Frikadel

G

Guest

Guest
Voordat iedereen over me heen valt met commentaar als "je moet t zelf weten als je in destructief gedrag wilt blijven hangen" etc. Dit is puur een theorie die bij me opkwam en dacht dat t mschien leuk zou zijn om 't licht over te laten schijnen.:)

Vroeger als kind werd me altijd gezegd dat frikadellen uit allerlei ranzig restvlees (hersenen e.d.) wordt gemaakt. (Denk om angst aan te jagen dat je t niet meer wilt eten.)

Restvlees is hier meestal orgaanvlees--> orgaanvlees bevat vitamines&mineralen--> Zou de frikadel (los vh frituren en t niet-bio vlees) misschien dan deels onterecht gedemoniseerd worden?...dat ie eigenlijk best veel vitaminen&mineralen bevat..zeker t.o.v. andere friture snacks&frieten?:)

 
Even gegoogled, hieronder een antwoord van waar een frikandel uit bestaat.

Quote:
In veel frikandellen zit paardenvlees, maar steeds vaker wordt 'separatorvlees' gebruikt; veelal kippenvlees dat in de slachterij achterblijft op het karkas nadat filets, vleugels en poten zijn verwijderd. Daarnaast zit er vaak nog wat varkensspek in als smaakversterker. Tenslotte nog water, paneermeel, antioxidanten en specerijen.


Dus weinig orgaanvlees te bekennen.

Ik vond het tot voor twee jaar geleden een heerlijke snack maar laat het nu aan mij voorbij gaan.

 
Volgens mij wordt veel orgaanvlees doorgegeven aan de producenten van dierenvoedsel. Blikjes kattenvoer, hondenvoer enz.

 
Je zou dan toch zeggen dat ze niet zo veel graanproducten nodig hebben om dat dierenvoer op te vullen, aangezien wij mensen veel meer eten dan al die beesten ooit bij elkaar krijgen (denk ik).... Zou er niet toch nog iets overblijven?

 
Wie weet. Het klinkt logisch, ook al geloof ik het net zo makkelijk als je zou zeggen dat ze in leverworst leveraroma stoppen. Maar toch heb ik misschien een heel vertekend beeld van de hoeveelheid vlees die we consumeren... Ik heb het idee dat daarmee toch niet alles verwerkt is. Dan heb ik het ook over andere organen, zoals nieren en hersenen. Zouden ze darmen ook nog ergens voor gebruiken? Geen idee eigenlijk.

 
Fricandellen bevatten ook MSG/ve-tsin/E621: een neurotoxische smaakversterker.

In veel cafetaria-snacks vind je dit terug, ook in worstenbroodjes, saucijzenbroodjes, doner kebab enz.

 
@Dennis Ja,dat bevat zowat alles tegenwoordig...zelfs bio-producten. Dat en paneermeel,verkeerde vetten etc. laat ik ook even buiten beschouwing, maar t ging mij meer om verhaaltjes die je vroeger kreeg te horen over frikadellen en als deze waar zouden zijn,ze misschien iets meer 'voedzaam' zouden zijn dan wordt beweerd.

 
Quote:
Wat zit er echt in McDonalds vlees?

Het meest verrassend vinden onderzoekers van Time en The Week, de aanwezigheid van azodicarbonamide in de McRib, de populaire sandwich die Time uiteenrafelde. azodicarbonamide tref je doorgaans aan als grondstof van gymmatten en zolen van sportschoenen. Maar ook in de McRib. Net als ‘gereconstrueerd vlees’. Dat blijkt te gaan om ogen, ingewanden en andere delen die niet verhandelbaar zijn als vlees, maar wel (samen met de sportmat) iets op vlees kunnen laten lijken. Dan is er nog 980 mg natrium, meer dan de helft van wat je per dag mag eten aan zout en 10 gram verzadigd vet.

Is de McRib slecht? Als je de rest van de dag geen zout eet, een paar dagen geen onverzadigd vet, en als je het kunt handelen dat je slachtafval eet, dan is er niks aan de hand, menen Time en The Week.

Mc Donalds is er in geslaagd de klant te laten denken dat er in Argentinië kuddes vleeskoeien lopen op oneindige pampa’s, wachtend om een hamburger te worden. En vrolijk knorrende varkens om McRib te worden

Dat lijkt niet helemaal te kloppen.


http://hetuurvandewaarheid.info/2011/11/01/wat-zit-er-echt-in-mcdonalds-vlees/

Op het giftige zout na is het dus een prima product:)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.779
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan