Frankrijk

Met de nieuwe wet wilde de regering strenge maatregelen nemen om het aantal migranten en met name het aantal illegalen te beperken. Migranten en asielzoekers moesten aan strengere eisen voldoen om in Frankrijk te mogen blijven. Het beheersen van de Franse taal werd onder meer een harde eis. Illegalen zouden makkelijker uitgezet kunnen worden.
:unsure:
 

1ste minister van Frankrijk

Benoemd op 16 mei 2022.
Élisabeth Borne, geboren op 18 april 1961 in Parijs, werd voornamelijk opgevoed door haar moeder, Marguerite Lescene, een apothekeres uit Normandië.
Haar vader, Joseph Borne, was "een Jood van Russische afkomst", volgens Libération. Hij was lid van het verzet tijdens de Tweede Wereldoorlog voordat hij in 1942 werd gedeporteerd. Hij stierf in 1972,
Op 30 juni 1989 trouwde ze met Olivier Alix, een academicus. Ze kregen samen een enige zoon, Nathan genaamd, zoals gemeld in Le Journal des femmes, in 2019.
De voormalige huurder van Matignon scheidde vervolgens, voordat ze de liefde hervond in de armen van Patrice Obert, beschreven als een "linkse katholiek". "Ik woon niet samen met mijn partner, die deels in Bretagne woont, en ik heb geen behoefte om hem te ontmaskeren," had ze Elle verzekerd.
 

Zo legden Franse boeren het land plat: ‘De revolutie verspreidt zich’​

Vrijdag betoogden boeren in heel Frankrijk tegen het regeringsbeleid met blokkades en andere acties. Onder meer de verbinding tussen Lyon en de Spaanse grens over de snelwegen A7 en A9 werd geblokkeerd. Deze route was over 400 kilometer vrijwel onbruikbaar. Er ontstonden enorme files van vrachtauto’s die Frankrijk niet in konden rijden.


Daarnaast werd de A1 bezet, die Parijs verbindt met het noorden van Europa, wat leidde tot grote files.


Woensdag blokkeerden honderden Franse boeren de A35 richting Straatsburg en snelwegen in de regio Drôme. Ze hadden onder meer tenten, toiletten en grote barbecues bij zich.

 
The French Farmers Have WON!! 🎉🚜

They Are Removing Their Blockades After The Government Has Caved Into Their Demands! 🌾

YOUR TURN AMERICA 🇺🇸

French government offered over 400 million euros ($436 million) in various measures meant to answer their grievances over low earnings, heavy regulation and unfair competition from abroad.



Mike
 
Update van mijn maatje die tussen de boeren woont en mee was geweest naar Parijs

Hehe. Ik heb begrepen waarom er op TV was dat Rungis geblokkeerd was met tractoren. Wij waren daar met twaalf man. En driehonderd me-ers. Volgende dag reportages over Rungis wat geblokkeerd was met traktoren.
Dubbele val. De rebellen gingen erheen en vonden zich alleen met honderden smerissen. Allemaal ingerekend ..
Macron is gaan klagen in Brussel en heeft een voorstel ingediend om dit soort toestanden voor eens en altijd uit de wereld te helpen. Een mobiele ordedienst met staats machines die tractoren oppakken alsof het speelgoedautotjes zijn.
Briljant 1 - 2 tje van de politiek en de intens corrupte opgekochte media.
De boeren moeten nog bijkomen van de dreun die de FNSEA ze heeft uitgedeeld, dus dit wat ik zeg hebben ze nog niet door.
Er zijn concessies gedaan, niet meer geld voor produkten. Née de boeren mogen meer verdienen door hun produktie te verhogen. Meer kunstmest, meer pesticiden en verplicht braakliggend terrein is afgeschaft. Hebben de koeienboeren geen moer aan, want die gebruiken weinig produkten. Komt ten goede aan de graanboeren rond Parijs. Zij die het al fantastisch goed hadden dus.
Maar Europa is nog niet klaar. Er moet meer geimporteerd worden, want milieu. Voorbij gaand aan het feit dat Europese boeren het schoonst produceren wordt het ene na het andere vrijhandelscontract afgesloten. Denk aan plofkippen en giftig genetisch gemanipuleerd graan uit Oekraine. Gifkoeien uit Brazilie en allerhande groentes en fruit bespoten met middelen die in de EU niet gebruikt mogen. En invliegen natuurlijk voor het milieu ofzo.
Maar ja. Alles om de blanke werkers en de eigen economie en cultuur te vernietigen wordt door links een warm hart toegedragen. En dat milieu. Och als dat in verre vreemde landen verpest wordt dan merken we daar toch helemaal niks van. Vliegen we gewoon een stukkie verder.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.919
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan