Fattymama stelt zich voor!

G

Guest

Guest
Hoi allemaal, bij deze stel ik me even voor.

Ik ben Monic en heb erg lang in de mythe geloofd dat alle vetten slecht zijn en vooral vermeden moesten worden. Ik ben jarenlang een semi-topsporter geweest, trainde zo'n 3 tot 5 uur per dag en at een 'sportdieet' wat bestond uit voornamelijk koolhydraten en eiwitten. Pasta's, pizza's en brood waren mijn favorieten. Dat ik aan uitputting leed, door te veel te trainen maar vooral geen (goede) vetten te eten, besefte ik toen mijn lichaam duidelijke signalen afgaf en niet meer mee wilde werken.

Ik ben nu een paar jaar verder, sport nog wel maar niet meer zo extreem en eet vooral heel anders dan vroeger. Weinig koolhydraten en veel, heel veel goede vetten. Ik ben gek op kokosolie, roomboter, olijfolie en rauwe melkprodukten. Uiteraard biologisch of van een goede herkomst. Ik ben ook meer vlees gaan eten maar dan ook echt vlees, zo vet mogelijk. Ook kan ik als de beste ouderwetse omasoepjes maken (broth) waar de hele familie van smult...

En nee.... ik ben niet moddervet, integendeel... Fattymama is superslank dankzij vet!!!

 
Welkom hier op het forum Fattymama,

uitputting door teveel trainen, kan ik aan ¨relateren¨.

ik heb er eens een burnout van gekregen ook.

daarna kon ik mezelf niet meer aan het sporten krijgen.

wat ik wel onlangs vernam is dat bewegen als het niet te veel stress-achtige sport betreft goed is / kan zijn voor de spijsvertering.

stress-achtige sporten halen juist weer het bloed bij de spijsvertering weg en dan gaat het bloed naar het sympathische zenuwstelsel: meer investeren in bloed rondpompen richting hart en bloedvaten ipv naar de spijsvertering, die juist meer leunt op het parasymphatische zenuwstelsel.

En het is 1 van 2-en: het lichaam kan niet goed in de spijsvertering investeren en tegelijk investeren in stress(reacties).