Fagen

R

Romagi

Guest
Wie heeft vanavond het TV programma gezien Gezond.Nu?
Misschien TV programma terugkijken?
Het ging o.a. over fagen. (faagtherapie)
Antibiotica wordt/is resistent.
In Georgie werken ze AL 100 JAAR met fagen. En veel mensen gaan naar dat land om daar behandeld te worden. Voor de meest gangbare bacterien en virussen kun je het gewoon in de apotheek kopen. Ze kennen inmiddels 2000 verschillende soorten fagen.
 
Ja ik heb het gezien .
In Nederland vinden ze het wiel liever 2 x uit !
Omdat het niet officieel is gebruiken ze het niet .
 
Volgens Mike zijn dat witte bloedlichaampjes. Maar dat is toch niet wat die onderzoeker in de sloot vond en wat je in Georgië bij de aphotheek koopt?

 
Ik zie het misverstand al. Ik denk bij 'faag' aan 'macrofaag' (witte bloedcel), wat hier bedoeld wordt is een 'bacteriofaag'. Dit zou een bacteriedodend 'virus' zijn. Volgens Dr. Lanka zijn bestaande virussen microscopisch kleine organismes die in primitieve levensvormen (algen) worden aangetroffen, niet in complexe organismes als mensen en dieren. Bovendien helpen volgens Lanka deze virussen het primitieve organisme gezond te houden. Het is dus zeer wel mogelijk dat deze bacteriofagen in algen in sloten worden aangetroffen en dat ze (super)bacterien te lijf gaan.

Mike
 
Oow Ja Haha, ik zij ook niet wat voor een faag. Nu is het voor mij duidelijker vond het eerst een beetje (f)vaag ?.

Volgens mij zij Ron in de laatste aflevering van dotcom radio dat de patiënt uit het filmpje wel na twee dagen overleden was. Maar dat kan overal door komen. Soms halen ze bij mensen de helft van hun darmen weg, dat soort grapjes. Dus dat zegt niet echt veel.

In menselijke en dierlijke virussen geloofde ik al niet meer mede dankzij jouw uitleg :)
 
Bij het zoeken naar virussen kom ik dit tegen:
fagen zijn virussen die bacterien aanvallen. (bacteriofagen)
Als Lyme een bacterie is zou die dus door fagen aangevallen kunnen worden.
Tenzij Lyme geen bacterie is maar een virus.
 
Er bestaan geen levende 'virussen'. Mogelijk wordt met 'fagen' nanobacterien bedoeld, miniscuul kleine bacterien.

Mike
 
Gisteren langdurig gezocht naar mitochondrien en virussen. Inmiddels zijn de technieken om ze te vinden met een microscoop verbeterd, en zijn ze wel degelijk aangetoond.
Ik geloof dus wel in virussen, maar inderdaad, ze hebben een gastheer nodig.
Definitie: een virus is een hoeveelheid erfelijk materiaal (dit kan RNA of DNA zijn) gewoonlijk ingesloten in een omhulsel van eiwit. Ze kunnen zich niet onafhankelijk voortplanten.
http://www.causus.be/uitleg-over-bacteriele-en-virale-infecties/
Op EarthMatter ook een heel verhaal. Googelen De niet onderkende epidemie van de ziekte van Lyme.
Kwam zojuist info tegen dat iemand (een kennis van jou) ozontherapie had toegepast.
Aangezien er dus zoveel ziektes zijn die ze blijkbaar niet kunnen behandelen (of misschien juist verkeerd behandelen) en ik gewoon nieuwsgierig ben wil ik nog wel even blijven zoeken. Moet dus wel nederlands zijn, terwijl in het engels misschien veel meer te vinden is.
Het gaat mij er NIET om of jij gelijk hebt dat een virus niet bestaat, het gaat erom dat als het WEL bestaat en men ziektes verkeerd behandelt (of helemaal niet behandelt behalve met medicijnen die niet werken (met bijwerkingen) dat er dan een groot probleem is. Je zult maar MS of ALS of weet ik veel hebben.
Zowiezo kunnen ze virussen blijkbaar niet behandelen, behalve misschien met inentingen.
Ik wil me niet vastpinnen op 1 stelling dat virussen niet bestaan. Ik sta open voor andere ideeen, dus die mitochondrien. En een tunnelvisie van onderzoekers zou ook niet de eerste keer zijn dat dat speelt.
Zou mooi zijn als iemand met een Lab zich daar mee gaat bemoeien.
 
Inmiddels zijn de technieken om ze te vinden met een microscoop verbeterd, en zijn ze wel degelijk aangetoond.

Bewijs graag voor deze stelling. Zolang een virus niet geisoleerd en gefotografeerd kan worden is wetenschappelijk gezien de enige juiste aanname dat ze niet bestaan. Viroloog Dr. Lenka kreeg 100.000 euro van een Duits gerechtshof omdat het bestaan van het mazelenvirus niet aantoonbaar was, ook al beweerde zijn aanklager Dr. David Bartens van wel. Hier een artikel daarover:

http://www.pepijnvanerp.nl/2015/03/the-proof-in-bardens-vs-lanka-measles-court/

Citaat:



Viruses are identified through isolating antibodies to them, isolating viral proteins, demonstrating biochemical activity, demonstrating disease activity, and eventually taking electron micrographs of viral particles. Taken together this evidence can be absolutely definitive, but the denier can continue to argue that the evidence is all indirect or mistaken.

Dus men test op antilichamen (immuunreactie), virale eiwitten (immuunreactie), ziekteverschijnselen (kan door 100.000 verschillende redenen ontstaan) en virusdeeltjes, wat dat ook mag zijn (dood celmateriaal?). Even kort door de bocht: als je ziek bent en je lichaam vertoont aantoonbaar immuunreacties en we weten dat dit niet het gevolg is van een bacteriele infectie, dan moet je wel een 'virus' hebben. Verder bewijs niet nodig. Zoals ook in het citaat te lezen valt: men acht dit 'bewijs' definitief, maar het kan door skeptici met gemak worden verworpen als zijnde indirect of zelfs foutief. DAT IS DUS GEEN DEFINITIEF BEWIJS! En daarom heeft Lenka ook deze weddenschap gewonnen. Overigens blijkt dat de microscopen helemaal niet in staat zijn om dergelijke 'virussen' te zien en je kunt ze ook niet op kweek creeren:



Most viruses are too small to see even through a microscope, and they can’t be easily grown in a dish like bacteria.

Dat komt omdat ze helemaal niet leven, het is DOOD CELMATERIAAL! En wat te denken van deze onzin:



When you are dealing with something too small to see directly, or a process that is very slow or occurred in the past, we rarely have a single smoking gun that by itself establishes the reality of the phenomenon. Instead, the science is built upon a large body of evidence, direct, indirect, and inferential.

Het is dus een onzichtbaar organisme, waarvan het bestaan alleen maar kan worden 'aangetoond' middels direct, indirect en op basis van deductische logica verkregen 'bewijs'. WELK direct en indirect bewijs? Direct bewijs bestaat pas als het virus zichtbaar gemaakt kan worden en ontmaskerd als een piepklein levend organisme, dus ze kletsen uit hun nek. Maar het mooiste moet nog komen:



In the case of measles, perhaps the ultimate test was the measles vaccine, which clearly works. If measles were a myth, then a vaccine would have been frustratingly impossible to develop.

Allereerst, Lenka beweert niet dat mazelen een mythe zijn, maar dat het mazelenVIRUS een mythe is. Groot verschil. Daarnaast moeten we nu dus overtuigd zijn van het bestaan van het virus omdat er een effectief vaccin tegen bestaat? Weet je wat effecief is tegen mazelen en heel veel andere ziekten? Hygiene!

En is dat vaccin werkelijk zo effectief tegen mazelen? Sinds die tijd hebben we ineens 'vijfde ziekte' of 'zesde ziekte'. Dat was er voorheen helemaal niet! Waar komen die ineens vandaan? Ik weet het: als het gevaccineerde kinderen overkomt, heet het '5e/6e ziekte' en als het ongevaccineerde kinderen overkomt, dan is het mazelen. Zie je wel dat je je kinderen moet vaccineren tegen deze 'levensgevaarlijke' ziekte, die we vroeger zagen als onschuldige KINDERziekte? En hoe verklaar je de mazelenuitbraak in Disneyland 3 jaar geleden, die GEVACCINEERDE kinderen trof? Dit hele verhaal rammelt aan alle kanten, liesje, je bent hopeloos naief!

Mike
 
De auteur van bovenstaand artikel, Pepijn van Erp, blijkt WISKUNDIGE te zijn. En die weet het beter dan een VIROLOOG als Lenka? Hij blijkt ook lid te zijn van St. Skepsis. What can I tell you? I smell bullshit...

Mike
 
Welk artikel bedoel je precies van Pepijn van Erp?
Ik heb nu gegoogeld op: virussen herkennen met elektronenmicroscoop en kwam terecht op www.WUR.nl. = Universiteit van Wageningen.
Daar hebben ze een plantenvirus blijkbaar onder de microscoop gezien. Tenzij een plantenvirus anders is dan een mazelen-virus.
Ik heb hem een mail gestuurd.
Dat lange verhaal over Bardens vs Lanka heb ik wel eens in het nederlands ergens gelezen dacht ik. Eventueel lees ik liever in het Duits.
 
Oh dat is jammer, mail antwoord = out of office until 28 august.
 
Welk artikel bedoel je precies van Pepijn van Erp?

Het artikel genaamd 'The Proof in Bardens vs. Lanka - Measles in Court' waaruit ik citeer in mijn post.



Ik heb nu gegoogeld op: virussen herkennen met elektronenmicroscoop en kwam terecht op http://www.WUR.nl. = Universiteit van Wageningen.
Daar hebben ze een plantenvirus blijkbaar onder de microscoop gezien. Tenzij een plantenvirus anders is dan een mazelen-virus.

Allereerst is een plantenvirus anders dan een mazelenvirus, aangezien planten veel simpelere organismes zijn. Dr. Lanka zal echter met evenveel gemak die lui in Wageningen voor het gerecht kunnen slepen, aangezien hij uitsluitend in nog eenvoudigere organismes (algen) virussen heeft aangetroffen, nanobacterien die het organisme HIELPEN. Volgens mij dus wat ze tegenwoordig 'bacteriefagen' noemen.

Mike
 
Als virussen niet bestaan (waar ik in mee ga) wat spuiten ze dan bij je naar binnen als enting?
Ze spuiten virussen bij je naar binnen met de bedoeling dat je daar immuun voor wordt toch?
Ik geloof daar niet in. Had ik er eerder maar niet in gelooft. Dan had ik geen vaccin genomen voordat ik naar Brazilië ging.

En hoe zit dat dan met dieren?
Jonge honden en kittens hebben wel entingen nodig. Later kan je af met een titer test. Vaccineren op maat. Alleen als het nodig is. Werkt bij dieren ook zo met dode cellen?

Liesje, misschien een onterechte vraag van mij, maar je denkt toch hoop ik niet dar je zelf een virus hebt?

 
Als virussen niet bestaan (waar ik in mee ga) wat spuiten ze dan bij je naar binnen als enting?
Ze spuiten virussen bij je naar binnen met de bedoeling dat je daar immuun voor wordt toch?

Pasteur, de uitvinder van vaccins, koesterde oorspronkelijk wel deze intentie. Hij bewees met een experiment met schapen die hij had ingeent met een verzwakte variant van een dodelijke ziektekiem (anthrax, miltvuur) dat de schapen niet stierven maar juist weerstand hiertegen opbouwde. Er is dus eigenlijk niets mis met de gedachte achter vaccins!

Helaas zijn de Rockefellers er met dit idee vandoor gegaan en zij voegden kwik en andere rotzooi toe aan de vaccins. De dodelijke Spaanse griep van 1918 werd verspreid door Amerikaanse soldaten die waren INGEENT! We zien dus nu dat de vaccins het omgekeerde doen van wat men zegt dat ze doen, nl. ziektes VERSPREIDEN.

Technisch gezien bevatten vaccins dus wel virussen - als je een 'virus' definieert als gifstof, tenminste. Ze bevatten wel meerdere virussen als je het zo bekijkt!



En hoe zit dat dan met dieren?
Jonge honden en kittens hebben wel entingen nodig. Later kan je af met een titer test. Vaccineren op maat. Alleen als het nodig is.

En hoe doen al die ongevaccineerde dieren in het wild dat dan? Ongelooflijk, hoe hardnekkig de gedachte is dat vaccins een absolute noodzaak zijn. Deze gedachtengang brengt ons voortdurend in oorlog met de natuur. Er bestaat geen beter vaccin dan natuurlijke immuniteit. Parvo en niesziekte zijn GEINTRODUCEERD via vaccins. Wij thuis hebben een 18-jarige ongevaccineerde kat in perfecte gezondheid, die nooit niesziekte heeft gehad en ook geen vlooien!

Mike
 
Binc, het is toegestaan van mening te verschillen met Mike. Ik geloof in virussen.
Sterker nog, ik geloof er heilig in.
Ik vertrouw erop dat Mike dit niet als een wedstrijdje ziet.
Maar ook probeer ik nog wat te vinden over de stelling van Mike. Zou ik moeten kunnen vinden.
Vroeger inderdaad gordelroos gehad = herpes en had vroeger veel meer last dan nu van koortslip = ook herpes.
Onlangs nog een klein blaasje gehad. In ieder geval verstoppen virussen zich en komen te voorschijn (ziekmakend) als het immuunsysteem is verzwakt.
Ik heb nog wel wat gevonden op internet maar het liefst wil Mike een foto.
Een virus heeft een gastheer nodig en leeft niet zelfstandig.
Soms vind ik wel ingewikkelde info maar ik zoek iets in Jip enJanneke taal.
Zie reactie 181017 hierboven. Vind ik wel een mooie uitleg.
 
Het blijft ingewikkelde theorie vind ik.

Voor wat betreft dieren heb ik daar wel een mening over.
Steeds meer rassen zijn ontzettend door gefokt. Dat heeft niks meer te maken met dieren in het wild. Dieren in het wild hebben een ander leven dan onze door gefokte huisdieren. Onze door gefokte huisdieren zijn al verzwakt.
Ook de holistische dierenartsen raden vaccins voor dieren aan. Maar dan niet jaarlijks.
 
Liesje,

Ik had ook niet anders verwacht dat dat toegestaan is. Ik vreesde alleen even of jijzelf denkt dat je een virus hebt.
 
Vaccinatie is geen oplossing voor een verzwakt immuunsysteem! Hoeveel holistische (dieren)artsen dit ook mogen beweren. Juist zwakke mensen/dieren kunnen deze gifstoffen slecht afvoeren en het immuunsysteem wordt er volledig door gepasseerd en verder verzwakt. Mijn dochter heeft 1! DTP prik gehad met 2,5 en haar hele immuniteit was aan gort.

Hier wordt ieg niks gevaccineerd, mens of dier.
 
Steeds meer rassen zijn ontzettend door gefokt.

Ziedaar je 'virussen'. Dat is simpelweg degeneratie, geen virus.



Dieren in het wild hebben een ander leven dan onze door gefokte huisdieren.

Aan de andere kant leven ze stressvrij en komen nooit om van de honger. Dat is juist weer levensverlengend!



Ook de holistische dierenartsen raden vaccins voor dieren aan. Maar dan niet jaarlijks.

Dat zegt meer iets over die artsen dan over 'virussen'. Er zijn ook talloze natuurartsen en -therapeuten die pro-vaccinatie zijn, of in ieder geval niet fel ertegen. Wat is nu precies je punt? Als zij het zeggen, dan moet het wel kloppen?

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan