Factuur in mijn mailbox

Ik zou ook alle andere foto's verwijderen als ik jou was. Het is vrij makkelijk het internet af te speuren naar gelijke afbeeldingen, zelfs als ze enigzins bewerkt zijn.

Een tool om te kijken of een afbeelding elders op het internet al bestaat is bijv. TinEye. Deze geeft niet altijd resultaten terug, wat niet betekend dat er geen andere gevonden zijn, maar dat TinEye daarvan nog niet op de hoogte is.

Op deze manier kan de rechthebbende goedkoop en makkelijk zoeken op internet naar sites die onrechtmatig afbeeldingen gebruikt zonder toestemming.

"Geen bericht, goed bericht", gaar daarvoor helaas niet op. Je kunt straks niet meer zeggen dat je het niet wist.

 
Hangt er heel erg vanaf wat voor afbeelding het is. Een boer die een mooie foto maakt van zijn eigen koe, en vervolgens zijn foto terugziet en boos wordt over het commentaar.. volgens mij is dat wat anders dan algemene foto's. Gekopieerd van Amerikaanse blogs die er ook algemene foto's op hebben staan, gewoon ter verduidelijking van de inhoud. Daarvoor vertrouw ik nog altijd op fair use, anders kan je alles wel sluiten.

 
Hij was niet de boer zelf in ieder geval :)

Hij zei erbij dat hij het leuk vond dat ik zijn foto had gebruikt en alstublieft hier is de factuur. Als u nog vaker gebruik wilt maken van mijn foto's hoor ik het graag.

Quote:
"Geen bericht, goed bericht", gaar daarvoor helaas niet op. Je kunt straks niet meer zeggen dat je het niet wist.


Jij raadt me dus aan om de factuur te betalen? Denk je dat hij niet meer op mijn mail zal reageren en dan gelijk met een rechtszaak gaat beginnen?

O jeetje......

Quote:
Daarvoor vertrouw ik nog altijd op fair use, anders kan je alles wel sluiten.


Wat bedoel je daarmee Thijs? Ik heb dat van fair use ook op mijn blog vermeld,op aanraden van jou.

Quote:
Ik zou ook alle andere foto's verwijderen als ik jou was. Het is vrij makkelijk het internet af te speuren naar gelijke afbeeldingen, zelfs als ze enigzins bewerkt zijn.


Jeetje Miena dan ben ik dagen bezig. Ik denk dat ik het hele zaakje maar in Words ga zetten voor mezelf, zonder afbeeldingen :mrgreen: en het hele zaakje ga opdoeken voordat er nog meer spaanders vallen. Hier heb ik echt allemaal geen zin is, kost mij teveel stress.

Quote:
Sommige fotostock bedrijven scannen automatisch het internet af naar gekopieerd werk en sturen vervolgend een afschrikwekkend faktuur met een tekst of je de grootste crimineel bent. Vaak wel te schikken na hevig schrikken.


Dat bedoel ik dus als ik zeg dat kost me teveel stress,jeetje wat ben ik geschrokken, ik voelde me echt net een crimineel :oops: de halve nacht niet geslapen door die onzin.

Het zit niet in mijn aard om nu alles uit te moeten zoeken wat wel en niet geoorloofd is op internet en zonder de afbeeldingen vind ik het niet meer leuk. Jammer, ik vond het echt leuk om te doen.

Bedankt allemaal voor de tips.

 
Niet stoppen met je blog hoor, Food en Mood, daarvoor zijn je teksten veel te waardevol!

Dan maar zonder plaatjes, het gaat tenslotte toch om jouw teksten.

Maar ik begrijp je wel hoor, zou mij ook veel stress opleveren dit soort ongein.

 
Het spijt me F&M dat het zo loopt. Wat ik bedoel: als ik zie dat een foto op tal van blogs gewoon gebruikt wordt en ik niet de indruk heb dat het een persoonlijke foto is voor iemand, ook geen gezicht van mensen. Dan vertrouw ik erop.

In jouw geval is dit toch een nasleep van die reactie van die boer en de voeding van zijn koeien? Zijn er andere foto´s op je blog die persoonlijk kunnen zijn?

 
@ beste Food en Mood
Quote:
Dus je vindt mijn blog alleen maar interessant om door te sturen als er een positief stukje over die wakkere boer opstaat? Begrijp ik het zo goed?



Nee, dat begrijp je niet goed. Dat zou een vorm van chantage zijn. Ik bedoel het als aanmoediging om de discussie met die man voort te zetten. Wat je daar over schrijft moet je zelf weten. Het was een opmerking met een knipoog, maar dat is je blijkbaar ontgaan. Net als het mij vrij staat om je blog wel of niet door te mailen, of moet ik dat doen, omdat ik hem leuk vind?

Quote:
Na die praatjes van je, zet ik je wel even goed aan het werk. En niet zo als ik dat altijd op tv zie van bij de herintreders en re-integratielui e.d. Als wij op die manier zouden werken, dan waren we al lang failliet.

Ik vind deze toon zeer aanmatigend moet ik zeggen, het wekt bij mij irritatie op. Je praat voor mij in raadselen dus verklaar je nader.

Of begrijp ik jou nu weer verkeerd?



Tsja, ook weer een opmerking met een knipoog, maar blijkbaar heb je dit ook anders gelezen dan bedoeld.

En over aanmatigend gesproken , bij deze quote van jou uit rauwe melk van holsteinkoeien:
Quote:
Wij nemen inderdaad geen genoegen met "goede" melk uit de gangbare bio industrie.



Dit vind ik dus aanmatigend. Elke dag zijn wij en vele collega’s met zorg voor ons werk bezig en dan krijg ik dit over me heen. Terwijl er geeneens de kostprijs voor wordt betaald! Er worden continue aan alle kanten eisen aan ons gesteld, we hebben het maar te pikken dat er kuddes ganzen gratis bij ons komen eten. Schadevergoeding zeg je, laat me niet lachen, je moet 3 dubbel kunnen bewijzen dat er schade is, 5 dubbel kunnen bewijzen dat je er alles aan hebt gedaan om ze weg te jagen en wie weet krijg je na eer een paar honderd euro behandelingskosten te hebben betaald wel een deel van je schade uitgekeerd. Voor de meeste boeren onbegonnen werk. De schade uit de kranten is in werkelijk vele malen hoger. En wie betaald dat?? Laatst een mooie pink naar de slacht gedaan. Die bracht nog geen 2/3 op van de door ons gemaakte kosten. Ik sponsor dus persoonlijk het vlees in de winkel. Weet wat ik eens zou willen, eerlijk betaald worden voor al onze zorgen. Je mag van mij best eisen stellen, maar dan wil ik wel net als ieder ander in nederland daar voor betaald worden. En voor ik nu op geldbelust uitgemaakt wordt. Nogmaals er wordt minder voor de melk betaald dan de kostprijs. Een boer zou meer geld verdienen door zijn bedrijf te verkopen en het geld op de bank te zetten, dan te boeren.Dus als er gezegd wordt dat ik/wij een gangbaar bio industrie bedrijf heb en hormonen gebruik, alle dieren antibiotica spuit (niet door jou gezegd) of wat dan ook. Tsja, dan vind ik dat niet eerlijk. En een beetje respect voor boeren zou ook niet misplaatst zijn.

Quote:
Ik heb niet het idee dat ik "praatjes" verkondig of onduidelijk ben. En als dan heb ik dat in mijn optiek volledig rechtgezet. Dus alstublieft niet steeds weer oude koeien uit de sloot halen.



Bij deze dan.

Quote:
Ik ben niet super-intelligent,dat weet ik van mezelf maar al te goed, ik bedien me meer van de wijsheid van mijn hart en heb niet zoveel op met feitenkennis.



Hier doe je je zelf tekort.

Quote:
Jij volgens mij wel daar heb ik alle respect voor, dat respect zou ik andersom ook graag terug willen zien.



Daarom noemde ik het ook aanvullingen en geen verbeteringen. :cry: . Als ik je aanvul hoef je je toch niet minder te voelen of wat dan ook?

Quote:
Het is nu al een paar keer voorgekomen dat je , naar mijn mening, smalend doet over mijn schrijfstijl.

Me ervan betichten dat ik kort door de bocht ben en dergelijke. Vandaar mijn irritatie.



Ja, je bent een aantal keren te kort door de bocht. Smalend over je schrijfstijl ben ik echter niet. Ik vind je blog hartstikke leuk. Jeetje ik ben op het forum al heel wat keren naief genoemd, moet ik dan ook boos worden? Volgens mij zitten we af en toe op een andere golflengte te praten, als daaruit voort gekomen is dat je denkt dat ik minder over denk of wat dan ook, dan is dat spijtig. En bij deze dat is niet zo.

 
Oké Naief, ik begrijp je standpunt nu volledig.

Bedankt dat je het zo volledig hebt uitgelegd.

En nee je bent zeer zeker niet verplicht om mijn blog door te sturen ook al vind je hem leuk.

Dat begrijp jij nu weer verkeerd. Maar ik begreep niet waarom je dat wel zou doen als ik dat interview zou gaan houden met die boer.

Maar zullen we het onderwerp laten rusten? Vanaf nu accepteren we gewoon van elkaar dat we schijnbaar weleens op een andere golflengte zitten en een beetje langs elkaar heen kletsen oké? :wink:

Het laatste wat ik wil is herrie op het forum (klinkt als een nieuw tv programma) :mrgreen:

 
Hieruit blijkt maar weer hoe lastig het is om je uit te drukken in tekst, op zo'n manier dat die ander precies leest wat jij bedoelt. :)

Vroeger toen msn nog nieuw en hip was ook vaak gehad dat mensen mijn grapjes niet begrepen omdat iets zeggen en typen toch wel heel verschillend kan zijn. Gelukkig hebben we nu smileys :D En het maakt dan niet uit wat ik typ :D want met wat smileys is het altijd positief :D

:wink:

8)

 
Ik heb net een mailtje gekregen van die meneer, hij trekt de factuur gelukkig terug en aanvaard mijn excuses.

Nou kan ik weer rustig slapen,wat een avonturen allemaal sinds ik blog :roll:

 
Food en Mood,

Ik zou je plaatjes niet weg halen hoor, hoeveel heb je er nu eigenlijk op staan en je krijgt nu één reactie van een maker van een foto. Mooi laten staan dus. Alleen in de toekomst wat voorzichtiger zijn met wat je uitzoekt.

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.148
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan