Tja kip of ei: veel vrouwen en mannen willen bijv. helemaal niet buitenshuis / in loondienst werken (begrijpelijk).
Maar het is de toenemende inflatie / geldontwaarding door het bewust extra geld bijdrukken door de centrale banken die het vaak onmogelijk maakt dat een gezin op 1 inkomen rondkomt.
Ik kwam zoveel jaar terug eens een stel tegen: familie van mijn zwager: die vrouw en man: allebei christelijk en hadden kinderen: ze hadden bewust vanaf het begin beide een halve baan.
Dat was nog voor dat men het thuiswerken had uitgevonden: tegenwoordig doen mensen de kinderen er gewoon bij door ''thuiswerken'' uit nood vrees ik.
Twee mensen halve baan: vond ik eigenlijk achteraf zo gek nog niet:
namen allebei de verantwoordelijkheid voor de directe zorg voor hun kinderen, maar ook allebei met een been in de samenleving via een betaalde baan: geen anderen die aan je kinderen komen:
en zo hielden ze samen goed contact met thuis zo te zeggen.
Thuisonderwijs is natuurlijk ook een goede antibrainwashoptie.
Als we die inflatie niet hadden, dan waren er niet zoveel familieproblemen.
Wat je kan zeggen, is dat als vrouwen naast mannen ook een inkomen genereren, dat het effect van de diefstal die (geprogrammeerde) inflatie / geldontwaarding door centraal bankieren heet, langer gecamoufleerd blijft.
Tegenwoordig kunnen autochtonen in Nederland ook nog eens moeilijk aan een huis komen om uberhaupt een familie te starten.