Everard stelt zich voor

Everard

New member
Hallo allemaal,

ben 57 jaar en 40 jaar werkzaam als kok.Heb sinds een jaar of 15 interesses op het spirituele vlak.

Loop al jaren van neuroloog naar orthopeed .Klachten zijn uiteenlopend rug,heup,schouder ,elleboog dooie voetzool,wat eigenlijk niet.en twee weken gelden begonnen met kurkumma,bicarbonaat, en sole.De klachten zijn behoorlijk verergerd sinsdien.Kunnen dit ontgiftingsverscijnselen zijn?Moet er tevens bij zeggen dat ik in de horeca niet altijd goed voor mijn lichaam gezorgd heb.Ik hoor graag van jullie.

Gr Everard

 
hoi everard, welkom.

heb je al gekeken op de site www.voedingisgezondheid?

En als je schrijft wat je zoals eet kunnen we je beter advies geven.

sheila

 
Hallo Everard,

Woon je toevallig in de buurt van Zutphen? Ik weet daar een manueel therapeut die bij heel veel mensen die ik ken met soortgelijke klachten echt wonderen heeft verricht.

Tenminste als het probleem primair zit in wervels die niet goed staan of beklemde zenuwen.

En net wat Sheila aangeeft als wij weten wat je zoal eet kunnen wij je beter advies geven

 
Dank jullie,

wat het eten betreft ,gewoon mijn groentem stukje vis,vlees.

Niks overdrevens volgens mij.

Ik heb al de nodige bezoeken afgelegd bij een manueel therapeut zonder resultaten.

las wel net een interessant stukje over bijnierutputting,kandaar aardig wat symptomen terug vinden.

groet everard

 
Everard,

Zojuist niet deze interessante uitwisseling gelezen? Hieruit blijkt dat verkeerde voeding stress opwekt, waardoor de bijnier verzwakt en uiteindelijk uitgeput raken. Er is waarschijnlijk toch iets mis met je voeding dus! Ik denk dat je e.e.a. te licht opvat als je schrijft:

Quote:
wat het eten betreft ,gewoon mijn groentem stukje vis,vlees.

Niks overdrevens volgens mij.


Hoe hoog is bijv. je dagelijkse koolhydraatinname en wat eet je dan precies?

Mike

 
Beste mike,

in de ochtend meestal wat brinta of twee bruine boterhammen met kaas .

voor de rest van de dag weinig tot geen koolhydraten.Dagelijks 2 tot 3 glazen witte wijn.

Wek als kok in de vis dus elke week wel wat goede vis.

In de avond wat gek.aardappelen of rijst of pasta met wat groenten vlees,vis..

Ga het stukje lezen.Zit nu nog even je E Book te lezen waarin ik aardig wat kan terug vinden.P.s weinig zoetigheid en snoepen doe ik zelden.

Gr.everard

 
Nog een kleine aanvulling.

Als er bloed afgenomen wer bij mij zijn de witte bloedlichaampjes altijd aan de hoge kant.

Maar dat wordt meestal weggefuifd.

er is in ieder geval nooit verder naar gekeken.

Gr. everard

 
Je inname van graanproducten (pap, brood, pasta) is te hoog en het is niet ondenkbaar dat je een glutenintolerantie hebt. Daarnaast zie ik al 1 nachtschade (aardappelen) staan, maar ik weet uit ervaring dat koks graag en veel met nachtschades werken (tomaten, paprika's, aubergine). Deze grijpen in in het centraal zenuwstelsel, dus mogelijk reageer je hier ook op zonder het te weten. Eet eens een maandje gluten- en nachtschadevrij en je weet 't!

Mike

 
Witte bloedlichaampjes zijn een belangrijk onderdeel van je immuunsysteem. Dit duidt op ontstekingsreacties. Voorlopig zie ik als hoofdverdachten nog steeds de gluten en nachtschades!

Mike

 
Mike,

ik dacht te gaan bestellen van Nutricology Adrenal 100 mg 1 capsule p.dag.

van gevriesdroogde runderen.

heb je daar een advies over?

Verder start ik weer met kefir.

Gr.everard

 
Het lijkt me wel een uitdaging om als kok aan dit voedingspatroon te beginnen. Vooral als wat je professioneel maakt nogal afwijkt. Ervaar jij dit ook? En wat als het straks erg ver uit elkaar gaat lopen, kan je dan nog wel je werk uitvoeren? Of, en dit hoop ik natuurlijk !, kan je de WAPF-principes ook in je werk toe gaan passen?

en begrijp ik goed dat je maar twee keer per dag eet?

 
Ik heb het gezien, echt heel gaaf! Misschien dat wij ooit de reis maken (met twee kleintjes in de trein). Een WAPF-kookclub lijkt mij ook heel gaaf (in de randstad, anyone? :) )

 
Clara ,

ja in de horeca valt dat eigenlijk niet mee.We hebbben altijd een eigen restaurant gehad .Tien jaar geleden verkocht.Wer nu als kok-traitteur bij een visspeciaalzaak.

Begin vaak om 4.30 uur en dan onbijt je niet zo snel.

Ben eigenlijk een beetje aan het zoeken naar een gezond onbijt koolhydraat arm.

Gr Everard

 
Quote:
Ben eigenlijk een beetje aan het zoeken naar een gezond onbijt koolhydraat arm



Wat dacht je van eieren met spek en een glas rauwe melkkefir?

 
Hoi pike,

Lijkt me lekker at altijd maar 2 eitjes in de week..

Is er een min of max aan gebonden?

Heb gister mijn eerste capsule Adrenal genomen.

Resultaat was een groene ontlasting vanmorgen,en de hele morgen met lopen last van mijn kuiten.Leek wel of alle ongemaaken naar beneden zakten.

Heb jij een advies voor de avondmaaltijd i.p.v. rijst,pasta ,aardappel?

Ben nu druk op zoek (bollenstreek)nnar een goede bio boerderij.

Melk ,kaas,boter.

Gr Everard

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.984
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan