Food Hospital - Net 5

ManonG

New member
Vanavond om half 10 op Net 5: Food Hospital

"In hoeverre kan voedsel worden gebruikt als medicijn door middel van wetenschappelijke experimenten? Patiënten met uiteenlopende aandoeningen worden behandeld . Deze behandeling is gebaseerd op voedsel om te kijken of de gezondheidsproblemen hiermee kunnen worden aangepakt."

Klinkt goed!

Zelfs al zou de voedsel 'behandeling' haaks op principes van wapf staan dan nog zet het mensen aan het denken over de relatie tussen gezondheid en voeding. En komen er vast een aantal (al dan niet via een omweg) bij Weston Price terecht.

 
Verwacht er maar niet te veel van. Hier komt dat programma ook op tv, ik heb een keer een afl gezien waarin ze gingen kijken of vezels nodig zijn voor een goede stoelgang. Twee broers deden het experiment, de een at veel meer vezels als normaal. De ander at geen vezels. Die met vezels kon naar het toilet, de ander kon na een paar dagen totaal niet meer. Conclusie was vezels heb je nodig. Ergerlijk! Als een alternatieve geneeswijze met zulke ´onderzoeken en bewijzen´ af zou komen zou het nogal kritiek krijgen.

 
Goed dat je het zegt Manon. Ik ga beslist kijken. Ik zag laatst al een voorstukje, klinkt inderdaad heel goed.

Ben echt verheugd over de goede ontwikkelingen inzake voeding en gezondheid.

 
@Mike,

iets genuanceerde kan het toch wel he :p niet voor iedereen op deze aardbol is wapf de meest succesvolle manier, ook al ben jij totaal overtuigd dat dit wel zo het geval is.

Er zijn genoeg wegen die naar rome leiden, alleen ik voel me persoonlijk beter om het via deze weg te doen.

Ik zal kijken wanneer ik hem ga zien, lijkt me wel interessant maar ik verwacht er niet te veel van :p

 
Ik snap nooit dat mensen het over een genuanceerde mening hebben. Meestal houdt dat in dat je er eigenlijk niet over hebt nagedacht en dat je gewoon meegaat met de mainstream. Als je een mening hebt waar je over het nagedacht wordt je vaak uitgemaakt dat je niet genuanceerd bent. Geen aanval naar jou maar gewoon in het algemeen.

 
Dit is trouwens een pro-veganistisch programma.Ik heb net een stuk van een aflevering gezien.

Je mag geen melk drinken, speciale kruiden die kanker genezen en dagelijks aspirine slikken voor een extra gezondsheidsboost.

 
Er zijn wel degelijk meerdere wegen die naar Rome leiden, dat heb ik inmiddels wel begrepen. Er zijn genoeg mensen met andere protocolen en die kennelijk voor een grote groep mensen ook succesvol is/was, dan praat ik niet perse over veganistische eetwijze.

er zijn genoeg volkeren naast die van weston a price die anders aten maar ook gezond leefden, genoeg discussie hierover trouwens maar daar gaat het mij niet om. Het feit dat ze bestonden en er waren, ook al is het klein, is al een bewijs voor mij.

Voor mezelf voel ik me het prettigste bij deze manier van eten maar als iemand anders ook succesvol is in een andere weg, by all means, wie ben ik om te zeggen dat zij verkeerd bezig zijn. Dat is meer mijn punt.

@Gadsie

Ik begrijp je punt dat het in het algemeen wel geldt ja, maar ik ga niet zeggen dat wapf protocol superieur is boven al het andere. Kan misschien wel zo zijn, geen idee, maar ik zal het niet roepen.

 
Ik vond het een positieve aflevering. Hoe deze mensen dan ook van hun kwalen verlost worden, voeding is toch de insteek en niet medicijnen.

Ik ben blij, ik hoop dat veel van mijn vrienden en kennissen hiernaar gekeken hebben :wink:

Horen ze het ook eens van een huisarts :D

Die beelden van diabetes, o gruwel, dat is schrikken...maar het schud je wel wakker op die manier, alhoewel het wat mij betreft ook wel wat minder had gemogen.

Daar zijn wij nog softies tegen met onze , soms iets confronterende, uitleg.

Mijn zoon vond de beelden (helaas) te schokkend en is gevlucht. Iets wat ik wel weer jammer vind want hij was voornemens dit programma samen met mij te gaan volgen.

Hij vond die vrouw met die overbeharing verschrikkelijk en moet er niet aan denken dat zoiets bestaat.

En toen ze begonnen over dat verzadigde vetten slecht waren zei hij: O jee, Mike krijgt dus nu op dit moment een hartaanval :mrgreen: En ik zei: Nee, volgens mij springt hij nu op om te gaan reageren op die onzin.

Maar dat denk ik ook aan de andere kant weer niet, hij zal daar geen energie aan verspillen.

 
Ik ben blij dat met dit programma mensen worden aangezet om eens te gaan nadenken over hun voeding. Niet gelijk maar pillen gebruiken, maar beginnen met beter eten. Dat de adviezen soms haaks op wapf staan is niet zo spannend. Eerst maar eens de stap maken naar gezondere voeding. Dan volgt de volgende stap vanzelf. En wie weet zien we die mensen over een tijdje hier terug.

 
Ik heb het niet gezien maar niet de illusie dat voedingsadviezen op tv verder gaan dan eet gedroogde pruimen als je niet naar het toilet kunt en drink heel veel water om.. ja om wat eigenlijk? En geen vlees anders krijg je kanker. Same old same old. Hier komt Gillian McKeith ook veel op tv, You are what you eat heet dat programma. MEnsen die 70 cappucinos in de week drinken daar zegt ze tegen dat ze 25 liter melk op een week drnken en dus een boel verzadigd vet. En slecht dat dat mens er zelf uit ziet. Als je bent wat je eet wil ik niet weten wat zij eet :D

Cavemen86 ik weet niet over welke volkeren je het hebt maar de basis komt toch altijd op hetzelfde neer. In elk geval niet wat ons tegenwoordig vertelt wordt, plantaardige vetten en arme voeding maar juist het tegenover gestelde.

 
Integendeel, er werd helemaal niet gezegd dat vlees eten slecht is. Er werd juist beklemtoont dat nergens wetenschappelijk is bewezen dat vlees en zuivel slecht zijn voor de gezondheid. Dat vond ik juist zo positief. :D

 
Quote:
er zijn genoeg volkeren naast die van weston a price die anders aten maar ook gezond leefden


Noem mij er enkele, want ik ken ze niet. Uit het onderzoek van Price blijkt dat er weliswaar meerdere wegen naar Rome leiden, maar je komt wel altijd op dezelfde eindbestemming uit: vetoplosbare vitamines en mineralen uit plantaardige en dierlijke voeding, maar hoofdzakelijk dierlijke.

De studie van Price is de meest complete studie naar voeding ooit gedaan en ik daag iedereen uit deze ook maar te evenaren. De basisprincipes van de voeding zijn universeel en eigenlijk best eenvoudig. Stromingen waar WAPF raakvlakken mee heeft zijn Paleo en de grass-fed movement. Maar, zoals gezegd, uiteindelijk komt iedereen uit op WAPF, vandaar dat je zelfs al Lacto Paleo's hebt!

Quote:
Ik begrijp je punt dat het in het algemeen wel geldt ja, maar ik ga niet zeggen dat wapf protocol superieur is boven al het andere. Kan misschien wel zo zijn, geen idee, maar ik zal het niet roepen.


Ik dus wel. Vandaar dat dit forum bestaat en dat ik landelijk lezingen houd.

Mike

 
Ik heb het programma niet gezien, dus kan daar niets zinnigs over zeggen. Ik word in ieder niet vrolijk van de beschrijvingen tot nu toe, maar had ook niets anders verwacht.

Mike

 
Mike ben je ook niet blij over het fenomeen Food Hospital? Buiten dat het niet Wapf georiënteerd is?

Ik zag ons van dit forum eigenlijk al mensen helpen in een Wapf-Food-Hospital.

Ik zag het al helemaal voor me :mrgreen:

 
Nee, ben er niet blij mee, want dan komt er nog meer vegetarisch getinte disinfo over voeding in de hoofden van de mensen. Het is gewoon de zoveelste vorm van mind control!

Mike

 
Wel opvallend dat dit programma al na één aflevering uit de programmering is gehaald. Terwijl er zoveel positieve reacties op kwamen in verschillende forums.

Waarschijnlijk waren de adverteerders (medicijn- en 'voedings' industrie) er niet gelukkig mee.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan