Bericht vandaag van Pavel Durov (CEO Telegram):
"Ik word 41, maar ik heb geen zin om dat te vieren.
Onze generatie heeft niet veel tijd meer om het vrije internet te redden dat onze vaders voor ons hebben opgebouwd.
Wat ooit de belofte was van vrije informatie-uitwisseling, wordt nu omgevormd tot het ultieme controlemiddel.
Landen die ooit vrij waren, voeren dystopische maatregelen in, zoals digitale identiteitsbewijzen (VK), online leeftijdscontroles (Australië) en het massaal scannen van privéberichten (EU).
Duitsland vervolgt iedereen die het aandurft om ambtenaren op internet te bekritiseren. Het Verenigd Koninkrijk zet duizenden mensen gevangen vanwege hun tweets. Frankrijk voert strafrechtelijk onderzoek uit naar techleiders die vrijheid en privacy verdedigen.
Een duistere, dystopische wereld nadert met rasse schreden – terwijl wij slapen. Onze generatie loopt het risico de geschiedenis in te gaan als de laatste generatie die vrijheden had – en toestond dat deze werden afgenomen.
We zijn voorgelogen.
We zijn gaan geloven dat de grootste strijd van onze generatie erin bestaat alles te vernietigen wat onze voorvaderen ons hebben nagelaten: traditie, privacy, soevereiniteit, de vrije markt en de vrijheid van meningsuiting.
Door het erfgoed van onze voorouders te verraden, hebben we onszelf op een pad naar zelfvernietiging gezet – moreel, intellectueel, economisch en uiteindelijk biologisch.
Dus nee, ik ga vandaag niet vieren. Ik heb geen tijd meer. We hebben geen tijd meer."
You can view and join @ditishetnieuws right away.
t.me