Food-info.net onbetrouwbaar!

autumn

New member
Grote schande! :evil:

Dit lees ik op de website van Food-info, een internationale organisatie die de bevolking zegt te informeren over de voedselveiligheid en de relatie tussen voeding en gezondheid.

Quote:
Is suiker schadelijk?

Nee, niet op zichzelf. Wanneer je veel suiker consumeert in de vorm van snoepgoed, dan bestaat er de mogelijkheid dat je niet genoeg andere producten consumeert die je lichaam nodig heeft voor de dagelijkse voorziening van essentiële nutriënten. Suiker kan leiden tot tandbederf wanneer snoepgoed of zoete dranken tussen de maaltijden door geconsumeerd worden. Om tandbederf te voorkomen is het nodig om de tanden te poetsen op de conventiele wijze of door het eten van speciale kauwgum, anders plakt de suiker (en andere koolhydraten) aan de tanden en kan zich plak vormen en tandbederf veroorzaken.


http://www.food-info.net/nl/qa/qa-fi40.htm

Dit schrijven ze over zichzelf:

Quote:
Deze site wordt draaiende gehouden door het departement Levensmiddelentechnologie van Wageningen Universiteit en een team van internationale studenten die in Wageningen Levensmiddelentechnologie of Voedselveiligheid studeren. Wageningen Universiteit behoort op het gebied van Levensmiddelentechnologie en Humane Voeding tot één van de meest toonaangevende universiteiten ter wereld.


En dit zijn dan de intellectuelen die zich op onderzoek van voeding hebben gestort?!?

F ** k off!! Stelletje nepstudenten, hypocrieten! De schadelijkheid van suiker is niet eens achtergrondinformatie, maar VOORGRONDinformatie. Zelfs het Voedingscentrum is nog enigszins kritisch over suiker maar verzuimd het ook om degelijke informatie hierover te geven. Food-info.net steekt de kop nòg dieper in het zand! Daar zakt echt mijn broek van af. Waardeloos....

Sorry, maar dit moest ik even kwijt. :(

 
Helemaal met je eens Dennis.

Hier gaat mijn bloed ook van koken!

De enorme arrogantie van die kwakzalvers is helemaal om van uit je vel te springen

Quote:
Wageningen Universiteit behoort op het gebied van Levensmiddelentechnologie en Humane Voeding tot één van de meest toonaangevende universiteiten ter wereld.



:twisted:

Waren het maar een stelletje ordinaire kwakzalvers, dit is een factor 1000 erger...

 
Dit zegt het Voedingscentrum trouwens over suiker:

Quote:
Wat is beter: suiker of zoetstof?

De ene soort is niet beter dan de andere. Normaal gebruik van suiker kan voor niemand kwaad. Datzelfde geldt voor (producten met) zoetstoffen.

Volwassenen, kinderen en ook diabeten kunnen gewoon suiker gebruiken. Overmatig gebruik van suiker, bijvoorbeeld in de vorm van frisdrank, snoep of koekjes kan leiden tot een onevenwichtige voeding of zelfs klachten geven. Denk aan maag-darmklachten, vermoeidheid of algehele malaise. Volg daarom een gevarieerd en gezond eetpatroon.


En verder benadrukken ze enkel dat suiker bijdraagt aan tandbederf en overgewicht. Dat is erg onvolledig maar tenminste nog iets. Desondanks vind ik het zorgbarend dat ze zowel over suiker als over zoetstoffen nauwelijks een kritische stelling innemen of met andere woorden de bevolking gerust stellen. Maar ja, we kunnen ze denk ik beter links laten liggen, zowel suiker, kunstmatige zoetstoffen als Food-info en het Voedingscentrum.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/se...ereiden/wat-is-beter-suiker-of-zoetstof-.aspx

http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/suiker.aspx

http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws/hoe-slecht-is-suiker-voor-je-.aspx

 
In 1 woord: VERSCHRIKKELIJK!!!!! Ik erger me hier ook gruwelijk aan.

VOLKSVERLAKKERIJ!!!!! :evil:

Daarom, de mensen moeten zelf op onderzoek uit gaan om de juiste informatie te vinden.

Gelukkig is er genoeg juiste informatie voorhanden. Diegenen die wakker worden gaan toch niet ten rade bij dit soort sites( dat hoop ik althans).

En de mensen die wel "iets" aan hun gezondheid willen "doen" maar nog niet wakker zijn willen dit soort desinformatie maar al te graag geloven.

Zo ging het destijds ook mij mij.

Het ideale zou natuurlijk zijn dat dit niet meer openbaar mag verschijnen, deze troep.

 
Blijf niet in haat en woede steken. Die studenten van de uni in Wageningen weten letterlijk niet beter. Vergeef hen, want ze weten niet wat ze doen. Het probleem is onwetendheid en de illusie dat wetenschap hier het antwoord op biedt, terwijl het juist onwetenschap bevordert. Verspil je emoties niet aan dergelijke onzin en lach erom. Richt je op werkelijke kennis en laat liefde hierbij je leidraad zijn, dus ook liefde voor de 'vijand'.

Mike

 
Ja precies Mike. Het is goed om te weten welke bronnen je wel kunt gebruiken en welke niet, zwart/wit gesteld dan. En het is goed om te weten waarom wel en waarom niet. En verder is het gewoon toe te schrijven aan onwetendheid van de mensen. En als het geen onwetendheid is op het gebied van voeding, maar een of ander duister programma, dan nog is het onwetendheid. Dan betreft het onwetendheid over de onderlinge verbondenheid. Maar ik ga er van uit dat de overgrote meerderheid van de mensheid goed van zin is.

Deze topic ben ik begonnen om aan te geven dat het verstandig is om kritisch te kijken naar informatie van Food-info. Dat wil niet zeggen dat Food-info evengoed wel-bruikbare informatie kan geven. Hetzelfde geldt voor het Voedingscentrum.

 
Helemaal eens met Mike!

Toch vraag ik me nog wel eens af wat de 'relatie' is tussen de mensen die 'in het complot' zitten, de onwetenden en de ontwaakten. Deze groepen zitten (werken) vaak bij elkaar, zijn elkaars buren en spreken elkaar op feestjes, etc.

Het deel dat uit onwetendheid hierover schrijft, moet toch ook wel eens 'het andere nieuws' lezen of zich erin verdiepen, hun waarheid tegen het licht houden of er over nadenken als ze op het toilet zitten :lol:. Hoeveel van hen leest mee op dit forum? jullie zijn welkom! :)

De ontwaakten, de onwetenden en de 'elite'; het lijken soms gescheiden werelden.

En hoeveel verschuiven er zo maandelijks van onwetend naar ontwaakt? Nee, ik hoe geen statistisch antwoord hoor :D, vind het wel boeiend hoe dit alles evolueert.

 
ALLE leven, van het meest primitieve tot het meest complexe organisme, streeft per definitie naar groei en ontwikkeling. Daarnaast streeft alle leven naar balans. Dit is de koorddans van het leven en je valt er maar al te makkelijk vanaf. Voor ons mensen zijn eenvoudige, behapbare theorieen een makkelijke manier om ons de illusie te verschaffen dat we alsmaar meer te weten komen (groei), terwijl in werkelijkheid de evolutionaire klok juist wordt teruggedraaid (krimp). Deze illusie van groei geeft veiligheid en zekerheid (balans), maar het kan even duren voordat men erachter komt hoe letterlijk bekrompen dergelijke denkbeelden werkelijk zijn. De een komt hier sneller achter dan de ander, het is niet anders.

Mike

 
Ja dat is ook wel weer een interessant benadering Scheermes. Ik denk dat de 'ingewijden' zich op een andere manier uitspreken wanneer ze onder de onwetenden zijn. Een bekend voorbeeld is de vrijmetselarij. Volgens de onwetenden zijn er bijvoorbeeld maar 3 graden, voor de meerwetenden 18 graden, maar de hoger-ingewijden weten dat er bijvoorbeeld 33 graden. En zij denken aan de top te staan terwijl er misschien wel 45 graden bestaan of nog meer. De ingewijden praten met elkaar op een heel ander niveau over hun plannen en programma's dan wanneer ze onder minderwetenden zijn.

Zo zullen er ook heel veel mensen in de regeringen en in bedrijven met allerlei goede bedoelingen bezig kunnen zijn om werk te verschaffen, producten te leveren, de volksgezondheid te bewaken, de veiligheid te waarborgen en noem maar op. De grote vraag is altijd: ten koste van wat? De ingewijden zijn zich hier misschien of wellicht wat meer van bewust en hebben denk ik ook eerder de donkere machtsbeluste motieven, om het zo maar te noemen. Zij weten dat ze tonnen met gif ergens moeten zien te dumpen en dat ze bepaalde arme gebieden moeten uitbuiten om voldoende winst te kunnen maken. Daar is een pompbediende van de Shell zich waarschijnlijk nauwelijks of niet van bewust.

 
Houd wel rekening met het feit dat niet alleen Wageningen maar eigenlijk alle instituten gesponsord worden door de bedrijven dus in dit geval Unilever en Nestle (en zeker enkele meer) en die willen kunnen blijven verkopen waardoor er altijd onderzoeksresultaten blijven komen die hun steunen en niet de waarheid, het gaat om geld. Jammer maar helaas.

 
Inderdaad DenniS, het aparte vind ik ook, dat velen 'afweten' van het bestaan van de vrijmetselarij, de Bilderberg groep en nog vele andere clubjes en dwarsverbanden, een soort openbaar geheim.

En toch kunnen ze gewoon hun gang blijven gaan lijkt wel. Ik hoop dat het universum dit alles een keer corrigeert....en dat begint natuurlijk ook bij mezelf :D en allerlei burgerinitiatieven.

@Remco, er was een tijdje geleden op de radio een programma over de nieuwe versie van het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (afgekort DSM), het wereldwijd gehanteerde classificatiesysteem voor psychiatrische aandoeningen. Ca. 55% van de onderzoekers had op één of andere manier banden met de farmaceutische industrie.... Owja en extra een mooie aandoening is Anti-Authority Disorder. Dus kom in opstant tegen de overheid en ze hebben wel een pilletje voor je :mrgreen:

 
@ Scheermes Ja dat klopt zeker zeker ook dat er eerst DSM1 daarna 2 en 3 rond de 1500 "ziektes" en de 4 2500 "ziektes" en de DSM5 nu aanwezig 5000 "ziektes" eigenlijk een heel groot verdienmodel en niets met gezondheid te maken alleen voor big pharma en de unilevers maar dat is/die zijn (bijna) 1 tegenwoordig. :mrgreen:

Met wat Mike zegt:
Quote:
Verspil je emoties niet aan dergelijke onzin en lach erom. Richt je op werkelijke kennis en laat liefde hierbij je leidraad zijn, dus ook liefde voor de 'vijand'.



Daar ben ik het zeker mee eens wet van aantrekking.

 
Quote:
Ja dat klopt zeker zeker ook dat er eerst DSM1 daarna 2 en 3 rond de 1500 "ziektes" en de 4 2500 "ziektes" en de DSM5 nu aanwezig 5000 "ziektes" eigenlijk een heel groot verdienmodel en niets met gezondheid te maken alleen voor big pharma en de unilevers maar dat is/die zijn (bijna) 1 tegenwoordig.


Ja dat is de nieuwe tijd he, eenheidsbewustzijn en samenwerking. :mrgreen:

Quote:
Owja en extra een mooie aandoening is Anti-Authority Disorder. Dus kom in opstant tegen de overheid en ze hebben wel een pilletje voor je


Ik verheug me al op het moment dat de "Anti-DSM Disorder" in de DSM wordt opgenomen... :mrgreen:

 
ODD (Oppositional Defiance Disorder) is iets waar ik al mijn hele leven lang aan lijd - en het wordt steeds erger 8)

Mike

 
Whaahahaha :lol:

Volgens mij lijdt ik aan AMD (Awakening Madness Disorder). :mrgreen:

Zal vast spoedig opgenomen worden in de volgende DSM met een ongekend grote cocktail van chemicaliën om de symptomen te onderdrukken. :twisted:

 
Haha Grappig lekker creatief jullie :mrgreen: en dat jullie "lijden" aan AMD en ODD heb even gekeken of die ook echt bestaan en wat denk je... de term odd word veelvuldig gebruikt bij persoonlijkheid stoornis, autisme en Schizophrenia al wordt het daar als vreemd bedoelt, dus bestaat nog niet net als AMD staat ze er nog niet in, al heb ik de nieuwste nog niet DSM-V maar wel 2 meer namelijk DSM-II Homosexuality Revision en DSM-IV-TR als extra versie. Eigenlijk "lijd" ik wel aan jullie 2 dingen. Die van Scheermes Anti-Authority Disorder dus AAD ;) is een leuke nieuwkomer.

Quote:
Zal vast spoedig opgenomen worden in de volgende DSM met een ongekend grote cocktail van chemicaliën om de symptomen te onderdrukken.

Dat denk ik ook al zal het misschien (nu al) anders heten maar ze bedoelen het wel.

 
De bijbel van de psychiatrie.

In mei verschijnt de herziene versie van de Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, ofwel de DSM 5, de bijbel van de psychiatrie.

De Amerikaanse psychiater Allen Frances vreest valse epidemieën van nieuwe stoornissen omdat de farmaceutische industrie ermee aan de haal zal gaan.

Zie documentaire: De bijbel van de psychiatrie.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan