijheden inperken, grondrechten afpakken, zich opstellen als een tirannieke overheid, werken aan de uitrol van een totalitaire staat en woorden kunnen niet hard genoeg zijn om ons daartegen te verzetten,” benadrukte Van Meijeren.
Hij riep mensen op om ‘in verzet te blijven komen, hier niet aan mee te doen, niet te zwichten voor tirannen en elkaar op te zoeken om samen een vuist te maken’.

Dat is niet doodeng​

Zijn uitspraken stuiten ChristenUnie-leider Gert Jan Segers tegen de borst. “Ofwel je aanvaardt de democratische rechtsstaat waarin het na vrije verkiezingen gekozen parlement besluiten neemt en rechters gedragingen toetsen aan de wet. Ofwel je wil anarchie en een samenleving waarin ieder doet wat goed is in zijn/haar eigen ogen. FVD wil chaos. Doodeng,” twittert Segers.
Van Meijeren dient hem van repliek: “FVD wil vrijheid. Dat is niet doodeng. Doodeng is een tirannieke regering die onrechtmatig en onder valse voorwendselen grondrechten van burgers afpakt, om een totalitaire controlestaat uit te rollen. Verzet daartegen is niet alleen moreel gerechtvaardigd, maar ook een plicht.”

 
Thierry is al jaren een zeer goede kennis van me (vanuit studie zitten we in dezelfde vriendengroep) en ik kan je vertellen dat hij allang gewoon is gevaccineerd. Die gast zwamt uit zijn nek. Jullie tuinen er allemaal in en hij is de lachende derde.
Zelfde geldt voor die Engel.
 
March Madness? Laten we niet teveel voorspellen en op de feiten vooruit lopen. Maar leuk is het wel dat FvD in maart meedoet met de gemeenteraadsverkiezingen in 50 gemeenten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.472
Berichten
501.616
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan