(financiële) toestand in de wereld


Heeft lekker niets met ons te maken. We eten geen gluten hier. Its voor de schaapjes .....
Niets voor ons zoals groenten, vlees en vis is duurder geworden. Och ja, misschien wel enkele centjes en de essentiele producten zoals zeep, papier en olien maar dat is inflatie zoals de vorige jaren. Jaaaa, de diesel en petrol ja maar dat is een trukje van de staat. Alles wat duurder wordt, zoals meel, zonnebloemolie etc is echt enkel voor de schaapjes. Ik vind t toch zo leuk dit alles te aanschouwen. Of misschien is t in nederland anders? Sorry moet erbij voegen dat onze electricity wel veel omhoog gegaan is dit jaar, hier in Aquitaine. Natuurlijk ook een trucje van de Staat. Zullen volgend jaar een oplossing vinden voor de trucjes van de staat.
 
Laatst bewerkt:
Weet even niet waar ik deze het beste kan plaatsen, dan maar hier


Met hun acties tegen Rusland vernietigen westerse leden van de wereldwijde club haar doel


Door Sergey Strokan, journalist en columnist voor uitgeverij Kommersant.

20 april 2022 heeft alle kans om de geschiedenis van de moderne internationale betrekkingen in te gaan als de dag die leidde tot de plotselinge ondergang van de G20, die de leidende economieën van de westerse en niet-westerse wereld vertegenwoordigt.

De gebeurtenissen die plaatsvonden in Washington als onderdeel van de bijeenkomst – waarin de ministers van Financiën van de ‘The Big 20’, zoals de groep onofficieel wordt genoemd, moesten zoeken naar collectieve antwoorden op de belangrijkste uitdagingen waarmee de wereldeconomie wordt geconfronteerd – verloren hun betekenis te midden van het grandioze schandaal dat uitbrak in de Amerikaanse hoofdstad.

De Amerikaanse minister van Financiën Janet Yellen en de Britse minister van Financiën Rishi Sunak kondigden onmiddellijk aan dat ze alle G20-evenementen die door de Russische minister van Financiën Anton Siluanov werden bijgewoond, zouden boycotten. Zo werd de dialoog tussen de leidende economieën van het Oosten en het Westen – waarvoor in feite ooit de ‘20’ in het leven werd geroepen – al verstoord voordat deze begon.

Om dezelfde reden zagen de ministers van Financiën van de G20-landen zich genoodzaakt bij voorbaat te weigeren een gezamenlijk slotcommuniqué aan te nemen over de resultaten van de bijeenkomst in Washington, aangezien dit onmogelijk bleek vanwege de aanwezigheid van Rusland onder de deelnemers. De westerse staten hebben sinds het begin van de militaire operatie in Oekraïne categorisch geweigerd met Moskou te praten en hebben geëist dat het wordt uitgesloten van de G20.

“Rusland en president Poetin hebben zichzelf en zichzelf als een paria in de wereld getoond. En de president is van mening dat hij geen plaats heeft op een internationaal forum’, zei perssecretaris Jen Psaki van het Witte Huis.

“Volgens de laatste voorspellingen zal het bbp van Rusland met 11% krimpen. Het in gebreke blijven van de staat in Rusland is slechts een kwestie van tijd’, zei Ursula von der Leyen, hoofd van de Europese Commissie, zelfverzekerd voor de G20-bijeenkomst in Washington, waarmee ze haar vastberadenheid toonde om de spanningen te vergroten, ondanks de steeds tastbare bijwerkingen voor de westerse economieën.

Dus door te proberen het niet-westerse deel van de wereld te betrekken bij de sanctieoorlog die ze tegen Rusland hebben ontketend, evenals in hun campagne om Rusland te isoleren, hebben de Verenigde Staten en hun westerse bondgenoten ‘The Big 20’ vermoord en het opgesplitst in twee kampen.

Naast de Groep van Zeven Staten en de Europese Unie omvat de G20 de BRICS-landen (Brazilië, Rusland, India, China, Zuid-Afrika), evenals een aantal andere landen die het idee om Rusland uit te sluiten niet accepteren – Onder hen Indonesië, Mexico, Saoedi-Arabië, Turkije en Zuid-Korea.

Door op deze manier te handelen hebben onze ‘westerse partners’ echter alle denkbare en ondenkbare rode lijnen overschreden. Ze negeerden met name het standpunt van de huidige voorzitter van de G20 – Indonesië – en probeerden deze het wettelijk recht te ontnemen om de agenda van de vergadering te bepalen.

Als gevolg daarvan bevond de G20, die in december 1999 werd opgericht om de breuk tussen het Westen en het Oosten te overbruggen en zich bezig te houden met wereldwijde crisisbeheersing, zich op 20 april 2022 voor het eerst in haar geschiedenis in een situatie van waar de eigen leden zich bezighielden met het genereren van risico’s, in plaats van ze in te dammen.

Zo schoten ze zichzelf in de voet. De kosten die de huidige crisis met zich meebrengt voor het internationale systeem zullen alleen maar toenemen, terwijl de posities van de Amerikaanse en westerse financiële instellingen zoals het IMF en de Wereldbank daarin worden uitgehold. Dit omvat het verlies van de centrale positie van de dollar in de mondiale financiën en de versnelde vorming van nieuwe betalingssystemen, waardoor het onmogelijk wordt om de oude wereldorde waarin Washington een centrale rol speelde, te behouden of te herstellen.


Oorsponkelijke artikel (alleen via VPN te bekijken): https://www.rt.com/news/554236-g20-summit-boycott-russia/
 
Je hoeft niet eens zo ver terug te gaan in de tijd. Ik herinner me nog eind jaren '90, enkele jaren voor de overgang naar de euro in 2002, toen ik met een netto salaris van 3000 gulden per maand (,ong. 1500 euro) niet wist hoe ik het geld kon opmaken. Nu kom je met zo'n loon tekort!

Mike
 
JUST IN - Germany's central bank warns EU embargo on Russian gas would dent GDP by 5% in 2022, triggering an energy crisis and the deepest recession of recent decades.


Mike
 

80-jarige steelt uit hongersnood en krijgt reprimande van wijkagent.​

by doezelfnormaal | apr 23, 2022
winkeldief7-1080x675.jpeg

Wijkagent Rob Doorneveld beschrijft op Twitter dat de oudere man voor €17,75 etenswaren had gestolen uit de Albert Heijn in een winkelcentrum in Zoetermeer. De man had onder meer kaas en ham gestolen. De 80-jarige man verklaarde tegenover de politie dat hij maar moeilijk kon rondkomen van zijn AOW, en dat hij daarom tot stelen was overgegaan. Agenten hebben de man een reprimande geven.
De wijkagent die het verhaal op Twitter deelt heeft laten weten dat hij binnenkort bij de man op bezoek gaat. Dat meldt De Telegraaf vandaag.



Het Twitterbericht van Wijkagent Rob Doorneveld
Zo ver is het in Nederland dus al gekomen. Een 80-jarige man moet uit stelen omdat hij anders honger lijdt. Eerst laat de overheid bejaarden in eenzaamheid sterven i.v.m.het ‘levensgevaarlijke’ coronavirus. Voor ze stierven werden deze oude mensen opgesloten in kleine kamertjes, omdat ze ‘besmettelijk’ waren. Bezoek moest zich in maanpakken hijsen voor ze hun vaak dementerende ouders of grootouders mochten zien. Die begrepen daar meestal niets van. In veel van deze stervenshuizen, want dat zijn het feitelijk, loopt het personeel nog steeds met mondkapjes op. Bij een ‘besmetting’ gaat direct de hele afdeling op slot, en worden de bewoners in hun kamertjes opgesloten.
Het meest trieste is nog dat de bewoners van de tehuizen onder grote druk zijn gezet om zich te laten vaccineren: zelfs terminale bejaarden werden en worden gevaccineerd. Velen stierven aan de bijwerkingen.
En dan nu een 80-jarige die uit stelen moet om te kunnen eten. Hoe wijkagent Doorneveld het in zijn hoofd haalt om deze man een’reprimande’ te geven is een raadsel. Ook het feit dat Albert Heijn de politie heeft ingeschakeld is een schande: medemenselijkheid is ver te zoeken in dit verhaal.
Intussen pleit D66 voor het makkelijker maken van euthanasie voor mensen die ‘klaar zijn met leven’.
Op 5 mei a.s. zal de corrupte elite, met Rutte en Kaag voorop, onze ouderen eren dat ze hebben gevochten in WOII, en deemoedig het hoofd buigen, zeggende: ‘nooit meer fascisme’.
 
Ik ben natuurlijk een oud wijf maar in mijn jeugd kochten we nog een ijsje voor een stuiver. :p
Ja, ik weet wel hoe verder je teruggaat in de tijd hoe goedkoper alles word, maar dat het in de jaren 80 ook zo goedkoop was dat wist ik dan weer niet 😁
 
Ja, ik weet wel hoe verder je teruggaat in de tijd hoe goedkoper alles word, maar dat het in de jaren 80 ook zo goedkoop was dat wist ik dan weer niet 😁
Ben even de reacties onder de tweet gaan lezen omdat ik het toch ook wel heel erg goedkoop vond. Dit lijkt me wel aannemelijk:
 
Ook leuk:

Hoe hebben de consumentenprijzen in Nederland zich ontwikkeld sinds 1900?

Vul hieronder een bedrag in, en kies de jaren waartussen u wilt vergelijken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.691
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan