Fruitariër bijt in het zand...

G

Guest

Guest
Om ook iets te plaatsen dat Mike doet glunderen... :lol:

Toen ik mijn eerste diepe voedingsresearch begon rond 1988, waren in mijn jeugdige naïviteit 2 boeken van Patrick Geryl mijn bijbel. Iets met Slank en Gezond en nog een andere. Veel fruitariër-gedoe en later ook groenten, eierdooiers, ...

De boeken vernoemden zelfs geen bronnen, maar dat kon mij niet storen; het was De Waarheid :mrgreen:

Hij kwam er veel mee op TV en is de laatste jaren relatief bekender geworden door zijn eigen boek met doom-kijk op 2012 en zgn ontcijfering van Maya codes.

Hij zou momenteel naar een "veilig oord" moeten trekken dat hij al jarenlang probeerde voor te bereiden en mensen voor trachtte aan te trekken. Maar ik lees dus in de krant dat hij niet vertrekt, ook al is hij nog vast overtuigd van al het erge dat gaat gebeuren.

Hij is nl. niet dood, maar op zijn 57e heeft ie blijkbaar wél al diabetes en voelt zich te zwak... Anderzijds ook een teken van intelligentie toch om alsnog thuis te blijven :wink:

Ik lees in een ouder artikel dat zijn pa het ook al had en daarom at hij sinds zijn 16e "geen suiker" :lol:

www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GK0NIHO4

Zijn voedselraadgevingen en gewoontes hielden indertijd bv in:

- start de dag met het sap van een kilo sinaasappelen :p (met ietwat olie gemengd)

- besmeer je boterhammen met banaan :mrgreen:

Gelukkig deed ik enkel al eens het tweede.

Nu ja, mss is het wel "genetisch"... :wink: :wink:

Maar toch: Het ga je goed, Patrick. Bedankt en blijf nog even :)

Mike belooft je te vermelden in zijn volgende lezing ;)

 
Mss leuk om een draad met "Rumours & Inside Stories Anonymous" te maken hier? :lol:

Nog één voor Mike zijn kraam:

"Onbepaalde tijd geleden" een in RAW-kringen niet onbekende en niet nader genoemde internationale 2e-rangsgoeroe leren kennen en een handvol keren mee opgetrokken.

Overdag maakte ie zijn sapjes, at zijn sprouts, slok zijn "magic pills", deed zijn vreemde compulsieve bezigheden, ...

's Avonds kon ie echter niet wachten om te blowen en zich te bezatten met vooral bier (voor zover ik weet). Dat moest zelfs geen bio-bier zijn! Niet lazarus, maar meer dan genoeg om irritant te zijn.

Ooit een afspraak mee gemist (deels mijn fout, deels om begrijpelijke redenen) en me daar via mail een uitbrander gekregen die je niet voor mogelijk houdt! Deze persoon leek veranderd in een satan en de gal stroomde eruit 8O Af en toe bevestig ik dus wel de theorieën die Mike aanhangt ;)

Al vind ik het in totaliteit bezien ook deels cherry picking, zoals elders al eens vermeld.

Ik ken evengoed quasi-RAW fooders of bio-veganisten die heerlijk weinig op hun lever hebben liggen en er dik positief uitschieten. Maar goed, ik geloof ook in persoonlijkheidstypen. Het is zelden zo simplistisch als op dit forum ;)

 
Ghee: " Ooit een afspraak mee gemist (deels mijn fout, deels om begrijpelijke redenen) en me daar via mail een uitbrander gekregen die je niet voor mogelijk houdt! Deze persoon leek veranderd in een satan en de gal stroomde eruit"

Dus precies wat jij hier in een viertal posts hebt gedaan!

 
Om deze topic toch nog enigzins zinvol te maken hier deze link afkomstig van beyondveg.com, die als waarschuwing dient voor iedereen die overweegt om hoofdzakelijk of zelfs uitsluitend fruit te gaan eten. Fruitariers behoren tot de allerergste voedsel-jihadisten.

Mike

 
Wow, Steve Jobs was ook een tijd een fruitarian en zoals we weten is hij overleden aan kanker, pancreaskanker! Nu is dit geen duidelijk 1 op 1 verband maar wel interessant.

 
Steve Jobs was hyperactief. Dan helpt fruit eten natuurlijk ook niet echt, met al die opjagende suikers. Je ziet heel vaak dat zeer succesvolle mensen rusteloos zijn en 'de kaars aan beide kant tegelijk opbranden'. Net als Jobs betalen ze daar uiteindelijk een prijs voor. Een mooie Engelse spreuk die dit heel goed samenvat: most people spend their health getting wealthy, then spend their wealth getting healthy.

Mike

 
http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130127_00447916

Acteur Ashton Kutcher is in het ziekenhuis beland toen hij zich helemaal wilde inleven in de rol van Steve Jobs. Dat onthulde hij zaterdag op het Amerikaanse Sundancefestival, waar de film jOBS over het leven van de Apple-stichter in première ging.

Niet alleen bekeek Kutcher urenlang video's van Jobs, hij volgde ook diens aparte dieet. De Apple-man was een fruitarian : hij at alleen fruit, noten en zaden. Dat dieet bleek totaal ongeschikt voor Kutcher. Twee dagen voor de opnames van jOBS van start gingen, moest hij met spoed naar het ziekenhuis. De vreselijke pijn die hij had, bleek van zijn alvleesklier te komen: die was compleet ontregeld. ‘Ik was in paniek,' zegt Kutcher, ‘want Steve Jobs overleed in 2011 aan alvleesklierkanker.'

Na behandeling knapte Kutcher weer helemaal op.

 
Deze exfruitarier Dr. Jameth Sheridan vertelt dat zijn tanden zijn mond uitrotten door dat dieet.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan