fluoride tandpasta

Geen
Zeker voor kinderen is het zeer schadelijk, zelfs in kleine hoeveelheden.

Zelf poets ik met parodontax fluoride vrij (er zijn vast nog betere alternatieven)
 
Ik heb gisteren in de natuurwinkel eens gekeken naar de tubes tandpasta en ze hebben allemaal toevoegingen die niet geschikt zijn voor menselijk consumptie. Dus maak ik het zelf. zelf tandpasta maken.

Lia
 
Ingrediënten parodontax met fluoride, neem aan dat de fluoride vrije variant hetzelfde lijstje heeft behalve dan de fluoride. Iemand die nare dingen ziet?

Sodium Bicarbonate, Purified Water, Glycerol, Cocamidopropyl Betaine, Rhatany Tincture, Cornmint Oil, Peppermint Oil, Coneflower (Echinacea) expressed Juice, Xanthan Gum, Myrrh Tincture, Tincture of Chamomile, Sodium Fluoride, Oil of Sage, Saccharin Sodium, Red Iron Oxide Colour. Contains maximum 1000 ppm of available fluoride when packed.
 
saccharin sodium is E954, is rood gelabeld
xanthan gum is E415, is oranje gelabeld
Glycerol is E422, oranje gelabeld

Lia
 
Uit The Magnesium Miracle van Carolyn Dean:



Fluoride seeks out minerals such as magnesium and binds with it, making magnesium unavailable to the body and unable to do its work. The magnesium fluoride mineral produced is called sellaite; it is almost insoluble and ends up taking the place of magnesium in hard tissue like bone and cartilage, but its brittleness makes the bone susceptible to fracture.

Wil je zorgen bij je kinderen voor sterke tanden en botten, zorg dan dat ze voldoende magnesium innemen. Ongeveer 6 mg per kg lichaamsgewicht.
 
Ik maakt het ook zelf met kokosolie bakpoeder en zeezout, had laatst een groepje meiden over de vloer die allemaal hun tanden met "gewone" tandpasta stonden te poetsen, mij viel op dat ik het enorm chemisch vond ruiken, stinken zelfs, grappig hoe alles een kwestie van gewenning is.
 
Ik twijfel erg aan de bakpoeder in tandpasta. Het is niet iets wat ik elke dag zou willen innemen vanwege de basische werking.
Gebruik ik langere tijd bakpoeder dan krijg ik last van bloedend tandvlees en merk ik dat mijn maag zeer gaat doen.
 
Ingrediënten:
Calcium carbonate, Xylitol, Sodium Methyl Cocoyl Taurate, Sucrose Palmitate, Aqua, Chamomilla Recutita, Salvia Officinalis, Melissa Officinalis, Hamamelis Virginiana, Potentilla Erecta, Rosmarinus Officinalis, Aroma Mentha, Aroma Glycyrriza.

Xylitol zou niet mijn keuze zijn. Er zijn voorstanders van, maar volgens mij is het helemaal niet zo'n fijn goedje.

Sucrose Palmitate zet ik mijn vraagtekens bij. Dit is toch een vorm van suiker.

Ik poets ook wel eens met fijne groene klei. Volgens mij is dat al meer dan voldoende. De smaak went snel genoeg.

 
Mengsel van: kokosolie, kurkuma en een beetje peper en een beetje zeezout. Heel goed voor het tandvlees. Het is even wennen, maar dan wil je niet anders meer.
 
Geen fluoride. Voorheen poetste mijn dochter (net 9 geworden) met de kindertandpasta van Urtekram. Nu poetst ze meestal zonder tandpasta. Ik gebruik de tandpasta van Lavera, met Echinacea en Propolis, en het is de bedoeling dat zij die ook gebruikt, maar ze geeft aan het fijner te vinden om met niets te poetsen. Ze spoelt en gorgelt voor en na het poetsen uitvoerig met sole en smeert haar tandvlees soms in met kokosolie.
's Morgens poetst ze met een ionische handtandenborstel van Soladey en 's avonds gebruikt ze een elektrische tandenborstel.

http://www.eco-tandenborstels.nl/collections/soladey-ionische-tandenborstels

Van de (reguliere) tandarts krijgt ze elk half jaar complimenten over haar mooie gebit. Herhaaldelijk aangeboden fluoride- en sealbehandelingen (het dichtlakken van diepe groefjes in de kiezen om gaatjes te voorkomen [yeah right]) slaan we elk half jaar vriendelijk af.

Oh ja, ze houdt van kauwgom kauwen. (Maximaal) Twee keer per dag mag ze een kauwgompje van Xyligum (natuurwinkel) waarmee ze meteen haar diepe groefjes schoon kauwt.
 
Oh en mijn dochter gebruikt magnesiumcelzout van Schussler om de vorming van sterk tandglazuur te ondersteunen.
 
Oké. Dat wist ik niet. Voor mij is dat te ver. Maar als de broth bar ook een online shop zou hebben dan zou ik het ook kunnen bestellen bij jou. Heb je het zelf ook gebruikt? Ben erg benieuwd. Hoop het morgen binnen te krijgen.
 
Wij verkopen het juist in de zaak, zodat mensen niet online hoeven te bestellen. ?
Ja fijn spul!
 
Tja, als ik in de buurt zou wonen kocht ik wel meer bij je! Maar helaas. In elk geval begrijp ik wel uit je woorden dat ik geen kat in de zak heb gekocht ???
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.076
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan