Explosie bij bewaren van H2O2?

Music4Life

New member
Hallo iedereen,

Ik kwam dit forum tegen toen ik bezig was H2O2 te onderzoeken.

Bedankt voor het adres van hinmeijer voor h2o2.

Het vreemde was alleen toen ik het ontving en het pakketje openmaakte er een heel deel uit de fles was gelekt terwijl de fles wel afgesloten was met een plastic dop en extra verzegeling. Heeft iemand anders dit ook gehad bij hun bestelling?

Gisteren heb ik mijn 100 ml bruin glasen flesje schoon gemaakt met baking soda en met gefilterd water. Vervolgens heb ik het gevuld met 35% foodgrade h2o2 en de pipet dop erop gedraait en in een donkere houten kast in de keuken gedaan.

Echter een aantal uren later kwam mijn broer mij melden dat er een flinke knal was geweest en dat het rubber van de pipet die op de fles zat uit elkaar was geknald.

Ik had gelezen dat je de dop goed moest dichtdraaien, wat dit dus blijkbaar tot gevolg had. Best heftig dus, nu heb ik een nieuwe dop er niet zo vast opgedraaid, zodat waar nodig wat gas kan ontsnappen. Moet je altijd de dop een beetje los erop hebben of? De grote fles van een liter heb ik in de kelder, maar de kleine fles van 100 ml dus in een houten kast in de keukenkast achter een deel andere spullen.

Hoe bewaren jullie het?

Hartelijke groet,

Rafael

 
Dat is mij ook gebeurd, althans opeens was de rubber van het pipetje gescheurd. Ik weet niet of het geknald heeft...

Ga de fles in de kelder zo meteen ook maar eens ontluchten.

 
H2O2 ontleedt van zichzelf. Hierdoor zal in een afgesloten fles druk opbouwen. Tijdens vervoer de dop er goed op, maar nooit een fles erg vol doen. Bij opslag zorgen voor ontluchtingsmogelijkheid. Ik draai de dop er nooit erg vast op.

Bij morsen met 35% direct afspoelen met water. Morsen met 3% is niet direct een probleem, gaat hooguit een beetje prikken op de huid en de huid kan wit uitslaan.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan