Fat head - the movie (2009)

Hahah Mike kan best wel zo zijn ja, heb het liedje dan ook niet helemaal beluisterd(condemnation without investigation ja echt slecht van mij :p) (ook de over humor mischien een klein beetje, wel enkele lichte asperger trekjes vermoed ik zelf). Maar ik had toch wel vrij snel genoeg van de wijze waarop deze documentaire is gemaakt aangezien ik er op de anti "vega-nazi" argumenten na niet veel andere "enlightening" boodschappen in heb gehoord. Ik houd er dus vrij ambivalente gevoelens over. Ik vrees dan ook wel een beetje voor de toekomstige gezondheid van Tom en zijn gezin.

Peace

 
Hahaha baby's moeten dus al beginnen met lichaamsbeweging om overgewicht tegen te gaan...

Zelf denk ik dat ze al in de baarmoeder getraind moeten worden, en als dat ook niet helpt, moeten we zaadcellen maar gaan trainen om beweeglijker te worden.

Als zelfs dat ook niet blijkt te helpen, zijn we misschien op de verkeerde weg en is het iets anders dat overgewicht veroorzaakt.

 
Kijk, Bastiaan, dat is nou humor! 8)

De theorie van calorieen die ingenomen worden minus calorieen die verbrand worden is gelijk aan gewicht is hopeloos simplistisch en regelrechte pseudowetenschap. Dergelijk mechanistisch denken van mens-als-machine heeft als doel mensen met overgewicht op te zadelen met een schuldgevoel, omdat ze wordt aangepraat dat het luie veelvraten zijn. Don't believe the hype!

Mike

 
Gelukkig maar! Ik had blijkbaar een heel vertekend beeld van hem :O. Al hoorde ik wel van meerdere mensen dat ze ondanks de waardevolle informatie het wel een vreemde documantaire vinden.

Peace

 
De korte filmpjes van Fathead die op youtube staan zijn altijd de filmpjes die ik naar familie en vrienden stuur als ze wat meer willen weten over traditional foods. Het is een wat toegankelijkere manier om mensen mijn voedingsfilosofie uit te leggen als ze daar naar vragen, toegankelijker dan bijvoorbeeld meteen een exemplaar van Weston A. Price's boek onder hun neus duwen. Ik vond het destijds een prima docu, alleen deed de af en toe überflauwe humor een beetje afbreuk aan de docu. Ook vond ik het jammer dat hij een rekenfout maakte in zijn McDonaldsdieetsegment. Het geheel deed een beetje onverzorgd aan.

 
Ik vind die humor juist geweldig! Er tekent zich hier een patroon af: het Amerikaanse en het Europese cultuurgoed sluiten niet altijd even goed bij elkaar aan. Amerikaanse humor kan nog wel eens cynisch en sarcastisch zijn. Ik heb er wel iets mee.

Mike

 
Ik kan over het algemeen Amerikaanse humor prima waarderen. Ik hou alleen niet van humor die te transparant is, die je van ver ziet aankomen. :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.290
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan