Frolov....

kimmaatman

New member
Hoi, Nadat ik in 2011 een herseninfarct gehad heb, waar ik overigens goed ben uitgekomen, ben ik gaan zoeken naar het waarom van mijn infarct. Waarom kreeg ik dit en wat was het signaal wat ik diende op te pakken. Zo kwam ik erachter dat ik erg koolhydraat verslaafd was en heb dit aangepakt. Ik ben na een tijdje Persantin te gebruiken radicaal gestopt met de medicijnen en vervangen door natuurlijke bloedverdunners.Ook ben ik gigantisch afgevallen. Maar waarom deze post. Het enige wat nog gedaan moest worden was aan de slag gaan met mijn medicijnen voor mijn ademhaling tw, Ventolin en Spiriva. Na het hele draadje diverse keren doorgenomen te hebben van Mondademhaling en Ademhaling en een ander inzicht heb gekregen over zuurstof en CO2 en de hele mooie bijdragen van Janse Jenneke en Bizzkwiekje heb ik besloten om de Frolov te bestellen en daadwerkelijk een poging te doen mijn ademhaling te veranderen.Ik ga alles bijhouden, zoals ik ook gedaan heb met toen ik bezig was met de koolhydraten.Ik ga alles opnemen vanaf het begin en zal over een tijd alles in een timelapse zetten op mijn kanaal op youtube.

Ik heb de Frolov besteld bij Amazon.de. Over 2 weken is ie binnen. Maar een ding weet ik zeker,dat na maanden, hoeveel maanden weet ik nog niet,ik een heel andere ademhaling zal hebben aangeleerd zodat ik de medicijnen kan laten waar ze thuis horen, bij de apotheek en niet meer bij mij.. Groetjes Kim.

 
Hallo Kim,

Kun je me vertellen welke natuurlijke middelen je hebt gebruikt om je bloed te verdunnen?

Mijn moeder gebruikt nu bloedverdunners, maar wil daar graag vanaf.

Manon

 
Kim,

Je bent supergoed bezig 8)

Houdt ons aub op de hoogte, ben zeer benieuwd wat je van de frolov vind.

Ik gebruik hem alweer een hele tijd 2x daags.

Ipv altijd tot het allerlaatste moment in bed blijven liggen ga ik er nu een uur eerder uit en start elke dag met een uur rekken, strekken, bioenergetic exercises en ademhalingsoefeningen (frolov dus). Heerlijk om zo de dag te beginnen.

Succes!

Evan

 
Dag Manon, ik kan je wel zeggen wat ik doe om mijn bloed dunner te maken. Ik eet elke dag een klein handje vol met walnoot en hazelnoot.Ik gebruik 2x per week granaatappelsap(vers geperst) en gebruik veel kruiden cayenne in de thee, kurkuma,gember en knoflook.Verder een ik 3x per week vette vis.Als supplement gebruik levertraan.

Vitamines E zijn goed voor de bloedverdunning.Vitamine K zorgt dat het bloed dikker wordt.

Sinds mijn infarct hou ik alles bij.Elke dag. Zo ben ik erachter gekomen dat donkere chocolade 86% cacao mijn bloeddruk goed naar beneden brengt.Ik heb een bloeddrukmeter en prik elke ochtend om te kijken hoe mijn glucose is.Omdat ik het al zo lang doe heb ik een goed beeld van wat voeding bij mij doet.

Ten tijde van mijn infarct woog ik 117 kg en had een buikomvang van 127 cm.Echt alles heb ik aangepakt.Ik had er een hele dagtaak aan maar het heeft mij wel heel veel opgelverd qua gezondheid.

Verder sport ik veel.Zie reaktie bij Evan.

Wel wil ik je ter overweging meegeven dat het niet zo moet zijn dat je tegen je moeder zegt, ma gooi die medicijnen maar weg en ga elke dag maar veel gember, knoflook rozijnen linzen etc eten. Je moet veel aandacht besteden en tijd,om je in te lezen op het internet

en vertrouwd te worden met voeding.Want je kunt ook veel te dun bloed hebben met alle problemen van dien.

Als ik je vraag zo lees heb je je nog niet goed ingelezen op internet. Ik zou willen voorstellen, google eens op bloedverdunners en voeding en een hele wereld gaat open voor je.

De vraag blijft, Waarom heeft jou moeder bloedverdunners voorgeschreven gekregen van de huisarts. In mijn geval was de trigger destijds mijn herseninfarct.

Ik hoop je wat op weg geholpen te hebben in de wonderlijke wereld die voeding heet......:) Groet Kim.

 
Dag Evan, Ik start elke ochtend met exact het zelfde ritueel als jij......:) Ik heb 20 jaar gelden een ernstig autoongeluk gehad en toen zijn mijn klachten mbt ademhaling begonnen. Schijnbaar waren mijn astmatische klachten latent aanwezig die door het ongeluk manifest werden en getriggert.

Ik kreeg Ventolin voorgeschreven en gebruikte dat elke dag.Aangezien ik veel aan sport deed en doe (fitness, zwemmen,) voelde het niet goed voor mij het innemen van medicijnen.Maar ik had toen destijds niet het bewustzijn van wat ik nu heb.

Aangezien ik al heel veel verbeterd heb is het daadwerkelijk aanpakken van mijn ademhaling de laatste stap die ik nog moet doen en wil doen.Daarom ben ik heel blij met jou postings omtrent de ademhaling.

Ik heb ze meerdere malen doorgelezen om ze goed te internaliseren in mijn systeem en op internet de vele links doorgespit van de site normal breathing en de vele video's bekeken.

Op mijn Whiteboard hier boven mijn Imac had ik een maand of zo geleden geschreven.....Schoon =Schoon...

Waarom schreef ik dat? Mijn gevoel was dat sinds mijn infarct ik echt alles moest aangrijpen om dat infarct nooit meer te laten plaatsvinden.De stress die ik had, het overgewicht,de medicijnen en ga zo maar door zijn allemaal aangepakt. Maar er was iets wat nog niet goed voelde.....en ja dat was de ademhaling.Dat was het......schoon =schoon.

Vanaf nu richt ik mij volledig op de ademhaling, het wachten is op de Frolov die komt de 15e oktober.Dan zal ik elke dag ermee aan de slag gaan. En als na zovele maanden van daadwerkelijk oefenen het resultaat er is ga ik met mijn achternaam aan de slag.

Ik heet Kim Maatman. Maanden gelden schreef ik wat het uiteindelijke doel is....Kim....alles met Mate Maatman.....

En ik weet 100% zeker dat ik nooit meer leef zoals daarvoor...Entweder...Oder....

Voor ieder nog een fijn weekend toegewenst. Groet Kim.

 
Ik ben nu bijna een maand bezig met het Frolov device en gebruik mijn Ventolin en Spiriva niet meer. Een hele openbaring als je heel veel jaren deze medicijnen dacht nodig te hebben. Mijn ademhaling is sterk ten goede verbeterd. Ik hou nu veel vaker mijn grote mond…..;) en gebruik mijn neus nu om te ademhalen.Ook gebruik ik de Netipot,wat heel goed werkt.

Wat is er verandert na mijn infarct……….Ik gebruik geen Persantin meer,mijn koolhydraat inname is zeer drastisch omlaag gebracht

< 25 gram per dag, ben vrijwel altijd in ketose (heb ketostix ter controle en het is te ruiken aan mijn aceton smaak in mijn mond)

ben erg veel afgevallen,bak alles in kokosolie of roomboter,mijn bloeddruk is sterk omlaag gegaan, mijn glucosespiegel schommelt tussen 4 en 6 mmol,buikomvang is van 127cm naar 91 gegaan……..dus ik ben een tevreden mens.

Al die tijd heb ik alles bijgehouden in een schrift elke dag.Alles afgewogen wat ik ging eten,het was wel even wennen om zo bezig te zijn maar het heeft mij wel veel inzicht gegeven.

Door kontinu in ketose te zijn ben ik van XXXL naar XL gegaan…..:)

Al met al heb ik wat gezondheid aangaat een grote stap gemaakt voor de komende jaren.

Groet Kim.

 
Hoi Kim,

Wat goed om te horen dat je van de medicijnen af bent.

Sport je nog steeds, en wat eet je zoal op een dag?

 
Hoi Kim,

Ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen want volgens mij ben je heel goed bezig, maar ik wil je wel ergens op wijzen. Een aceton smaak in je mond is eigenlijk niet de bedoeling. Volgens mij is dat een teken dat je iets te snel koolhydraten bent gaan minderen. zie ook deze post van Mike en de rest van dat topic.

 
@cham ja ben ook blij dat ik geen medicijnen meer gebruik, wel heb ik de afgelopen jaren gemerkt dat veel mensen niet durven te stoppen met hun medicijnen….de arts heeft het gezegd, dus…….. maar ze hebben wel allemaal bewondering voor mij voor de ingeslagen weg……;)

ja ik sport nog steeds, ik loop veel, fiets,zwem 2x in de week, en doe aan fitness en wat het eten aangaat, veel salades,vlees en vis veel eieren gebakken met bacon.

Wel moet ik letten op de extra calorieën die dit met zich meebrengt maar dat sport ik er wel weer vanaf.

@gerard zoals ik al zei……ik hou nu veel vaker mijn grote mond…;) m.a.w., mijn ademhaling is buikademhaling.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan