Everard stelt zich voor

Wat voor spek gebruik jij Pike? Ik wil heel graag bacon en spek eten, maar ja, geen idee wat die varkens te eten krijgen.. Was laatst hoopvol bij de slager, daar hebben ze nu het LIVAR (limburgs kloostervarken). Even op de site gekeken, en deze varkens krijgen helaas... granen.

 
@Everard,

Eieren kan je zoveel eten als je wil.

Quote:
Heb jij een advies voor de avondmaaltijd i.p.v. rijst,pasta ,aardappel?



Inderdaad wat Wilma zegt en je eet inplaats van de pasta en/of aardappel gewoon meer vet.

Wat ik de laatste tijd vaak eet is een "meat stew" kijk maar eens op youtube, vind je veel goede recepten.

kijk ook eens hier:

http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html

Of je neemt een goed stuk vlees met wat low carb groenten en daar doe je een boter/bouillon/uien/wijn saus overheen plus een bolletje witte rijst (50 gram of zo).

Of een beetje zoete aardappel/knolselderij puree met creme frais.

Mogelijkheden genoeg.

@San,

Ik heb net even gekeken waar ik vaak het varkensvlees haal en daar staat dit:
Quote:
Het voer voor de varkens telen we deels zelf. Het bestaat uit voergerst, voertarwe, kuilgras en resten. De rest van het voer kopen we aan van een biologisch gecertificeerd mengvoederbedrijf



Dus toch ook granen..Maar af en toe kan niet zoveel kwaad denk ik.

Defeiterhoff is wel helemaal ok als ik het goed heb.

 
De Feiterhoff voert ook granen bij, maar de varkens staan tevens op de wei. Ik heb het hier regelmatig met de Feijters over. Ooit krijg ik ze zover dat ze een alternatief vinden voor die granen! Is nog steeds zeer goed en zeer smakelijk varkensvlees. Ik heb er geen moeite mee om dat in mijn mond te stoppen.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.984
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan