Frankrijk

Schandalig hoe boeren in heel Europa worden uitgemolken. Vreselijk!
 
Het is geen 'uitmelken' het is 'klimaat verandering beperken'. Het blijft wel schandalig!

Op sommige plaatsen is in Nederland nu een vergunning nodig om je koeien te laten weiden, vroeger mochten ze zonder vergunning naar buiten.
 
Het is idd schandalig. En het gaat om beide. De boeren worden gebruikt en beschuldigt vanwege een niet bestaand klimaat probleem. Er is geen klimaat probleem. Er zijn wel boeren die uitgemolken worden vanwege het beperken van een niet bestaand klimaat probleem. Allemaal sprookjes. Helaas zijn er ook boeren die wel geloven in een klimaat probleem en zelfs mee gaan in de regels.
 
opnieuw confinement voor 16 departementen

20 maart 2021/in Actueel, BZ, Uitgelicht /door Redactie
Vanaf vrijdag 19 maart is er een nieuw confinement voor een derde van de Fransen (21 miljoen mensen) voor minstens een maand. De regering heeft hiertoe besloten vanwege de “derde golf” van de epidemie van Covid-19 in sommige regio’s. Het betreft zestien departementen – de acht van Ile-de-France, de vijf van Hauts-de-France, Alpes-Maritimes, Seine-Maritime en Eure.
Alle “niet-essentiële” bedrijven zullen moeten sluiten, maar bibliotheken en kappers blijven open
De kosten van dit nieuwe confinement worden geschat op 1,2 miljard euro per maand.
De gezondheidscrisis kostte de staat in 2020 meer dan 160 miljard euro.

de avondklok is per vandaag van 18.00 naar 19.00 vooruitlopend op de zomertijd
 
nee de avondklok is in heel Frankijk nu verschoven van 18.00 naar 19.00 uur. net een uur te vroeg om restaurants een afhaal service te kunnen laten aanbieden. de Fransen eten om 20.00 uur
 
Ik hoor net dat (via Nederland) dat vanaf 3 mei we weer vrij mogen reizen. Vanaf 15 Mei gaan winkels en de horeca weer open maar de avondklok blijft op 19.00 uur. De horeca open is dus een wassen neus.
 
Ik zat net even na te denken over het woord verfransing.

Een van de zaken die hier in de cultuur nageleefd worden is de anti stress factor.
Hier hoeft niet alles gelijk, nu, maar is er nog tijd om van het leven te genieten.

tranquille - rutig
lentement - langzaam

Dat zijn van die woorden die iedereen met een blik van begrip begrijpt

De vraag is nu, ben ik ook al een beetje aan het verfransen ?

terug naar het Nederland van Rutte spreekt mij dan ook totaal niet aan

Moet ik mijn dan terug laten verNederen ?
 
Ik zat net even na te denken over het woord verfransing.

Een van de zaken die hier in de cultuur nageleefd worden is de anti stress factor.
Hier hoeft niet alles gelijk, nu, maar is er nog tijd om van het leven te genieten.

tranquille - rutig
lentement - langzaam

Dat zijn van die woorden die iedereen met een blik van begrip begrijpt

De vraag is nu, ben ik ook al een beetje aan het verfransen ?

terug naar het Nederland van Rutte spreekt mij dan ook totaal niet aan

Moet ik mijn dan terug laten verNederen ?
 
We zitten nu in de laatste week van 5 weken lockdown (beperkte 'uitloop' van 10 km. Daar heb ik mij totaal niet aan gehouden. Als je iets noodzakelijks wilde gaan doen buiten de 10 km dan moest je een online verklaring invullen met datum, tijdstip en de reden voor de reis. Dat online formulier werkte ineens niet meer en ik moest de app downloaden zodat ik track en trace ben te volgen. Niet gedaan dus maar dan weten we wat er te wachten staat als er een vierde lockdown gaat komen. .... PS de avondklok blijft hier gewoon van kracht vanaf 19.00 uur tot ... ?

 
We zitten nu in de laatste week van 5 weken lockdown (beperkte 'uitloop' van 10 km. Daar heb ik mij totaal niet aan gehouden. Als je iets noodzakelijks wilde gaan doen buiten de 10 km dan moest je een online verklaring invullen met datum, tijdstip en de reden voor de reis. Dat online formulier werkte ineens niet meer en ik moest de app downloaden zodat ik track en trace ben te volgen. Niet gedaan dus maar dan weten we wat er te wachten staat als er een vierde lockdown gaat komen. .... PS de avondklok blijft hier gewoon van kracht vanaf 19.00 uur tot ... ?

Ik lees net: Het gebruik van de applicatie is vrijwillig en elke gebruiker is vrij om deze te activeren en te deactiveren naargelang de situatie. Het is een essentieel aanvullend instrument in de strijd tegen COVID-19. Hoe meer de applicatie wordt gebruikt, hoe eerder de contactgevallen worden gealarmeerd, hoe meer we gezamenlijk een impact zullen hebben op de bestrijding en de evolutie van de epidemie.

Maar we weten dat dit zo kan veranderen in vrijwillig behalve in de spertijd
 
Update Frankrijk

3 Mei "mogen we" weer verder reizen als 10 kilometer
Avondklok blijft op 19.00 uur meeste winkels nog dicht alleen food en deel bouwwinkels
(luxe artikelen zijn de rekken / gangpaden afgesloten


2.Vanaf woensdag 19 mei wordt de avondklok verschoven naar 21.00 uur en kunnen restaurants en cafés hun terrassen weer openen. Aan tafels mogen niet meer dan zes personen plaatsnemen. Alle winkels zullen open kunnen gaan als aan bepaalde voorwaarden en aangepaste sanitaire protocollen wordt voldaan. Ook de culturele sector (musea, monumenten, bioscopen, theaters en concertzalen) kunnen weer open, met een maximum van 800 personen binnen en 1.000 personen buiten.
Hetzelfde geldt voor openluchtsportfaciliteiten. In die departementen waar het incidentiecijfer te hoog zal zijn - meer dan 400 per 100.000 inwoners - zal de regering de heropening kunnen uitstellen.

3. Op woensdag 9 juni wordt de avondklok opgeschoven naar tot 23 uur.
In restaurants en cafés zal de roomservice weer mogen worden hervat, met een maximum van 6 personen per tafel. De regels inzake telewerken zullen worden versoepeld en sportscholen zullen worden toegestaan hun deuren te openen.

Wat de capaciteit betreft, zullen culturele zalen, sportinstellingen, handelsbeurzen en tentoonstellingen maximaal 5.000 mensen kunnen ontvangen op vertoon van een "gezondheidspasje", waarmee mensen kunnen aantonen dat zij gevaccineerd zijn of een negatieve test hebben ondergaan.

Dit gezondheidspasje zal ook bepalend worden voor de ontvangst van buitenlandse toeristen, die deze zomer opnieuw tot Frankrijk zullen worden toegelaten.


4. Op woensdag 30 juni worden alle beperkingen opgeheven. De avondklok, die sinds de herfst van vorig jaar aan de Fransen is opgelegd, moet vóór de zomervakantie worden opgeheven
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan