Frankrijk

Morgen gaan we weer demonstreren, 2 weken geleden in 168 plaatsen, vorige week in 101 plaatsen, morgen en zondag in 226 plaatsen. Zie hier de gehele lijst


Liste des manifestations du samedi 21 août et du dimanche 22 août : 229 villes !

 
Via het Franse verzet


Frankrijk is in shock. Maar alles werd aangekondigd.
We kunnen niet langer verontwaardigd zijn achter onze schermen, klagend achter onze emails. We kunnen niet langer eeuwig vertrouwen op enkelen, hoe charismatisch zij ook mogen zijn. Laten we tussen de regels door lezen. De symbolische val van de IHU is voltooid. We kunnen niet langer passief toekijken bij een paar moedige of charismatische mensen, Gérard Maudrux, Louis Fouché, Alexandra Henrion Caude, Luc Montagnier, Pascal Sacré, ...

De brutaliteit van de orde brengt 10 van de grootste verzetsstrijders voor zijn rechtspraak.
We staan op een keerpunt. Het is tijd. Het is de hoogste tijd. We zitten nu echt in een dictatuur.

Het is de tijd voor helden. Een krachtige vloedgolf is in opkomst. We moeten meegaan. Duizenden individuen, van burgers zullen opstaan om NEE te zeggen. Deze Nee is niet te stoppen, onoverwinnelijk. Het is een levende, vibrerende zandkorrel in het raderwerk van de koude totalitaire machinerie.

Onze verantwoordelijkheid is zwaar. Onze moed is enorm. Onze hoop is belachelijk.

Al een paar dagen lang, het < geluid van laarzen> Honderden aanmeldingen van dokters en verzorgers regent het.
Nog meer sinds gisteravond.

De wet zal experimentele gentherapie opleggen aan verzorgers en dan aan iedereen. Geen enkele dictatuur ter wereld heeft een dergelijke misstap begaan.

Wat moeten artsen en verzorgers doen? Hun roeping opgeven, hun carrière, hun leven? Of indienen?

De tijd is niet meer om je voor bevelen te verbergen, ze zullen naar jou komen.
De keuze is onherstelbaar MAAR tijdelijk. Want totalitaire uitbarstingen hebben maar een tijd. En deze tijd is gekomen. We moeten een keuze maken. In onze ziel en ons geweten. En hou je vast!

Deze aankondigingen zijn nog maar het begin. Na de verzorgers zijn het de burgers, dan onze kinderen, de zwangere vrouwen en de baby's.

Het is tijd om te handelen zoals je nog nooit in je leven hebt gedaan. Het is tijd om je in te zetten zoals je nog nooit in je leven hebt gedaan. Niets anders doet er toe.

Coördineer de netwerken. Overleving uitvinden. Droom van onverwachte passages door de vlagen.

Pas op de bodem van de impasse duikt een uitweg naar de hemel op. Het is in de ramp dat de Levende ontwaakt.

Stap uit het digitale. Activeer de realiteit.
Verbinden. Zet jezelf in actie.
Je kunt alles doen, en nog veel meer!

Dit is een boodschap van het ReinfoCovid Artsencollectief en Louis Fouché aan alle zorgverleners.
Verspreid het zo veel mogelijk
 
Even een verslagje uit Autun, aantal deelnemers net onder de 300, verwacht volgende week meer als de vakanties ten einde zijn. Weer veel sprekers die hun ervaringen deelden. Miste vandaag mijn Amerikaanse vriend voor de vertalingen en als mede presentator, dat ging dus niet door, een Franse dame die goed Engels sprak durfde niet mee 'het podium op'. Ze was moeder en moet haar kinderen na de vakantie gaan home scholen. Valt het je op hoeveel bedrijven gevaccineerd personeel vragen zei ze? (nee was mij niet opgevallen) Leer steeds meer mensen kennen binnen de groep en wordt beschouwd als een van hen !! Een andere Amerikaan die ik leerde kennen, bovengemiddeld wakker vertelde. "Ik ging steeds ergens tussen de Fransen staan als de stoet langs kwam om te horen wat ze vertelden (Spreekt perfect Frans, getrouwd met Française), wat ik steeds weer hoorde, het zijn super zombies". Kijk ik niet van op zei ik, de TV generatie. Onderweg was er een man die vanuit het raam op de eerste verdieping luidkeels zijn afkeur liet merken, wat veel hoongelach teweeg bracht. Volgende week neem ik mijn wasbord mee, kunnen we nog meer geweld maken, sommigen noemen het muziek.
 
In een van onze groepen werd een schokkende getuigenis gepost door een lid die in Frankrijk woont. We vonden het de moeite waard om deze reactie in dit kanaal te publiceren:

💙
Het land van de Pass Sanitaire.
Ik wil jullie wakker schudden. Als het even kon, jullie de deur uitschoppen om op straat te komen. Of jullie wellicht eerder liefdevol -dit is meer mijn stijl- een duw in de rug geven om op te staan.
Als jullie in België al dachten dat de Pass Sanitaire enkel voor musea, grote evenementen, café’s en restaurants waren, zoals de media voorschotelde, dan hebben jullie het helemaal mis.
Wij ook trouwens. Want ook ons werd het zo voorgeschoteld. Tot een aanpassing van het decreet dat per 30 augustus in voege gaat, het ware monster onthult.
Men heeft ‘vanaf 50 personen geschrapt’.
Zonder Pass Sanitaire kan je niet meer naar het koor.
Zonder Pass Sanitaire kan je boven de 18 jaar geen opleiding meer volgen.
Zonder Pass Sanitaire kan je niet meer naar de bibliotheek.
Zonder Pass Sanitaire kan je niet meer meedoen met je dansgroep.
Zonder Pass Sanitaire kan je geen enkel cultureel evenement, binnen of buiten, meer volgen.
Zonder Pass Sanitaire kan je geen winkelcentrum meer binnen wat voor mensen in grotere steden betekent dat ze afgesneden zijn van dagelijkse behoeften want de kleine kruidenierszaak is allang verdwenen uit het straatbeeld.
Je kan niet meer naar het ziekenhuis, tenzij voor urgentie of je moeder van 95j gaan bezoeken in het rust- en verzorgingstehuis.
Zonder Pass Sanitaire… de lijst is te lang.
En als jullie al dachten dat enkel verzorgend personeel en pompiers zich verplicht moeten vaccineren zo niet ontslagen worden zonder enig recht op uitkering, dan hebben jullie het ook mis.
Iedereen die professioneel in contact komt met de hele waslijst moet zich laten vaccineren, zo niet, buiten en trek jullie plan.
Ik weet niet of jullie nu snappen waarom we in Frankrijk week na week op straat komen.
En dan heb ik nog gezwegen van het feit dat het niet meer uitmaakt of je gevaccineerd bent of niet. Beiden kunnen met evenveel kans drager zijn van de zoveelste mutant en geeft hem evenzeer door. De cijfers uit Israël zijn klaar als pompwater: meer gevaccineerden belanden in het ziekenhuis en meer gevaccineerden sterven aan (met) Covid19. Logisch aan de ene kant want hun vaccinatieratio is hoog. Maar zou een vaccin net niet beschermen tegen virale overdracht, (zware) ziekte symptomen en dood? Om het nog zotter te maken moeten mensen met een Pass vanaf 30 augustus hier in Frankrijk geen mondmasker meer dragen. Snappen jullie de logica?
Dan heb ik het ook nog niet over de alarmerende berichten van bijwerkingen, doden. En neen, het is al lang geen fake news meer. De buurvrouw van een vriendin van me die een miskraam doet en die haar gynaecoloog hoort zeggen dat er opvallend veel miskramen zijn na vaccinatie. De partner van een vriendin die met hartklachten gisteren in spoed geopereerd werd en zijn twee cardiologen hoort zeggen ‘we kunnen er niet meer naast kijken, we worden overspoeld met cardio-vasculaire problemen’. Of twee dochters van een vriendin van me die niet meer menstrueren sinds hun vaccinatie. Twee spoedverpleegkundigen die me zeiden dat sinds de vaccinatie is begonnen, ze nooit eerder geziene ziektebeelden zien in de leeftijdsgroep tussen 18 en 60.
Denk niet ‘dit is Frankrijk’. Denk niet ‘dit gebeurt niet bij ons, kijk ze zijn aan het versoepelen’. Het verplichte vaccin voor zorgpersoneel komt er aan en dan is het hek van de dam.
De dag dat een huilende moeder het winkelcentrum niet binnen mag wegens geen Safe Ticket of hoe ze het in België zullen noemen, ga je dan schouderophalend toekijken en denken ‘eigen schuld dikke bult’?
Of ga je beseffen dat dit niet het land is waar je in leven wilt, dat jij in je keuze gerespecteerd wilt worden en je dus ook de keuze van anderen respecteert?
💙
 
Via het verzet:

Het EHRM verwerpt het verzoek van 672 brandweerlieden tegen de vaccinatieplicht
De wet van 5 augustus legt gezondheidswerkers, maar ook brandweerlui, de verplichting op om zich vóór 15 september te laten vaccineren

Noot: persoonlijk ken ik een lerares die na maanden weer een nieuwe baan gaat accepteren in September, ik vrees dat het een korte carrière gaat worden van ten hoogste enkele maanden.
 
Als iedereen wie verplicht wordt opstapt zullen er interessante dingen gebeuren wat toch weer een groepje mensen wakker kan schudden. Geen brandweerlui? Zie maar hoe je de brand blust. Geen leraren, zie maar hoe je dat met je kinderen doet. Geen zorgpersoneel, zie maar hoe je dat doet als je ziek wordt.
Er zullen teveel lui zijn die dan boos naar de verstandige niet prikkers kijken, maar het zal ook weer een groep wakker maken.

Rug recht en gestrekt been.
Via het verzet:

Het EHRM verwerpt het verzoek van 672 brandweerlieden tegen de vaccinatieplicht
De wet van 5 augustus legt gezondheidswerkers, maar ook brandweerlui, de verplichting op om zich vóór 15 september te laten vaccineren

Noot: persoonlijk ken ik een lerares die na maanden weer een nieuwe baan gaat accepteren in September, ik vrees dat het een korte carrière gaat worden van ten hoogste enkele maanden.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.859
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan