(financiële) toestand in de wereld

Zelf nog niet gezien.
George van Houts en Linde van den Heuvel spreken met SP-Kamerlid Mahir Alkaya. Hij houdt zich in de Tweede Kamer bezig met diverse technologische ontwikkelingen, cryptocurreny en ons geldstelsel. Samen duiken zij in de geschiedenis en het belang van ons geldstelsel. Ze bespreken de uit de hand gelopen macht van de commerciële banken, het belang van democratische besluitvorming en waarom CBDC niet programmeerbaar mag zijn. Een gesprek over een veilige CBDC en goed functionerend geldsysteem.
 
Ik doe mijn betalingen ouderwets met een overschrijvingsformulier.Sommige gaan automatisch. Ik haal al vele jaren een flink bedrag per maand van de bank. en de meeste betalingen doe ik cash. zodat niemand weet waar ik mijn geld aan uit geef. gaat ze niks aan.
Vandaag gepint zonder problemen.
 

Zes op de tien huishoudens komen niet of moeilijk rond​


Steeds meer Nederlandse huishoudens zijn financieel kwetsbaar of zelfs financieel ongezond. In 2022 ging het in totaal om zes op de tien Nederlandse huishoudens, blijkt uit onderzoek van Deloitte in samenwerking met Nibud en Universiteit Leiden. In 2021 was dat nog vijf op de tien.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.241
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan