Fruit-/waterkefir

-B.arr

New member
Ik drink vaak tussendoor fruitkefir van de Ekoplaza: Deze

Dit bevalt mij goed, maar het is wel vrij duur elke keer.
(ze hebben deze flesjes ook met kombucha..)

NU hebben ze bij de natuurwinkel ook waterkefir, maar die is wel erg zoet en vorige keer kreeg ik daar een bloedsuikerpiek van.

Nu vroeg ik mij af, wat is nu beter, fruit-/waterkefir drinken? En hoe kan ik de kosten wat naar beneden krijgen?
Zelf maken doe ik eigenlijk nooit........

Of is het helemaal niet nodig de fruitkefir te drinken?
 
Ik heb waterkefir van Polder Kefir, prijs 3,65 voor 1 liter. www.thebaldbrewer.nl
Ingredienten staan er niet op. Ik vind het evenwicht van zoet/zuur precies goed, maar smaken verschillen.
Alles wat ik koop of probeer zal ik toch echt zelf moeten uitproberem.
Ik kocht het voor de gezondheid van mijn darmen maar vergeet het steeds te drinken.
 
Heb net bovenstaande kefir gekocht bij de Ekodis aan het Beukenplein in Amsterdam, superlekker. Water, bio dadels, vijgen, appelazijn, suiker. Ze verkopen ook starters voor (water)kefir.
 
Heb net bovenstaande kefir gekocht bij de Ekodis aan het Beukenplein in Amsterdam, superlekker.

Als je een kolibrie bent, ja. Vijgen, dadels en suiker, dat is 3x suiker! Geen wonder dat celticmyst hier een bloedsuikerpiek van kreeg, je zit gewoon biologisch suikerwater te drinken. Maar biologische diabetes is beter voor het milieu!

Mike
 
Ik ken hem, heb hem een keer ontmoet en gesproken. Ontzettend aardige en gedreven man. Ik heb het product geproefd en vond het ook aan de zoete kant. Ik heb sowieso niet zo veel met waterkefir.

Mike
 
M'n punt was dat je iets vets ernaast kunt eten om een bloedsuikerpiek te voorkomen. Ik vind zowel water- als melkkefir lekker, dus ik ben blij met de opties.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan